Gå till innehåll
htnergaard

Fler serier?

Rekommenderade inlägg

Hej!

Skulle villja veta om någon har hört rykten om det är en ny Star Trek serie på gång?

Tråkigt om inte fallet är så. Film i all ära, men serierna är bäst.

MVH

htnergaard

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Även om filmen blir en framgång är ingen ny serie säker. Särskilt som det är CBS som äger rättigheterna till att använda namnet Star Trek i en eventuell serie. Paramount äger bara filmrättigheterna idag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Det känns inte som att en ny serie skulle vara aktuell i dagsläget. I alla fall inte förrän den nya filmen haft premiär. Om den visar sig gå bra kanske det kan bli tal om en serie, men före det är chansen ganska liten.

Jag håller med dig. Tror inte att serie är av intresse för Paramount, efter missen med ENT. Personligen så tycker jag det är bra att Star Trek får vila lite. Intresset för en ny serie skulle säkert bli större och mer aktuellt om ett antal år. Däremot är det säkerligen inte omöjligt att det blir ytterligare en film om denna drar in mycket pengar(vilket redan har antytts). Jag skulle dock även där velat se att ST fick vila några år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mja jag ser absolut logiken bakom ditt resonemang reng marknadsföringsmässigt(långt ord) sett, men kan inte av rent egosistiska skäl hålla med. Och med tanke på hur mycket dynga som dom prånglar ut i serieväg(personlig åsikt) så tycker man att star trek man inte vara fel!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det har du rätt i, men jag är rädd att om man överproducerar ST så orkar inte manusförfattarna komma med nya bra ideer, och därmed så blir kvaliten sämre. Men med ett längre avbrott så skulle det säkert bli lättare att komma med nya ideer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Man får väl skaffa nya manusförfattare då... (Jag!) <_< Men en fördel med en tos remake är att man om man har idébrist kan återanvända en del av de bästa tos idéerna. J.

Det behöver ju inte vara TOS för att använda TOS-idéer... De flesta TOS-idéer har väl redan återanvänts ett antal ggr i de andra serierna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen.

Roligt att se så många engagera sig för min fråga om en ny serie är på gång. Får många skeptiska svar tycker jag. Det finns en del skeptiska Star Trek fan, det är synd. Jag är inte beredd att hålla med om att serierna på något sätt blivit sämre. Dock kan jag tycka att en del avsnitt kan vara av något sämre kvalitet. Men i det stora hela är det en fantastisk serie, som har det mesta. Jag är 41 år och aldrig lessnat på Star Trek, vart med nästan från början. Det måste finnas hur mycket historia och idér som hels för producenterna och göra en fortsatt serie på. (Sorgligt att TVbolaget inte kunde kosta på sig att göra 3 säsonger till av Enterprise). Vill gärna att ämnet forsätter att diskuteras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Hej igen.

Roligt att se så många engagera sig för min fråga om en ny serie är på gång. Får många skeptiska svar tycker jag. Det finns en del skeptiska Star Trek fan, det är synd. Jag är inte beredd att hålla med om att serierna på något sätt blivit sämre. Dock kan jag tycka att en del avsnitt kan vara av något sämre kvalitet. Men i det stora hela är det en fantastisk serie, som har det mesta. Jag är 41 år och aldrig lessnat på Star Trek, vart med nästan från början. Det måste finnas hur mycket historia och idér som hels för producenterna och göra en fortsatt serie på. (Sorgligt att TVbolaget inte kunde kosta på sig att göra 3 säsonger till av Enterprise). Vill gärna att ämnet forsätter att diskuteras.

Jag skulle snarare kalla det att vara realistisk, det är helt enkelt inte tillräkligt l??nsamt för tvbolaget med en ny serie just nu, intresset för enterprise var inte tillräckligt stort och kvalitén var sämre i de senare säsongerna (med en långdragen upprepan att "rädda välden", man behöver inte ha så mycket på spel hela tiden och det blev på sätt och vis lite likt 24 som var så spännande hela tiden att det blev jobbigt tillslut, inte en lugn stund - så fort något lösts dök 100 andra saker upp. Man behöver lite småcharmiga "lugna" avsnitt ibland med fokus mer på karaktärerna än action). Det behöver komma någon ny idé så att nya avsnitt kan göras utan att det blir för likt något som gjorts innan men samtidigt har star treks sanna anda, vilket jag inte riktigt tyckte enterprise hade (har sett alla serierna inkl TOS).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tror fansen kommer kräva en ny serie efter den nya filmen. Men i dagsläget har jag ingen tanke på hur den skulle se ut.

Önskar dock dom kunde göra någon mini serie på max 13 avsnitt om saker som dom inte tog med i enterprise dock kommer det nog aldrig hända. Även små serier om olika uppdrag skulle inte vara fel.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle också vilja ha miniserier som kanske har högre budget med mer kända skådespelare(ger nya Star Trek fans).

Skulle vilja ha en miniserie som handlar om en klingonsk besättning(nya yngre fans?) också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eftersom star trek har så stor grad av fans idag kanske det vore en god idé med en serie/miniserie där fansen ges möjlighet att vara med att påverka innehållet. Kanske inte att man får skriva manus men att man genom omröstningar och annat (tex på en hemsida) får vara med och bestämma vad avsnitten ska handla om. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu