Gå till innehåll

Nästan 11.000 inlägg


Rekommenderade inlägg

Synd att många av inläggen bara är rent "blaj" och mer känns som chattinlägg. Men jag antar att det kanske lätt blir så på ett forum.

haha men då ska du se många av de större forumen med många tusen medlemmar. där blir det mycket "blaj". ne jag tycker vi har det ganska bra här ändå, vi har inte för många medlemmar och när antalet ökar så hinner man ändå bekanta sig med varandra. jag tycker det här är ett hemtrevligt litet forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med ovanstående talare. Det är trevligt forum, och nya medlemmara försvinner inte i mängden, vilket är posetivt. Sedan blir det visserligen många korta inlägg. Jag försöker själv att behörska mig, men det slinker ändå igenom en del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med "blaj" menar jag med att många diskussioner spårar ur och inte håller sig till ämnet (vilket är extremt tråkigt för dom som faktiskt vill diskutera det som tråden rör) men även att många trådar startas utan att det egentligen finns diskussionsunderlag och/eller att folk "uppar" årsgamla trådar utan att egentligen ha någonting att tillföra diskussionen tråden rör. Men som sagt, detta är mina högst personliga åsikter.

båda föregående talare har helt rätt! detta är anledningen till att jag hängt kvar här(är inte mycket för forum i andra fall)

Synd att många av inläggen bara är rent "blaj" och mer känns som chattinlägg. Men jag antar att det kanske lätt blir så på ett forum.

haha men då ska du se många av de större forumen med många tusen medlemmar. där blir det mycket "blaj". ne jag tycker vi har det ganska bra här ändå, vi har inte för många medlemmar och när antalet ökar så hinner man ändå bekanta sig med varandra. jag tycker det här är ett hemtrevligt litet forum.

Era två inlägg är två riktigt bra exempel på vad jag menar med att många inlägg snarare känns som chattinlägg gjorda med MSN Messenger. Det är väl inte mycket begärt att man försöker följa forumets nettiquette?

hur skulle det se ut om alla här på forumet fick för sig att börja skriva så här istället för att använda sunt förnuft och kolla över sitt inlägg lite innan man klickar på skicka svar. att läsa en massa inlägg som är skrivna så här tycker jag personligen känns rätt oseriöst och tyvärr även rätt ointressant, oavsett om diskussionen i sig rör någonting som är intressant, men det kanske är många som har börjat att skriva så här när dom till exempel skriver viktiga brev till olika myndigheter och skriver personliga jobbansökningar för att skicka ut till olika arbetsplatser? har ju svårt att tro det för då anstränger man sig säkert för att det ska bli så bra som möjligt men att göra det här är tydligen onödigt då detta bara är ett forum? så varför föregå med gott exempel överallt?

Redigerad av Tuvok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt mig är ovanstående inte exempel på msn chat. Exempel på sådant vore: "hej, hej" "Hur mår du?" "Jag mår bra, du?" osv. Alltså kortare enradare som bara har rent socialt syfte för de inblandade och är värdelösa för de som kommer senare. Det är sådant vi bör slå ner på. J.

Jag måste säga att jag håller med dig i denna fråga. Inte tycker jag att de är så kallad "msn-chatt", men om sådanna inlägg kan räknas som det så måste jag hålla med Tuvok om att vi har många. Jag anser dock att deras inlägg mer är en allmän disskussion om forum, vilket jag anser vara en ganska relevant diskussion faktiskt. Som JAF sa, Hej hur mår du? är ett mycket bättre exempel på klassisk chatt, då detta inte är relevant för andra whatsoever.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min poäng är att, nu när vi har regler som vi ska försöka att följa så vore det, för allas trevnads skull, bra om vi kunde göra det. Hur svårt är det egentligen att försöka bättra sig och anamma det? Om folk inte gör det finns det ju ingen mening med att ens ha riktlinjer för detta forum.

Sedan kan detta diskuteras i all oändlighet där det finns tusen olika viljor och åsikter om allt mellan himmel och jord. Reglerna är framtagna och utformade för att passa oss alla, like it or not.

Har redan dragit mer på mina forumbesök här då denna företeelse är så enerverande jobbig. Det är ju i och för sig inte svårare för mig än att avstå från att logga in om detta fortsätter, motivationen sänks för varje besök jag gör här måste jag säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att vi skapade dom riktlinjer Tuvok länkar till var att vi märkte att det var fler och fler medlemmar som hoppade över sådana enkla saker som att börja en mening med stor bokstav och avsluta den med punkt. Detta är ett forum och inte en chatt och därför bör man tänka efter lite mer när man skriver ett inlägg och tänka på hur man skriver inlägget.

Vi varken kan eller kommer slänga ut någon för att man inte följer riktlinjerna, men att man läser igenom dom och försöker ta till sig det som står där kanske inte är för mycket begärt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag måste säga att till skillnad från många andra forum jag besöker så är detta mycket välskött. Moderatorerna sköter för det mesta sina uppgifter på ett bra sätt. De tar bort onödiga inlägg, flyttar trådar till rätt sektion, styr upp diskussioner som är på väg att spåra ut och påpekar/ändrar ibland grava stavfel. Jag tycker också att det råder en allmänt trevlig stämning här.

Samtidigt kan jag hålla med Tuvok att det kan vara jobbigt och lite tråkigt att läsa slarvigt skrivna inlägg och hoppas att alla tar till sig de riktlinjer som det länkats till. Att läsa igenom sina inlägg en extra gång innan man postar dem brukar ofta räcka för att rätta till de alvarligaste missarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...