Gå till innehåll

Spock uthängd som bedragare


Rekommenderade inlägg

Från The Spoof hämtas följande artikel:

Mr Spock, the half-human, half-Vulcan science officer aboard the USS Enterprise in the Star Trek TV series, has been declared a fraud by one fan of the show, who claims the 'half-alien' is none other than veteran actor Leonard Nimoy.

Mr Spock, whose real name is Spock, is portrayed as having semi-pointed ears, which the fan, 14-year-old Garth Zombolix, of Indianapolis, says are "not real", and "ludicrous", and would never appear on an alien, although Nimoy's real-life ears are a bit pointy.

Zombolix, who was a member of the Trekkies until he grew up recently, claims that fans are being "duped", and wants Star Trek executives to own up to the lie, and to "apologise for the long and continued deception".

Star Trek was conceived by Gene Roddenberry in 1966, and has run ever since, captivating worldwide audiences with its realistic characters and plot lines. This latest allegation will come as a blow to the producers who are planning a further movie in 2009 entitled Star Trek: The Deception.

Other veteran actors under scrutiny from Zombolix are Deforest 'Bones' Kelly, who, he claims, is not really a doctor, and James Doohan, who played Lieutenant Uhura. Doohan, he says, is not even Scottish, but Canadian.

Mr Nimoy said last night:

"This is completely illogical."

:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
... and James Doohan, who played Lieutenant Uhura.

Argh, nu är bilden av Doohan iförd Uhuras uniform för evigt etsad i min hjärna. :knäpp:

Din stakars sate. Måste vara hemskt jobbigt att ständigt gå och se Doohan iklädd den lilla röda dräckten som knappt täcker naveln och är.......AHHH nu sitter den ju innettsad i min hjärna också.

VARNING, tänk inte på meningarna jag och Expendable Ensign skrev här ovan. Det är allvarligt skadligt för ditt psyke och hjärnan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kunde varit värre. Min fantasi drog iväg med mig till en makaber plats där även Spock, Kirk och Bones prövar Uhuras outfit. Tack så mycket för DEN inspirationen!

:blink: ;)

Redigerad av Marvin
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 månader senare...
Jag hade totalt förträngt bilden av Doohan i Uhuras uniform, men så råkade jag läsa denna tråden igen.....måste gå nu. Män i vita rockar kommer för att hämta mig. :knäpp:

Samma här jag råkade också läsa ämnet igen nu när någon hade skrivit något. :knäpp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...