Nyhet Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Ain't It Cool News har i en artikel postat några riktigt intressanta bilder från inspelningen av Star Trek XI. Filmen går tydligen under arbetsnamnet "Corporate Headquarters" och filmade nyligen några scener vid California State University, Northridge. Några av scenerna involverade vad som ser ut att vara Starfleet Academy, då flera av statisterna bar samma karmosinröda uniformer. Man fick även se ett fordon med tydligt futuristiskt utseende. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Jag undrar om dom ställt dit fordonet bara för att dom vet att det med största sannorlikhet kommer att komma dit någon med kamera? Flera filminspelningar brukar ju göra så, speciellt om dom vill hålla saker hemliga och detta kan ju vara en smart manöver. Med tanke på hur mycket hysh, hysh det har varitt hittills är det lite suspekt att man nu helt plötsligt ställer upp ett fordon lite hur som helst. Men trevliga bilder är det allt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Nice, det verkar som att avslutningsarrangemangen vid akademin kommer att få en viss betydelse i filmen och det är ju logiskt då denna kan sägas vara startpunkten i huvudkaraktärernas karriär. Men jag har fortfarande inte fattat om vi kommer att följa en lång sekvens från tex akademin eller om vi kommer att hoppa fram mellan olika milstolpar i hjältarnas karriär. Den som lever får se. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 (edited) Jag såg på piloten "The Cage" i TOS (med Kommendör Pike) och där var uniformerna mest gula, så man får hoppas att dom vet om det, så att dom tex inte gör om uniformerna när man befinner sig just där i filmen fast kanske ombord på USS Farragut tex där Kirk hade befälet innan Enterprise osv Edited March 18, 2008 by UFP Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Om dom t.ex. skulle använda sig av någon form av tidsresa i handlingen kan ju den bilden vara från en scen som utspelar sig i framtiden. Det skulle kunna fungera om man ser till hur designen på farkosten ser ut. Den ser inte direkt ut att vara "old school" i mina ögon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Intressanta bilder. Särsklit blue-screen bilden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Ja man blir nyfiken på vad som kommer att vara på blåskärmen. Troligen någon byggnad eller kanske ett skepp..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Gissningsvis kommer blue screenen att visa den klassiska academi sceneriet med golden gate bron och academy huset som vi har sett så många gånger. Lämpligare ställe att ha en avslutning framför finns väl knappast? Eller oxå blir det väl en stor mate painting över san fransisco bay i framtiden. Eller en bild av Enterprise under konstruktion. Kan oxå vara nice. J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 18, 2008 Report Share Posted March 18, 2008 Håller med om att den lilla skytteln eller vad det är, ser ut som att den kommer från en senare tidsera.hmm intressant! Väldigt pasande med cykeln som står bredvid...not! ;) Längtar som attans till filmpremiären! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Jag gillar denna bild. På den ser vi att dom har bluescreen från mer än ett håll. Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Håller med om att den lilla skytteln eller vad det är, ser ut som att den kommer från en senare tidsera.hmm intressant! Väldigt pasande med cykeln som står bredvid...not! ;) Längtar som attans till filmpremiären! det är ingen skyttel . det är en Volvo ! :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
P'kea Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Håller med om att den lilla skytteln eller vad det är, ser ut som att den kommer från en senare tidsera.hmm intressant! Väldigt pasande med cykeln som står bredvid...not! ;) Längtar som attans till filmpremiären! det är ingen skyttel . det är en Volvo ! :lol: En volvo från framtiden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
UFP Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Håller med om att den lilla skytteln eller vad det är, ser ut som att den kommer från en senare tidsera.hmm intressant! Väldigt pasande med cykeln som står bredvid...not! ;) Längtar som attans till filmpremiären! det är ingen skyttel . det är en Volvo ! :lol: En volvo från framtiden! Undrar vad som gör att den kan flyga? ;) En jetmotor under "Volvon"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted March 19, 2008 Report Share Posted March 19, 2008 Om det är en volvo så kan den inte flyga jue. "Volvo" betyder "jag rullar" på latin. Men om ni tittar extra noga så ser ni att det är en SAAB SONETT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 Om det är en volvo så kan den inte flyga jue. "Volvo" betyder "jag rullar" på latin. Men om ni tittar extra noga så ser ni att det är en SAAB SONETT Ta mig tusan, du har ju rätt. Givetvis är det en Saab. Skönt att se att Saab överlevde krisen de nu är i och fins kvar i framtiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 Om det är en volvo så kan den inte flyga jue. "Volvo" betyder "jag rullar" på latin. Men om ni tittar extra noga så ser ni att det är en SAAB SONETT Ta mig tusan, du har ju rätt. Givetvis är det en Saab. Skönt att se att Saab överlevde krisen de nu är i och fins kvar i framtiden. SAAB FTW! Har alltid älskat saab, fast än jag aldrig har gillat bilar :P :lol: Angående bilderna: Jag dog en smula av glädje! Om man jämför med hur jag hade tänkt det så är detta helt enkelt tusen gånger bättre (även om man inte har sett så mycket än). Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted March 20, 2008 Report Share Posted March 20, 2008 SAAB = Sälj Aset Annars Byt gillar inte svenska bilar, usch nää tråkigare bilar kan man inte göra men amerikanskt, tyskt, brittiskt och italienskt, det e grejor de!. det enda SAAB lyckats med i mina ögon är flygplan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 21, 2008 Report Share Posted March 21, 2008 SAAB = Sälj Aset Annars Byt gillar inte svenska bilar, usch nää tråkigare bilar kan man inte göra men amerikanskt, tyskt, brittiskt och italienskt, det e grejor de!. det enda SAAB lyckats med i mina ögon är flygplan. Brittiskt ok, Italiensk alfa går ann, Tyskt helt ok, men amerikansk skit aldrig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Schwozh Posted March 24, 2008 Report Share Posted March 24, 2008 Tycker de mörka uniformerna liknar nåt från Starship Troopers eller Imperial Navy i Star wars Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts