Gå till innehåll
Pjotr'k

Frågor? del 2

Rekommenderade inlägg

Frågor? del 1

Frågor? del 2

Frågor? del 3

Jocke!

Jag har problem med kakorna. Jag råkade ta bort den från datorn och nu får jag inga nya nedladdade på datorn. Därför ser det hela tiden ut som om jag inte har läst någon av diskussionerna. Däremot så fattar servern att det är jag som kommer hela tiden, så jag behöver ändå inte logga in. Make's no sense.

Vet du hur man skall göra?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jocke!

Jag har problem med kakorna. Jag råkade ta bort den från datorn och nu får jag inga nya nedladdade på datorn. Därför ser det hela tiden ut som om jag inte har läst någon av diskussionerna. Däremot så fattar servern att det är jag som kommer hela tiden, så jag behöver ändå inte logga in. Make's no sense.

Vet du hur man skall göra?

Det jag föreslår att du gör är att först klicka på "Radera kakorna (cookies) som detta forum använder" och sen även "Markera alla inlägg som lästa", ligger längst ner på forumets framsida, det skall nollställa kakorna och även lägga till nya i din dator. Förhoppningsvis så löser det dina problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vart har diskussionen om Seven of Nine tagit vägen?

Jag har för mig att den var massa sidor lång..

Om du byter sorteringsmetod till "från början" i Serierna, så hittar du den diskussionen på sidan 4.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det jag föreslår att du gör är att först klicka på "Radera kakorna (cookies) som detta forum använder" och sen även "Markera alla inlägg som lästa", ligger längst ner på forumets framsida, det skall nollställa kakorna och även lägga till nya i din dator. Förhoppningsvis så löser det dina problem.

Jag gjorde det, det första jag gjorde, men det löser ingenting. Jag använder Netscape 6.x.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag gjorde det, det första jag gjorde, men det löser ingenting. Jag använder Netscape 6.x.

Har du testat att logga ut?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Vart har diskussionen om Seven of Nine tagit vägen?

Jag har för mig att den var massa sidor lång..

Har den tagit vägen någonstans? Vad jag vet är den kvar, såg den alldeles nyss....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Har den tagit vägen någonstans? Vad jag vet är den kvar, såg den alldeles nyss....

Jo, jag hittade den. Och nu har jag postat ett inlägg där, så den åkte upp til ytan igen. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Jag klickar på "Logga ut"

2. Klickar på "Logga ut mig"

3. "Var snäll och vänta..."

4. Tillbaka till förstasidan igen, där det står: "Välkommen Peter".

G A A A A G G G H H  !!!!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1. Jag klickar på "Logga ut"

2. Klickar på "Logga ut mig"

3. "Var snäll och vänta..."

4. Tillbaka till förstasidan igen, där det står: "Välkommen Peter".

G A A A A G G G H H  !!!!!!

Jag har testat forumet med Mozilla 0.9.7 (använder samma motor som Netscape 6.x) och det verkar funka bra. En sista grej som du kan testa är att radera kakan manuellt på din hårddisk. Hjälper inte det så vet jag inte hur man kan lösa problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
...Mozilla 0.9.7 (använder samma motor som Netscape 6.x...

ähum... netscape 6.x bygger en tidig beta av mozilla, vilket kortfattat innebär att nyare versioner av mozilla funkar betydligt bättre än nätskräp, på html i allmänhet och tabellsystem i synnerhet... och säkert en hel del andra grejer...

så slutsatsen borde vara att man inte ska jämställa de två... ska man nödvändigtvis köra nåt av mozilla-grenen så kör man senaste versionen av den äkta varan...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En annan rolig sak jag såg.. Det var två som var inne här samtidigt då ändast jag syntes så valde jag visa alla och då stod det gäst och vilka sidor den har tittat på... Kanske onödig info men, ett uppmärksammande i alla fall  ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jocke, det har blivit lite problem, jag kan inte "markera alla inlägg som lästa". Så sent som igårkväll kunde jag det, men nu går den helt enkelt inte med på det. Jag kör nu Mozilla 0.9.3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jocke, det har blivit lite problem, jag kan inte "markera alla inlägg som lästa". Så sent som igårkväll kunde jag det, men nu går den helt enkelt inte med på det. Jag kör nu Mozilla 0.9.3

Det låter som samma problem jag har. Stämmer det?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det låter som samma problem jag har. Stämmer det?

Uhm, låter så.

Är vi de enda som använder Netscape/Mozilla?

Jag har tidigare surfat här i IE, och då funkar allt problemfritt.

Svara mig på en sak till: Hur ser min avatar ut? I mitt NC 4,7 ser Janeway helt sjuk ut.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ta och testa igen, jag tror det skall funka nu *hoppas*

Svara mig på en sak till: Hur ser min avatar ut? I mitt NC 4,7 ser Janeway helt sjuk ut.

Den ser normal ut IE 6 och Mozilla 0.9.7

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jocke, Uppgraderar du ditt ikonboard varefter det kommer uppgraderingar av det?

Japp, jag brukar uppdatera så fort det kommer en ny version eller ibland några dagar senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ta och testa igen, jag tror det skall funka nu *hoppas*
Det funkar, det funkar!

Svara mig på en sak till: Hur ser min avatar ut?

Jo, den ser helt ok ut i mitt IE (4.01) men helt värdelös i NC (4.7).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ikonboard 3 och stvoyager.nu sidan är kompatibel med W3C standarden och är testade med följande webbläsare:

IE 5.5, IE 6, Netscape 4.72, Netscape 6.1, Mozilla 0.9.7, Konqueror (vet ej vilken ver), Opera 6.0

Den enda webbläsare som jag har märkt har några större problem med sidan är Netscape 4.x och det är inte konstigt eftersom att den inte stöder alla HTML och CSS m.m. standarder, så det är inte en webbläsare som jag rekomenderar. Välj istället tex Mozilla eller Opera om ni inte vill/kan använda IE.

Jag vet att Ikonboard 3 har en del problem med kakor så det är inte alltid som det är fel på eran webbläsare/dator.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Var kan man hitta sina cookies? Jag söker men hittar inga. Jag hittar en cookie.txt, men den säger inte så värst mycket.

I Windows så hittar du dom här:

IE

C:\Windows\Profiles\[Ditt namn]\Cookies\

Använder du inte profiler så ligger dom under C:\Windows\Cookies\

Mozilla

C:\Windows\Profiles\[Ditt namn]\Application Data\Mozilla\Profiles\default\[?].slt\

Använder du inte profiler så ligger dom under C:\Windows\Application Data\Mozilla\Profiles\default\[?].slt\

Opera 6.x

C:\Opera\cookies*.dat (tror det är rätt fil)

Det bästa sättet att ta bort cookies på är att gå in i respektive program och rensa dom där ifrån, vet man inte riktigt vad man gör när man rensar manuellt så kan det gå riktigt illa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.