Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Jag undrar en sak kan man inte ha att man kan skriva en längre lista på intresen???

Ok, nu har jag ordnat så att ni kan skriva 512 tecken.

• Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
När man kommer in på forumet så står det Forumledare: mumle eller Jocker eller Quiet framför det varför står det så???

Det står så för att dom är forumledare i dom forumen. Tex så är mumle och Quiet forumledare i 'Serierna', så har ni några frågor om det forumet, diskussioner eller liknande så kan ni vända er till dom.

• 2 veckor senare...
Postad

Varför står det:

Tack, The Post Markers have been marked as read

Var snäll och vänta medan vi förflyttar dig...  

(eller klicka här om du inte vill vänta)

När man markerar all inlägg som lästa??

det ser flummit ut med lite engelska och lite svenska

Postad
Jag undra kan man sätta smiles på fakta om en på enns profil..

Du undrar alltså om det går att använda smilies i fältet "Dina intressen"? I sådana fall så är svaret nej!

Och en sak till jag är ledsen Jocke att jag råkade stava ditt namn tidigare i mitt inlägg Jocker... ???

Inga problem. Har du ändrat det till mitt riktiga? Du kan klicka på "Redigera" länken som finns i alla inlägg som du har skrivit och ändra det annars.

Postad
Varför står det:

Tack, The Post Markers have been marked as read

Var snäll och vänta medan vi förflyttar dig...  

(eller klicka här om du inte vill vänta)

När man markerar all inlägg som lästa??

det ser flummit ut med lite engelska och lite svenska

Det är en miss som har gjorts i översättningen, skall försöka fixa det så fort som möjligt, tack för infon :)

Postad
En annan fråga:

Varför står det "my homepage" som namn på länken när man ska infoga en länk??

Samma anledning som tidigare.

Postad
inte mer??

Nej, databasen där inlägg etc sparas består ju enbart av text och det tar ju inte upp så mycket plats. Det enda som tar lite större plats är bilder och koden för forummjukvaran.

Postad
jag undra vi kan ta ex: serier det finns ämnen för tex 4 sidor men man kan bara gå in på 2 sidor? ??? är det nå fel på datorn eller sidan eller ska det vara så???

visst kan man inte ha den här hemsidan som förstasida för att det skulle göra att sidan blev söligare!! ???

råkla trycka på citera i stället för redigera upptäckte det nu... ledsen alla  :(

Postad
jag undra vi kan ta ex: serier det finns ämnen för tex 4 sidor men man kan bara gå in på 2 sidor? ??? är det nå fel på datorn eller sidan eller ska det vara så???

Jag vet inte om jag har fattat detta rätt, men menar du när det står så här: (Sidor 1 2 3 ..7) i jämte en ämnestitel? Det är bara en förkortning av att det finns 1-7 sidor i detta ämne. Om detta inte är vad du undrar över så kan du väll försöka förklara lite bättre.

visst kan man inte ha den här hemsidan som förstasida för att det skulle göra att sidan blev söligare!

Nej, det påverkar inte hastigheten om du har sidan som förstasida/startsida.

• 2 veckor senare...
Postad

Kära Över Gud Jocke.

När jag kollade i "avsnitt" och "säsong 6" såg jag att två avsnitt "Live Fast and Prosper" och "Muse" är antagligen på fel ställe i listan (ditt fel) eller har SVT tabbat sig och visat avsnitt i fel ordning.

Postad
Kära Över Gud Jocke.

När jag kollade i "avsnitt" och "säsong 6" såg jag att två avsnitt "Live Fast and Prosper" och "Muse" är antagligen på fel ställe i listan (ditt fel) eller har SVT tabbat sig och visat avsnitt i fel ordning.

Nej det är inte jag som har gjort fel, den listan är identisk med den som finns på STARTREK.COM och den hoppas jag stämmer. Antagligen så är det SVT som har tabbat sig, kan ju vara så att dom har skrivit fel i tablån.

Postad

Kom nu på att de var de avnitten jag laddade hem.

Det var jag som tabbade mig att med att blanda ihop det lite.

Falskt alarm alltså.

Postad

Jocke, när jag gick in i "konta altenativ" så blev det den "gamla looken" på forumet, dvs inte den där blå-gråa det är vanligen nu utan den gamla blå med svart till höger och vänster.

När jag gick ut därifrån och tröck på Star Trerk Foum så följde den efter mig och nu skriver jag när den gamla looken.

Jag antar att det inte ska vara så här.

Jag loggade ut och då kom vanliga tillbaka, antar att jag får ta bort mina cookies eller så.

Postad
Jocke, när jag gick in i "konta altenativ" så blev det den "gamla looken" på forumet, dvs inte den där blå-gråa det är vanligen nu utan den gamla blå med svart till höger och vänster.

När jag gick ut därifrån och tröck på Star Trerk Foum så följde den efter mig och nu skriver jag när den gamla looken.

Jag loggade ut och då kom vanliga tillbaka, antar att jag får ta bort mina cookies eller så.

Du gick alltså in i din kontrollpanel och valde Konto alternativ och då så fick du fram det gamla skinnet, utan vidare? Låter väldigt mysko, kan tyvärr inte säga vad det beror på.

Postad
Mina "citera" knappar syns texten konstigt på, det ser ut som det står "cizten" eller nåt.

Vet ej varför

jag använder Opera 6.01

Är det bara i Opera som det ser ut så? Har du testat med andra webbläsare, IE, Mozilla etc?

Jag tycker att det låter som ett renderingsfel. Är det bara den knappen som blir så och blir det inte bättre om du uppdaterar sidan?

Postad

Du gick alltså in i din kontrollpanel och valde Konto alternativ och då så fick du fram det gamla skinnet, utan vidare? Låter väldigt mysko, kan tyvärr inte säga vad det beror på.

Japp, det var så jag gjorde, tar bort alla mina cookies och kollar om det blir bättre.

Det hjälper inte att ta bort mina cookies. Det borde då ligga i min användere.

Postad
Det hjälper inte att ta bort mina cookies. Det borde då ligga i min användere.

Testa med gå till: Din Kontrollpanel => Kontoalternativ och välj "Standard Ikonboard Skin" som  Forumets Skin, klicka på [Ändra mina kontoalternativ], gå sen tillbaka och välj Enterprise som Forumets Skin och klicka på [Ändra mina kontoalternativ] igen. Tror detta skall lösa ditt problem.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...