Jump to content

STARTREK.COM läggs ner (igen)?

Nyhet

Recommended Posts

CBS interaktiva organisation omorganiseras och detta har tyvärr fått till följd att teamet som har gjort hemsidan STARTREK.COM har upplösts. Ödet för STARTREK.COM är därför okänt i dagsläget. För ca 2 år sedan tänkte man också lägga ner sidan, men då klarade den sig. Vi får hoppas att den även klarar sig denna gång.

Den lilla information som än så länge finns ute kan man läsa här.

(Tack till Göran Arvidsson "Thalaxian")

Källa

[ Till originalnyheten ]

Ärligt talat så gör det inte så mycket om de lägger ner sidan. Visst vore det synd, men det är knappast så många ST-fan som hänger där, eller får sin information därifrån. Star Trek lever sitt internetliv mer utanför den sidan.

Edited by Unkas

Håller med Unkas. Det spelar ingen större roll för min del om de lägger ner sidan. Är sällan inne på den då jag tycker den har tråkig design och dåligt med innehåll. Det finns betydligt bättre sidor att besöka, som t.ex Star Trek Databas. :)

Men som redan JAF sa så behövs nog sidan inför lanseringen av den nya filmen.

håller med, är i princip aldrig inne där. behöver jag veta nåt går jag till wikipedia, memory alpha, eller ett engelskspråkigt ST-forum (fast där missar man det mesta av infon då man inte orkar plöja igenom de ca 100 nya inläggen per dag...)

Håller helt med de förra svaren, startrek.com är inte en sida jag direkt kommer att tänka på när det gäller star trek. Memory Alpha och startrekdb är helt klart de bästa Star Trek-siterna på internet, med bäst fakta och forum. (yei till db :D ) Är inne på antingen den ena eller den andra minst en gång varje dag, annars dör man ju en smula :P

jag använder inte nån annan sida än Memory Alpha och startrekdb så jag bryr mej inte om den läggs ner . det vore annorlunda om det var den enda svenska kostym/props sidan(om de var grejer med schysst utseende och bra hållbarhet där) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

håller med, är i princip aldrig inne där. behöver jag veta nåt går jag till wikipedia, memory alpha, eller ett engelskspråkigt ST-forum (fast där missar man det mesta av infon då man inte orkar plöja igenom de ca 100 nya inläggen per dag...)

Wikipedia ska du dock aldrig använda som källa då vem som helst kan gå in och ändra saker.

Wikipedia ska du dock aldrig använda som källa då vem som helst kan gå in och ändra saker.

jodå wiki funkar fint, det är en seriös sida och när det är fel så brukar man märka det direkt, men det är precis som med t.ex. historiaböcker, det skiljer sig altid mellan olika böcker. av vad jag har läst så stämmer då det mesta, och när man läser trek så gör man mest det för skojs skull.

jodå wiki funkar fint, det är en seriös sida och när det är fel så brukar man märka det direkt, men det är precis som med t.ex. historiaböcker, det skiljer sig altid mellan olika böcker. av vad jag har läst så stämmer då det mesta, och när man läser trek så gör man mest det för skojs skull.

Visst det mesta stämmer men du kan aldrig använda det som bevis i en rättegång så att säga J.

Visst det mesta stämmer men du kan aldrig använda det som bevis i en rättegång så att säga J.

nej det förstås, men då ska jag ju åka fast först ju... oj nu står polisen och bankar på dörrn, måste dra... :lol:

Vissa saker är givetvis tydliga, vissa inte. Vissa skriver något bara för att, vissa skriver något de tror är fakta men inte ä det. Kan bli confusing ibland, därför ska man aldrig använda Wikipedia för att bevisa något. Har du t. ex ett argument med en person om något ska du aldrig länka till Wikipedia, måhända att de skrattar dig rakt i ansiktet.

Det här är väl egentligen utanför ämnet men man bör aldrig lita blint på någon faktakälla vare sig det är Wikipedia eller någon annan websida/bok/person/TV-program. Det är bättre att vara kritisk och kontrollera och jämföra flera faktakällor med varandra om det är något viktigt man vill bevisa.

just det! vi har fått två böcker i historia och vissa detaljer skiljer faktiskt. fast än värre var det när vi läste om första världskriget, då fick vi tre böcker och skulle beskriva skillnader och likheter till varför kriget startade, mellan vissa böcker började kriget av helt olika orsaker.

Det här är väl egentligen utanför ämnet men man bör aldrig lita blint på någon faktakälla vare sig det är Wikipedia eller någon annan websida/bok/person/TV-program. Det är bättre att vara kritisk och kontrollera och jämföra flera faktakällor med varandra om det ??r något viktigt man vill bevisa.

just det! vi har fått två böcker i historia och vissa detaljer skiljer faktiskt. fast än värre var det när vi läste om första världskriget, då fick vi tre böcker och skulle beskriva skillnader och likheter till varför kriget startade, mellan vissa böcker började kriget av helt olika orsaker.

Mycket sant. Fakta bör alltid kontroleras. Och om man ska fastställa något, exempelvis varför ett krig startde, så bör man alltid läsa fakta från många källor och flera olika troliga orsaker. Där emellan kan man sedan läsa ut vad som är troliga faktorer. Detta vill jag mena gäller för allt.

Lite mer info via Trek Movie Report. Jag har saxat ut lite intressant text men läs gärna resten själva. :)

CBS committed to keeping StarTrek.com alive

The statement is similar to the more general statement issued by CBS on Friday. CBS appears to be committed to keeping a site up at startrek.com, but what site and who will run it is still up in the air. Someone close to the matter tells TrekMovie.com “the site will get stronger, better, faster, live longer and prosper even more…there are no plans to shut it down.”

Det vore inte fel om den fick lite intresantare innehåll. Ny info om ST. Regelbundna intervjuer som lades ut inför nya filmen, eller med gammla favoriter. Borde gå att göra väldigt mycket av en sådan sida med tanke på alla trekkers som fins ute i världen.

Edited by Unkas

• Create New...