Janson Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Jag kan inte markera detta forumet som läst (Frågor, Kommentarer & Förslag). Varken med länken på dess egen sida eller med länken på huvudsidan. Länken på den egna gör som den brukar, utom just att markera det som läst. Länken på huvudsidan markerar alla utom detta forumet. Konstigt...
Jocke Postad 10 Januari, 2002 Rapport Postad 10 Januari, 2002 Jag kan inte markera detta forumet som läst (Frågor, Kommentarer & Förslag). Varken med länken på dess egen sida eller med länken på huvudsidan. Länken på den egna gör som den brukar, utom just att markera det som läst. Länken på huvudsidan markerar alla utom detta forumet. Konstigt... Jag klickade precis på Markera detta forum som läst och det fungerade bra. Jag har aldrig haft några större problem med cookies i forumet så därför är det svårt att säga vad som är fel. Vi får se det kanske blir bättre med nästa version av forumet. ???
ENEMiX Postad 11 Januari, 2002 Rapport Postad 11 Januari, 2002 en lösning som kan vara att föredra när man grejat lite mer serverkapacitet är kanske att inte använda kakor i webläsaren till att komma ihåg vad som är läst och inte... och istället lagra dessa "kakor" i användarprofilen, så att man varje gång man loggar in, oavsett från vilken dator, alltid ser vilka man själv har läst och inte läst... och slippa sitta och bläddra och försöka komma ihåg vilken tid man var inne senast... detta skulle även eliminera problemet med smulor i webläsarna...
The Borg Postad 11 Januari, 2002 Rapport Postad 11 Januari, 2002 Såg att denna sida vart vald till årets bästa sci-fi sida med 141 poeng... Det är bara att grattulera.... och hoppas att detta år kommer att bli lika bra ;)
Lis@ Postad 14 Januari, 2002 Rapport Postad 14 Januari, 2002 Jag kan inte bli klok på vad en "cookie/kaka är för något, nån som har lust att förklara...? ???
The Borg Postad 15 Januari, 2002 Rapport Postad 15 Januari, 2002 Jag kan inte bli klok på vad en "cookie/kaka är för något, nån som har lust att förklara...? ??? Det är ett dockument som sparas på datorn som innehåller dinna inställningar.. Ex: Som denna sida. Har du loggat in så behöver du inte logga in igen.. Ditt användarnamn och lösenord är sparad.. Sidan kommer ihåg dig från kakorna och förflyttar dig till rätt ställe.. Annars så skulle du behöva logga in varje gång du besöker sidan..
Mikael Postad 26 Januari, 2002 Rapport Postad 26 Januari, 2002 Jo kära Herr Jocke, när man går in i ändra profil och ska välja vilket citat/eller-vad-det-nu-är man ska ha så kan man trycka på en knapp 'kontrollera längd' eller så, hur som helst, när man tryckt på den så står det på blandat engelska och svenska. Jag tror att du inte hunnit/glömt översätta det. Kanske går at fixa på nått sätt.
Jocke Postad 26 Januari, 2002 Rapport Postad 26 Januari, 2002 Jo kära Herr Jocke, när man går in i ändra profil och ska välja vilket citat/eller-vad-det-nu-är man ska ha så kan man trycka på en knapp 'kontrollera längd' eller så, hur som helst, när man tryckt på den så står det på blandat engelska och svenska. Jag tror att du inte hunnit/glömt översätta det. Kanske går at fixa på nått sätt. Japp, det var en sak som jag hade glömt. Fixat nu, tack
The Borg Postad 4 Februari, 2002 Rapport Postad 4 Februari, 2002 Finns det något sätt eller program för att räka fram stjärntid..
nx01 Postad 10 Februari, 2002 Rapport Postad 10 Februari, 2002 hmmm....vill inte starta ett nytt ämne så jag tar det här. JAg undrar hur ny gör era fina citat. Alltså hur ny får det att stå tex. Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43) Jag lyckas bara få fram nått i den här stillen . ok...hoppas att ni fattar vad jag menar...känner mig lite klumpig
Jocke Postad 10 Februari, 2002 Rapport Postad 10 Februari, 2002 hmmm....vill inte starta ett nytt ämne så jag tar det här. JAg undrar hur ny gör era fina citat. Alltså hur ny får det att stå tex. Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43) Jag lyckas bara få fram nått i den här stillen . ok...hoppas att ni fattar vad jag menar...känner mig lite klumpig Det står "Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43)" i inlägget om du använder ["CITERA"] knappen i ämnet, men trycker du enbart på "Quote" knappen när du skriver ett inlägg så står det bara "Citat". Som du ser så står det "Citat (nx01 @ 10 Feb. 2002,15:20)" i mitt inlägg eftersom att jag använde ["CITERA"] knappen.
nx01 Postad 10 Februari, 2002 Rapport Postad 10 Februari, 2002 hmmm....vill inte starta ett nytt ämne så jag tar det här. JAg undrar hur ny gör era fina citat. Alltså hur ny får det att stå tex. Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43) Jag lyckas bara få fram nått i den här stillen . ok...hoppas att ni fattar vad jag menar...känner mig lite klumpig Det står "Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43)" i inlägget om du använder ["CITERA"] knappen i ämnet, men trycker du enbart på "Quote" knappen när du skriver ett inlägg så står det bara "Citat". Som du ser så står det "Citat (nx01 @ 10 Feb. 2002,15:20)" i mitt inlägg eftersom att jag använde ["CITERA"] knappen. ahhh...citera...det bör man funderat ut innan. Tack för hjälpen Jocke. Men att det finns två rutor här förvirrar mig, vi får se det här som ett test
ENEMiX Postad 11 Februari, 2002 Rapport Postad 11 Februari, 2002 --> nx01: ett annat alternativ är att själv skriva t ex så här: [QUOTE=nx01 @ 10 Feb. 2002,15:20] hmmm....vill inte starta ett nytt ämne så jag tar det här. JAg undrar hur ny gör era fina citat. Alltså hur ny får det att stå tex. Citat (Mikael @ 26 Jan. 2002,02:43) Jag lyckas bara få fram nått i den här stillen [/QUOTE] så dyker texten efter likamed-tecknet upp inom parenteser ;)
Lis@ Postad 18 Februari, 2002 Rapport Postad 18 Februari, 2002 När ni ändå är inne på citat så kan jag likaväl fråga hur folk gör för att få sina citat i sina signaturer att bli kursiv? Nån som har lust att dela med sig av den vetskapen....? ???
Jocke Postad 19 Februari, 2002 Rapport Postad 19 Februari, 2002 När ni ändå är inne på citat så kan jag likaväl fråga hur folk gör för att få sina citat i sina signaturer att bli kursiv? Nån som har lust att dela med sig av den vetskapen....? ??? Du kan använda IB-Kod i din signatur. Klicka tex på "Nytt inlägg" och klicka på iB-Kod som finns under meddelanderutan, så får du upp ett fönster med all iB-Kod, som du sen kan använda i din signatur.
Ella Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 Om man har skrivit ett inlägg och sen kommer på att man vill ha det första ordet tex. i fet stil så funkar inte knapparna. Det spelar liksom ingen roll var jag ställer markören, koderna hamnar iallafall i slutet av all text. Det går ju iofs att skriva det för hand, men det vore ju smidigare om knapparna fungerade... Detsamma gäller för smileysarna, dom hamnar också sist. Skulle vara tacksam om det gick att göra något åt.
Pjotr'k Postad 21 Februari, 2002 Författare Rapport Postad 21 Februari, 2002 [ b ] (utan mellanslag) = fet stil [ i ] = kursiv stil [ u ] = understruken stil [ URL=http://www.stvoyager.nu ] = länk-stil Man avslutar alltid med ungefär samma tecken, t ex (fortfarande skall alla mellanslag tas bort): [ b ]fet stil[ /b ] [ URL=http://www.stvoyager.nu ]länk-stil[ /URL ] Alltså snedstrecket ??r enda skillnaden för början och slut på formateringen.
Ella Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 det där var väl inte svar på min fråga, eller? i så fall måste jag jobba lite mer på min förklaring om vad dte är jag menar...
Jocke Postad 21 Februari, 2002 Rapport Postad 21 Februari, 2002 det där var väl inte svar på min fråga, eller? i så fall måste jag jobba lite mer på min förklaring om vad dte är jag menar... Svaret på din fråga är att detta är hur iB-Kod knapparna är programmerade, för man inte in koden med knapparna från början när man skriver texten så kommer dom att hamna i slutet på texten, detsamma gäller känsloikonerna. Alternativet är att kopiera och klistra eller skriva dom manuellt som Peter förklarade för dig. Det är inte så mycket vi kan göra åt detta, bara hoppas på att dom fixar det till nästa version av forat. Var snäll och använd en lite vänligare ton nästa gång, Peter ville bara hjälpa dig.
Ella Postad 22 Februari, 2002 Rapport Postad 22 Februari, 2002 Svaret på din fråga är att detta är hur iB-Kod knapparna är programmerade, för man inte in koden med knapparna från början när man skriver texten så kommer dom att hamna i slutet på texten, detsamma gäller känsloikonerna. Alternativet är att kopiera och klistra eller skriva dom manuellt som Peter förklarade för dig. Det är inte så mycket vi kan göra åt detta, bara hoppas p?? att dom fixar det till nästa version av forat. Var snäll och använd en lite vänligare ton nästa gång, Peter ville bara hjälpa dig. Det var ingen ovänlig ton det där, snarare korkad eftersom jag inte förstod riktigt vad han menade (med tanke på det tidigare inlägget som handlade om hur man får kursiv text i citat). Jag var inte säker på om han svarade på mitt inlägg eller på det innan. Nu är det tyvärr så att vissa saker (tonfall, minspel etc.) kan vara svåra (för att inte säga omöjliga) att få fram i skriven text, det vet alla som någon gång har chattat/ skrivit inlägg/ skrivit brev osv. Det är därför man ska undvika ironi (vilket *inte* var något jag använde) och liknande eftersom det är kan bli missförstånd. Men jag ber om ursäkt för att mitt inlägg kunde tolkas som otrevligt.
Jocke Postad 23 Februari, 2002 Rapport Postad 23 Februari, 2002 Men jag ber om ursäkt för att mitt inlägg kunde tolkas som otrevligt. Jag tyckte det lät lite fientligt, men om inte så var fallet så ber jag oxå om ursäkt.
Jocke Postad 23 Februari, 2002 Rapport Postad 23 Februari, 2002 Ja självklart. Trodde aldrig vi var osams
Lis@ Postad 24 Februari, 2002 Rapport Postad 24 Februari, 2002 Du kan använda IB-Kod i din signatur. Klicka tex på "Nytt inlägg" och klicka på iB-Kod som finns under meddelanderutan, så får du upp ett fönster med all iB-Kod, som du sen kan använda i din signatur. Tack så mycket, nu fungerar det som det ska.
Rekommenderade inlägg