Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 181
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Är det bara i Opera som det ser ut så? Har du testat med andra webbläsare, IE, Mozilla etc?

Jag tycker att det låter som ett renderingsfel. Är det bara den knappen som blir så och blir det inte bättre om du uppdaterar sidan?

Har bara testat med Opera (på den här datorn) eftersom mitt IE inte funkar säsrskillt bra och jag orkar inte ladda ner nåt nytt eftersomn jag bara använder Opera.

Knapparna ser ALLTID ut så, även fast man uppdaterar

Postad
Hur fungerar det där med grupp egentligen?

Det finns 3 st grupper Medlemmar, Forumledare och Administratörer. Alla medlammar hamnar i gruppen "Medlemmar" (tex du själv), alla forumledare är i gruppen "Forumledare" (mumle, Peter & Quiet), alla administratörer är i gruppen "Administratörer" (enbart jag själv).

Och hur blir man Forumledare?

Forumledare är inget som du blir, om det behövs så väljer jag, mumle, Peter & Quiet ut någon som vi anser passar för jobbet. Förtillfället så är vi tillräckligt många.

Postad
Har bara testat med Opera (på den här datorn) eftersom mitt IE inte funkar säsrskillt bra och jag orkar inte ladda ner nåt nytt eftersomn jag bara använder Opera.

Knapparna ser ALLTID ut så, även fast man uppdaterar

Jag har testat forumet med IE, Netscape 4+, Opera 5+ och Mozilla 0.9+ och jag har aldrig haft några problem med att visa bilderna. Är det bara på denna sida som bilderna ser konstiga ut? Är det någon annan som har råkat ut för samma sak?

Postad
Jag har testat forumet med IE, Netscape 4+, Opera 5+ och Mozilla 0.9+ och jag har aldrig haft några problem med att visa bilderna. Är det bara på denna sida som bilderna ser konstiga ut? Är det någon annan som har råkat ut för samma sak?

Det är min dator som flummar......

.det är så på en hel del sidor till...

Postad
Det är min dator som flummar......

.det är så på en hel del sidor till...

Anade nästan det, låter som ett grafik problem, grafikkort, drivrutiner eller liknande. Skönt att det inte berodde på forumet :)

Postad

Jag har upptäckt ett litet fel: Man kan inte skriva f*a*n, utan att det blir överstruket. Det är ju lite dumt efter som det kan betyda två saker(svordom/beundrare)

Postad
Jag har upptäckt ett litet fel: Man kan inte skriva f*a*n, utan att det blir överstruket. Det är ju lite dumt efter som det kan betyda två saker(svordom/beundrare)

Det är bara för att det ordet är med i ordfiltret, men eftersom det är en mild svordom och vi faktiskt inte använder så mycket svordomar i forumet :) så tror jag att jag tar bort den.

Postad
Varför måste man uppdatera forumet för att se om man har fått ett medelande eller skrive i forumet och skicka meddelandet för det???

Nu förstår jag inte vad du menar, kan du förklara lite bättre?

Postad
Varför måste man uppdatera forumet för att se om man har fått ett medelande eller skrive i forumet och skicka meddelandet för det???

Nu förstår jag inte vad du menar, kan du förklara lite bättre?

när man får nya meddelanden så dycker det upp en sån där skylt upp typ men i bland m??ste man ha varit och skrivit i forumet och svarat så meddelandet hamnar i diskutionen eller så måste man klicka på knappen Forumet där uppe näe man är på forumets sida för att den ska komma upp....

Postad
när man får nya meddelanden så dycker det upp en sån där skylt upp typ men i bland måste man ha varit och skrivit i forumet och svarat så meddelandet hamnar i diskutionen eller så måste man klicka på knappen Forumet där uppe näe man är på forumets sida för att den ska komma upp....

Aha, ok nu fattar jag. Du måste ladda om en sida för att den skylten skall komma upp, antingen så uppdaterar du din webbläsare eller så går du till en annan sida i forumet, annars så fungerar inte den funktionen, du kan inte bara sitta och vänta på att skylten skall dyka upp. Så det är inget som är fel, det är så det fungerar.

Postad
när man får nya meddelanden så dycker det upp en sån där skylt upp typ men i bland måste man ha varit och skrivit i forumet och svarat så meddelandet hamnar i diskutionen eller så måste man klicka på knappen Forumet där uppe näe man är på forumets sida för att den ska komma upp....

Aha, ok nu fattar jag. Du måste ladda om en sida för att den skylten skall komma upp, antingen så uppdaterar du din webbläsare eller så går du till en annan sida i forumet, annars så fungerar inte den funktionen, du kan inte bara sitta och vänta på att skylten skall dyka upp. Så det är inget som är fel, det är så det fungerar.

okej vet jag att det inte är nått fel....

Postad
vet att frågan har ställts innan, men hittar den inte:

vilket webbhotell ligger stvoyager.nu på??

Ändra sorteringen till 'från början', finns längst ner i forumet, och klicka på 'Sortera!', då dyker ämnet upp.

Postad
Varför går det inte att komma in på sidan klockan tre på natten?

(ja, jag vet att jag borde sova då, men det gör jag inte)

Vet faktiskt inte, kan vara så att servern kör något underhåll då. Händer det alltid klockan 3?

Postad
Var har diskutionen om Scine Fiction böcker tagit vägen??

Ändra sortering till "de senaste 60 dagarna", så hittar du den diskussionen nästan längst ner på sidan.

Postad
Vet faktiskt inte, kan vara så att servern kör något underhåll då. Händer det alltid klockan 3?

Ja, det verkar så. Jag har i alla fall aldrig kommit in på sidan vid 03.00

Postad

Är det bara jga som har att i bland när man är på den här sidan och skickar inlägg eller meddelanden så kommer det upp sidan kan inte vissas... ??? man måste gå tillbacka och skicka om meddelandet eller inlägget, men ibland funkar inte det och då klickar man uppe där man fyller i adressen den här sidans adress och ibland kommer det upp där ochså sidan kan inte vissas...

Postad
Ja, det verkar så. Jag har i alla fall aldrig kommit in på sidan vid 03.00

Jag har skickat en fråga till mitt webbhotell om detta, får se vad dom svarar.

Postad
Är det bara jga som har att i bland när man är på den här sidan och skickar inlägg eller meddelanden så kommer det upp sidan kan inte vissas... ??? man måste gå tillbacka och skicka om meddelandet eller inlägget, men ibland funkar inte det och då klickar man uppe där man fyller i adressen den här sidans adress och ibland kommer det upp där ochså sidan kan inte vissas...

Nej, jag råkar ut för detta ibland oxå, det händer nog för alla ibland, inte så ofta hoppas jag. Detta beror på en blandning av server och forummjukvaran, är inte så mycket jag kan göra åt det just nu, tyvärr :(

Postad

Nej, jag råkar ut för detta ibland oxå, det händer nog för alla ibland, inte så ofta hoppas jag. Detta beror på en blandning av server och forummjukvaran, är inte så mycket jag kan göra åt det just nu, tyvärr :(

Det är ju bättre att det funkar ganska ofta än aldrig :)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...