Pjotr'k Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Över 1000 inlägg i Forum. Vilken utveckling det har blivit. Än en gång ett stort tack till Jocke som har startat detta forum och hållit i gång det så bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Jag tycker det är helt fantastiskt att vi har kommit upp 1000 inlägg och det är även himla roligt att det är såpass många som skriver dagligen :biggrin: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted June 27, 2001 Report Share Posted June 27, 2001 Trevligt med så många inlägg här. Tack Jocke för detta forum Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Ja, tack Jocke. Här har vi träffat många likatyckande. Jag har gjort det till en trevlig daglig rutin att kolla ST:Voyager forat. :lol: Vad misstänkt likt det där lät en välinövad reklam-slogan… Men det är det inte ! Jag lovar !//Lollo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted June 29, 2001 Report Share Posted June 29, 2001 Okej Lollo då är det bara att vänta tills du kommer ut på TV i någon iprem reklam ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted July 7, 2001 Report Share Posted July 7, 2001 Ja måste säga att detta forum är underbart.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted August 28, 2001 Report Share Posted August 28, 2001 Och snart är vi uppe i det dubbla. :dance: 2000 inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 29, 2001 Author Report Share Posted August 29, 2001 Faktum är att vi redan har passerat strecket. Jag upptäckte nämligen häromdagen att det första inlägget (alltså det som startar diskussionen) i varje tråd inte räknas med i totala antalet. Så när servern säger "1951 inlägg i 117 ämnen", så är det egentligen 1951 svar plus de ursprungliga 117 inläggen, alltså 2068!Det är inte dåligt för en så kort tid "up and running"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted August 29, 2001 Report Share Posted August 29, 2001 Oj.. Hur länge har ni hafft detta forum? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 29, 2001 Author Report Share Posted August 29, 2001 Det körde i gång i oktober förra året, men hade rätt låg aktivitet de första månaderna. Det är inte förrän nu i våras som det drog i gång på allvar. Mycket roligt.Lite statistik: 2075 inlägg just nu 207,5 inlägg i genomsnitt per månad ca 7 inlägg per dag, även det i genomsnitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 5, 2001 Author Report Share Posted September 5, 2001 Vi har 61 medlemmar, men 26 (!) av dessa har inte lagt några inlägg alls. Andra forum har en "inaktiveringstid", så när man inte har gjort några inlägg på ex 3 månader så tas man bort. Jag kan tycka att tre månader är för kort tid, men kanske sex månader? Så här ser det ut på "noll-toppen", ordnat efter inskrivningsdatum: **6 månader** 2000-11-08 - Chaotica 2001-01-23 - Scotty 2001-01-29 - Chrippa 2001-02-06 - Ulric **5 månader** 2001-03-16 - Johanna 2001-04-08 - si0neja **4 månader** 2001-04-15 - Remioz 2001-04-19 - Henrik 2001-04-23 - Marv 2001-04-30 - JanewayJag förstår att man inte kan bara plocka bort helt sonika, men har en person inte återkommit med någon form av inlägg på mer än ett halvår så är han nog inte särskilt intresserad av stvoyager.nu.Alternativet skulle ju vara förstås att Jocke e-postar till dem först, så att de påminns om denna förträffliga sajt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 5, 2001 Report Share Posted September 5, 2001 Jag väntar på helt ny version av Ikonboard, mjukvaran som driver forumet, när den nya versionen kommer ut någorlunda stabil, så kommer jag att uppgradera till den. Då har jag även tänkt att rensa bland medlemmarna och antagligen lägga upp ett arkiv med gamla inlägg. I denna nya version så kommer det att finnas en hel del nya funktioner och annat smått och gott, antagligen så kommer detta hända om 2-4 veckor men jag kan inte lova något. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted September 5, 2001 Report Share Posted September 5, 2001 Låter spännande!! Kommer grafiska gränssnittet påverkas också? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 6, 2001 Report Share Posted September 6, 2001 Kul att ni lägger ner så mycket jobb på detta forum... Vet du om detta forum har någon konkurans i sverige eller är detta den största svenska startrak forum... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 6, 2001 Author Report Share Posted September 6, 2001 De sidor jag känner till är: IRC: Fora:'>http://www.fukt.hk-r.se/Svenska.Trekkers/irc/Fora: http://pub18.ezboard.com/fdawsonscreek27665frm34 (100 inlägg, okänt antal medlemmar) http://pub55.ezboard.com/bsvenskatrekkersforum (17 medlemmar, 69 inlägg)Dessa satsar på ST i helhet, inte specifikt VOY. Jag gillar inte det första forats upplägg, men det andra är mycket tilltalande. Den är uppdelad på djupet (kanske lite väl djupt med tanke på att det bara är 69 inlägg, men det ger oavsett en snabbare överblick) och har även "Köp och sälj". Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 6, 2001 Report Share Posted September 6, 2001 Jo men det är inga som har lika många inlägg och medlemmar som detta.. så detta forum måste nog vara det största svenska forumet.. och det måste väll vara kul:).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 6, 2001 Report Share Posted September 6, 2001 Ja det är himla kul :biggrin:. Här i Sverige så verkar mailinglistor vara populärare och i USA så är det sådana här forum som är populära, så jag är väldigt glad över att det är så många som besöker detta forum. Det är ju även en hel del gäster som kollar in forumet dagligen, om bara dom oxå kunde börja skriva lite så skulle vi bli himla stora ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted September 6, 2001 Report Share Posted September 6, 2001 Nu är det bara att lägga upp en plan för Världsherravälde! :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted September 18, 2001 Report Share Posted September 18, 2001 Såg att räkneverket stod på 2222 inlägg innan detta inlägget. Man blir bara mer och mer insyltad, måste kolla forumet oftare och oftare. Bra jobb killar! Men är det inte dags att starta en ny sida för "Voyager på Svt" snart? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 19, 2001 Author Report Share Posted September 19, 2001 Citat: från Quiet den 9:54 pm den sep. 18, 2001 Men är det inte dags att starta en ny sida för "Voyager på Svt" snart? Jag tog den diskussionen tidigare i Voyager på SVT. Vi kom då fram till att vi skulle avvakta framöver. Gör det egentligen något att det är så många sidor? Man har ju alltid möjlighet att gå direkt till sista sidan. Därefter kan man följa diskussionen bakåt på samma sätt som man hoppar tillbaka till en tidigare tråd. Mitt förslag är alltså att vi låter den vara kvar ett tag till, men skall vi då redan nu sätta en gräns på hur många sidor det får vara? Om vi gör det är 10 mitt förslag. Självklart: Vem som helst kan ju starta en ny diskussion. Om ni gör det, kan ju inte vi forumledare ha något att säga till om, eller hur!?! ;)Tycker dock fortfarande att vi bör bestämma oss gemensamt först, innan någon går åstad och startar nytt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 19, 2001 Report Share Posted September 19, 2001 Det tycker jag låter bra... Försöka hålla ett ämne så lägne som möjligt.. roligare/trevligare med ett ämne med många svar än många ämnen med några svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted September 25, 2001 Report Share Posted September 25, 2001 10 sidor tycker jag låter bra, mer blir för mycket... *älskar forat* åsså det här med mailinglistor vs. forum; jag kan inte riktigt välja... det här känns på nåt sätt mer personligt... fast egentligen tvärtom efterom alla kan läsa vad vi skriver... men det känns som om vi känner varandra! *blir filosofisk efter för mycket kaffe* Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted September 25, 2001 Report Share Posted September 25, 2001 På tal om att känna varrandra... Skulle man inte kunna fixa en "Off-topic"-avdelning? Där man kan snacka om annat än Star Trek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted September 25, 2001 Report Share Posted September 25, 2001 10 sidor låter bra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pelle28k Posted September 26, 2001 Report Share Posted September 26, 2001 Citat: från mumle den 4:10 pm den sep. 25, 2001 På tal om att känna varrandra... Skulle man inte kunna fixa en "Off-topic"-avdelning? Där man kan snacka om annat än Star Trek? Du menar något ställe där vi kan diskutera annat än startrak. Lite skvaller och annat sköj... Det låter sånna fall inte dumt:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts