Aike Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 1997 var jag på Star Treff på Draken. Jag antar att det fortfarande är det största, eller i alla fall ett av de största, Star Trek-eventen i Sverige. Då var det säkert 450-500 personer där som såg alla filmerna en helg. Intresset var stort under några år framöver för andra treffar. Senast jag var där var 2001 när de visade Enterprise och då kom det en hel del med. Men hur är intresset idag? Håller föreningen på att somna in? Visningarna är väl i Mölndal numera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 1997 var jag på Star Treff på Draken. Jag antar att det fortfarande är det största, eller i alla fall ett av de största, Star Trek-eventen i Sverige. Då var det säkert 450-500 personer där som såg alla filmerna en helg. Intresset var stort under några år framöver för andra treffar. Senast jag var där var 2001 när de visade Enterprise och då kom det en hel del med. Men hur är intresset idag? Håller föreningen på att somna in? Visningarna är väl i Mölndal numera. Jag såg faktiskt First Contact för första gången när WCT förhandsvisade den på Draken. Det kanske var de gången du pratar om? Det var en skitkul helg med MYCKET folk! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Det här känns som att det borde flyttas men jag kan inte komma på vart... Quarks? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Jag började gå på WCT-treffarna när de hölls på Draken och det var alltid fullpackat med folk. Intresset verkar definitivt ha minskat på senare tid. Efter några flyttar så hamnade treffarna i Mölndal och det brukar vara en handfull personer där. Jag kan ha fel men jag tror intresset började svalna något efter att Voyager slutade visas på SVT. Det här känns som att det borde flyttas men jag kan inte komma på vart... Quarks? J. Till Aktiviteter kanske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 11, 2008 Author Report Share Posted September 11, 2008 1997 var jag på Star Treff på Draken. Jag antar att det fortfarande är det största, eller i alla fall ett av de största, Star Trek-eventen i Sverige. Då var det säkert 450-500 personer där som såg alla filmerna en helg. Intresset var stort under några år framöver för andra treffar. Senast jag var där var 2001 när de visade Enterprise och då kom det en hel del med. Men hur är intresset idag? Håller föreningen på att somna in? Visningarna är väl i Mölndal numera. Jag såg faktiskt First Contact för första gången när WCT förhandsvisade den på Draken. Det kanske var de gången du pratar om? Det var en skitkul helg med MYCKET folk! Jo, det är den helgen jag pratar om. Det var det roligaste jag har haft på bio . Det lär bli svårt att toppa det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted September 11, 2008 Report Share Posted September 11, 2008 Jag började gå på WCT-treffarna när de hölls på Draken och det var alltid fullpackat med folk. Intresset verkar definitivt ha minskat på senare tid. Efter några flyttar så hamnade treffarna i Mölndal och det brukar vara en handfull personer där. Jag kan ha fel men jag tror intresset började svalna något efter att Voyager slutade visas på SVT. Det här känns som att det borde flyttas men jag kan inte komma på vart... Quarks? J. Till Aktiviteter kanske. Jag tror att du har rätt där. Efter att Voyageer slutade gå på SVT har medlemsantalet sjunkt från (tror jag) runt 1500 till dagens handfull. Vet inte hur många vi är i dag dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted September 11, 2008 Author Report Share Posted September 11, 2008 Jag började gå på WCT-treffarna när de hölls på Draken och det var alltid fullpackat med folk. Intresset verkar definitivt ha minskat på senare tid. Efter några flyttar så hamnade treffarna i Mölndal och det brukar vara en handfull personer där. Jag kan ha fel men jag tror intresset började svalna något efter att Voyager slutade visas på SVT. Det här känns som att det borde flyttas men jag kan inte komma på vart... Quarks? J. Till Aktiviteter kanske. Jag tror att du har rätt där. Efter att Voyageer slutade gå på SVT har medlemsantalet sjunkt från (tror jag) runt 1500 till dagens handfull. Vet inte hur många vi är i dag dock. Har inte WCT över 2000 medlemmar, där dock de flesta inte längre är aktiva eller betalande? Sista gången jag kan ha löst medlemskap måste ha varit när de förhandsvisade Nemesis 2003. Samtidigt när ni skriver handfull menar ni att det bara kommer några tiotal nuförtiden jämfört med för tio år sedan? Är det ingen som är aktiv WCT mer än som besökare som läser och skriver på forumet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DrBryce Posted September 13, 2008 Report Share Posted September 13, 2008 WCT borde skaffa en betalfunktion på sin sida, så man kan lösa medlemskap med PayPal eller nåt... Jag tänker alltid att jag skall lösa medlemskap, men när jag väl sitter med räkningarna så har jag alltid glömt av det... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted September 18, 2008 Report Share Posted September 18, 2008 Flyttar till Aktiviteter *FLYTTAD* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
t80u Posted September 19, 2008 Report Share Posted September 19, 2008 Jo, det känns som att även om man inte hinner med massa aktivitetet så skulle man ju gärna vara stödmedlem åtminstonde.. Även om det vore kul att åka upp på en treff någon gång i framtiden så saknas ju ständigt denna tid. (skulle kunna tänka mig att ha en tidsspricka i badrummet, alternativt tillgång till en transporter i duschen för snabbare resor till kul event) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Jag försökte faktiskt bli medlem på West Coast Trekkers då det lätt intressant med sammankomster och så vidare. Jag skickade ett mail och hoppades på svar men fick ingen. Det var verkligen synd då man hade hoppats på positiv respons. Den enda känsla jag fick var att det var en förening som inte verkar vara så aktiv som man hade hoppats på. Men men Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Det låter ju tråkigt men många får väldigt många mail så försök igen. Jag har inte hört något om att de skulle vara på dekis. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Konstigt att de inte svarade, men det smidigaste är annars att komma till en treff och bli medlem på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 Det ni säger stämmer nog. Får skicka en ny mail. Annars kan man som ni säger besöka en sammankomst och bli medlem på plats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 2, 2008 Report Share Posted December 2, 2008 (edited) Jag har varit medlem i WCT många år nu. Det är inte samma uppslutning i dag som då Voyager fortfarande gick på SVT, och vi huserade på draken, men nog är det gott om folk på träffarna, i alla åldrar. Jag rekomenderar som tidigare talare, att du åker ner till en träff och blir medlem på plats. Det är inte dyrt alls. Edited December 2, 2008 by Unkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Jag var intresserad när jag hängde på en mysig epost-lista i slutet på 90-talet. (Någon här som vet vilken jag talar om?) men eftersom jag bor i eller omkring Örebro så har det inte känts som så där väldigt angeläget. Däremot försökte jag starta en egen förening i Örebro men fick aldrig ihop tillräckligt många intresserade och engagerade själar. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 8, 2008 Author Report Share Posted December 8, 2008 ^Antagligen var det Svenska Trekkerslista eller WCT:s egna lista du var med på. Förmodligen det sistnämnda, eftersom jag har för mig att många WCT:are inte var särskilt aktiva på ST-listan efter de hade startat en egen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Men när är nästa träff , så jag vet när jag ska ta mig dit. Det skulle vara trevligt att gå på en aktivitet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Du kan kolla på databasen under aktiviteter om det finns något om wct där. Annars går det alltid bra att googla eftersom jag är övertygad om att de har en förträfflig hemsida där allt om träffar med mera står. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lorien Posted December 8, 2008 Report Share Posted December 8, 2008 Tack för hjälpen Supreme Commander JAF. Som du framförde borde jag besöka hemsidan, men tänkte att det skulle vara smidigare och fråga de som har en stor insyn. Men jag ska besöka sidan och hoppas på goda nyheter B). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted December 9, 2008 Report Share Posted December 9, 2008 Här är hemsidan; http://www.trekkers.se/ och här står det om nästa träff; http://trekkers.se/treffar.shtml Inte så mycket info om den träffen ännu dock. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 ^Antagligen var det Svenska Trekkerslista eller WCT:s egna lista du var med på. Förmodligen det sistnämnda, eftersom jag har för mig att många WCT:are inte var särskilt aktiva på ST-listan efter de hade startat en egen. Nä jag är ganska säker på att det var Svenska Trekkers... Det låter mer bekant. Finns den kvar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted December 13, 2008 Report Share Posted December 13, 2008 Här är hemsidan; http://www.trekkers.se/ och här står det om nästa träff; http://trekkers.se/treffar.shtml Inte så mycket info om den träffen ännu dock. Det vore häftigt att åka dit då jag aldrig varit på någon Treff, även om jag hade velat gå på Draken. Men är det i Mölndal vore det perfekt då jag har en kompis boende där. Dessutom har jag sedan några år tillbaka en sambo som jag gradvis lyckats introducera till ST. I dagsläget har vi klarat av ENT och DS9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 13, 2008 Author Report Share Posted December 13, 2008 ^Antagligen var det Svenska Trekkerslista eller WCT:s egna lista du var med på. Förmodligen det sistnämnda, eftersom jag har för mig att många WCT:are inte var särskilt aktiva på ST-listan efter de hade startat en egen. Nä jag är ganska säker på att det var Svenska Trekkers... Det låter mer bekant. Finns den kvar? http://www.startrekdb.se/teman/teman.php?tema=61 Detta finns på databasen, men om listan är igång vet jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 13, 2008 Author Report Share Posted December 13, 2008 Hur är egentligen Möllan som biograf? Den verkar vara en liten, sliten bio från folkrörelsesverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts