Jump to content

Ufo-hemligheter ut i ljuset

Expendable Ensign

Recommended Posts

Finns lite mer att läsa i vår nyhetstråd: Brittiska försvaret släpper UFO-rapporter. I första inlägget finns det även en länk direkt till det brittiska arkivet.

Jag hade en svag känsla av att jag läst om det tidigare.

Dom missilerna han skulle skicka efter UFO:t var nog mindre verkningslösa än dina gympadojjor tror jag ;)

Var inte så säker på det. :)

Intresanta berättelser. Men det är inte någon information om det fins eller inte fins UFO. Så vi står fortfarande och är ovissa. Å andra sidan hade säkert inte informationen släppts om det fans bevis för att det var äkta UFOn.

Det stämmer nog som du säger att om något av de UFO:n som iaktagits verkligen hade varit ett utomjordiskt skepp hade de nog inte släppt den information.

Japp! Makes you wonder doesn't it? Dom missilerna han skulle skicka efter UFO:t var nog mindre verkningslösa än dina gympadojjor tror jag ;)

Fast i stargate plockar de ju ner ufon (sådana där flygande pilar eller vad dom heter) med 9mmrs handeldvapen så man vet aldrig. J.

de gjorde likadant i filmen "Independence day" och det är sånt jag inte gillar med det mesta som görs i USA , det är högst orealistiskt att tro att en ras som kan flyga i rymden inte utvecklat pansarplåt som får t.o.m en atombomb att se ut som om vi skjuter ärtor mot dem .

(detta är mitt första inlägg sen jag kom tillbaka från min semester i Spanien förresten)

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag för min del har svårt att tro att vi på jorden skulle vara tillräckligt intressanta för att titta på mer än en gång för en ras som skulle vara så tekniskt famstående att de utveklat teknik som kan förflytta dem mellan de enorma distanserna mellan olika stjärnor (för att inte tala om mellan närmaste beboliga planet). Vi tror nog mer om oss än vad som är...

Jag för min del har svårt att tro att vi på jorden skulle vara tillräckligt intressanta för att titta på mer än en gång för en ras som skulle vara så tekniskt famstående att de utveklat teknik som kan förflytta dem mellan de enorma distanserna mellan olika stjärnor (för att inte tala om mellan närmaste beboliga planet). Vi tror nog mer om oss än vad som är...

Säg inte det, det är sällsynt med beboeliga klot i rymden och vill utomjordingarna inte samsas om våra naturresurser så kan dom ju lika gärna klampa in och döda oss (hehe läser War of the Worlds så jag blir lite influerad...)

Edited by NX-01

Säg inte det, det är sällsynt med beboeliga klot i rymden och vill utomjordingarna inte samsas om våra naturresurser så kan dom ju lika gärna klampa in och döda oss (hehe läser War of the Worlds så jag blir lite influerad...)

Det skulle vara ur ett historiskt perspektiv i sådana fall (ungeffär som vår generation tycker det är intressant med grottmänniskor och gamla fossiler), annars vore vi nog lika intressanta för dem som myror är för oss (de har ju också samhällen :P). Har svårt att tänka mig att vi skulle vara så speciella.

Edited by Commander Michels

Jodu! Jag vet allt! Annars skulle jag väl inte vara commodore!!? :D

Ne men jag skrev bara vad lilla ynkliga jag "trodde". I förhållande till universums storhet (som nästan är likvärdig med min) så tror jag att det är glest mellan planeterna som är mer än bara M-klass utan och så har utvecklat liv bortom lavar och tidigare nämda.

"Glest", beeing the keyword here ;)

Edited by michael ricochet

Hehe storhetsvansinne?? Jag? Moi? :rolleyes:

Ne men vi borde ligga rätt glest mellan grannskapen om man säger så. Och rent matematiskt så är sannolikheten väldans liten att någon ska fånga upp just våra fisiga radiosignaler eller hitta oss på annat sätt. Detta (helt ofelbara resonemang)förutsätter ju visserligen att man tänker som en humaan(Quarks uttal) på 2000-talet. Jag menar att man tänker nog ganska "tvådimensionellt" som människa. Men jag tror i alla fall att det är svårt att bli "funnen". Tyvärr kanske. Om inte Expendable Ensign tar av sej skorna förståss :P

Edited by michael ricochet

Mjo mja vi är nog speciella alltid! Det är nog rätt så glest med utvecklat liv(alltså mer än bakterier och mossor, lavar och telefonförsäljare) i universum gissar jag så nog är det som finns värt att studera!

Glest möjligen men knappast ovanligt, med tanke på universums svindlande storlek vore det ganska naivt att påstå att vi är den enda rasen med stor nog intelligens för att nå den utvekling vi har, eller i högre grad. Bara att påstå att det finns en ras i var galax leder därav till miljarder (hur många galaxer det nu finns) intelligensmessigt lika raser finns, skulle dessa sedan ha de tekniska möjligheten att hitta varandra från en galax till en annan så blir vi knappast höjdpunkten.

Säg att det skulle finnas fler i just vår galax (vilket jag skulle kunna tro) skulle dessa med all säkerhet inte vilja störa oss i vår utvekling och då de inte heller kan utnyttja våra resurser (ifall de är "fientligt" sinnade) skulle vi inte heller vara värda att erövra då vår teknologi skulle te sig som stenåldersverktyg i jämförelse, vi skulle på vår höjd vara värda att titta lite på, och då jag tror att de inte skulle finna det särkilt svårt att ta emot våra egna kommunikationer och media skulle närkontakt (t.ex. alla biler som tagits och UFOn människor påstått sig se) vara höst onödigt (och dumdristigt), det är ju bara att googla :lol: :P

Men jag tror i alla fall att det är svårt att bli "funnen". Tyvärr kanske. Om inte Expendable Ensign tar av sej skorna förståss

Det finns en viss risk att utomjordingarna uppfattar det som ett väpnat hot och bestämmer sig för att utplåna oss.

Glest möjligen men knappast ovanligt, med tanke på universums svindlande storlek vore det ganska naivt att påstå att vi är den enda rasen med stor nog intelligens för att nå den utvekling vi har, eller i högre grad.

Vad vi menar med glest befolkat är snarare så att pga universums storlek så blir förmodligen avståndet mellan varje högt stående civilisation så stort att ett möte mellan dem verkar osannolikt. Därmed inte sagt att det måste vara så men det är vad jag ser som mest troligt.

Mjo mja vi är nog speciella alltid! Det är nog rätt så glest med utvecklat liv(alltså mer än bakterier och mossor, lavar och telefonförsäljare) i universum gissar jag så nog är det som finns värt att studera!

Glest möjligen men knappast ovanligt, med tanke på universums svindlande storlek vore det ganska naivt att påstå att vi är den enda rasen med stor nog intelligens för att nå den utvekling vi har, eller i högre grad. Bara att påstå att det finns en ras i var galax leder därav till miljarder (hur många galaxer det nu finns) intelligensmessigt lika raser finns, skulle dessa sedan ha de tekniska möjligheten att hitta varandra från en galax till en annan så blir vi knappast höjdpunkten.

Säg att det skulle finnas fler i just vår galax (vilket jag skulle kunna tro) skulle dessa med all säkerhet inte vilja störa oss i vår utvekling och då de inte heller kan utnyttja våra resurser (ifall de är "fientligt" sinnade) skulle vi inte heller vara värda att erövra då vår teknologi skulle te sig som stenåldersverktyg i jämförelse, vi skulle på vår höjd vara värda att titta lite på, och då jag tror att de inte skulle finna det särkilt svårt att ta emot våra egna kommunikationer och media skulle närkontakt (t.ex. alla biler som tagits och UFOn människor påstått sig se) vara höst onödigt (och dumdristigt), det är ju bara att googla :lol: :P

Mja jag menade aldrig att vi var dom enda med "hög" intelligens. Enkelt utrykt så bor vi nog för gles isär för att finna varandra. I alla fall utan warp eller möjlighet att vika jymden ;)

Mja jag menade aldrig att vi var dom enda med "hög" intelligens. Enkelt utrykt så bor vi nog för gles isär för att finna varandra. I alla fall utan warp eller möjlighet att vika jymden ;)

Jag vet att du inte menade det, det var bara för att leda in på mitt resonemang som jag skrev så.

Också jag har svårt att tro att det skulle finnas ett sätt att överbygga de enorma distanserna mellan oss och dem, men man ska aldrig säga aldrig. Vi vet så lite idag om universum, det är så lite av dess spekrum vi kan uppfatta.