Gå till innehåll

Skådespelare som återanvänds!


GuZZLo

Rekommenderade inlägg

star trek filmen där Enterprise-B är med i början, jag tror filmen heter Generations spelar Tim Russ (Tuvok, VOY) en av människorna på Enterprise-B:s brygga. 

Va!? nej du har fått det fel det var i USS Excelsior som Tim Russ medverkade i en scen.

För att få ovanstående utrett:

Tim Russ spelar en anomym besättningsmedlem (alltså inte Tuvok) ombord Enterprise-B i Generations, och han spelar också en ung Tuvok ombord USS Excelsior i Voyager-avsnittet Flashbacks, säsong 3.

Ni har alltså rätt båda två. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nej men han spelar ju i en gammal TOS film i USS Excelsior som tuvok, är jag helt säker på. Är det "the undiscovered country"?

Nej, Tim Russ har inte varit med i någon av TOS-filmerna.

Anledningen till varför du tror att han varit med i The Undiscovered Country, är förmodligen för att händelserna i Voyagers Flashbacks utspelar sig samtidigt som en del av händelserna i The Undiscovered Country (där vi ser några scener med Captain Sulu på Excelsior). Allt material med Tuvok på USS Excelsior är dock inspelat för Flashbacks (några år efter TUC gjordes), och finns alltså inte med i The Undiscovered Country.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tim Russ är med i Generations filmen, i ett avsnitt av TNG och serien Voyager. Det är där jag sett honom, kan ju hända att han är med i ännu mer saker.

Han kanske gjorde casting scener till Voy där, vem vet?

Dorn (worf) har ju varit med i Undiscovered country med. Kanske någon skrivit innan, men men, värt att nämna ändå.

Redigerad av Mr Borg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fem grader av ämnet då denna skådespelare inte har återanvänds. Men som kuriosa nämner jag det ändå. I "The Undiscoverd Country" så har Cristian Slatter en lite kort biroll i en scen. Han tilltalar kapten Sulu och får skäll. Han är bara en lite ensigne med mindre vetande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tim Russ är med i Generations filmen, i ett avsnitt av TNG och serien Voyager.

Avsnittet i TNG han var med i var "Starship mine". Han var faktist en av kandidaterna till karaktären Geordi i TNG. Så det verkar som om man försökte försökte få in honom på några sätt innan han blev huvudkaraktär i VOY.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brian Thompson är en person som har varit med väldigt mycket i både DS9 och TNG.

Star Trek Genertions: Sitter vid rodret på klingon skeppet.

TNG: Lutenent Klag i avsnitten "Shades of Gray" och "A Matter of Honor".

DS9: Toman'torax i "To the Death" och Inglatu "Rules of Acquisition"

Mer om Brian står det på IMDB

Redigerad av Unkas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brian Thompson är en person som har varit med väldigt mycket i både DS9 och TNG. 

Star Trek Genertions: Sitter vid rodret på klingon skeppet.

TNG: Lutenent Klag i avsnitten "Shades of Gray" och "A Matter of Honor".

DS9: Toman'torax  i "To the Death" och Inglatu "Rules of Acquisition"

Mer om Brian står det på IMDB

Bör noteras att i "Shades of Gray" är är det arkiva bilder från avsnittet "A Matter of Honor" som används så det är inte något nytt som han gjort utan samma gamla så att säga

SoG är ju ett klipp avsnitt med flashbacks till det som hänt tidigare i TNG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är fem grader av ämnet då denna skådespelare inte har återanvänds.  Men som kuriosa nämner jag det ändå.  I "The Undiscoverd Country" så har Cristian Slatter en lite kort biroll i en scen.  Han tilltalar kapten Sulu och får skäll.  Han är bara en lite ensigne med mindre vetande.

Men han har återanvänts! Nästan i alla fall. Enligt IMDB så var han med i en bortklippt scen från TNG's All Good Things... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I helgen såg jag några episoder från TNG och jag måste säg att jag blev förvånad när jag märkte att fanns det många skådisar från VOY. Tyvok, Tom Parris och Barcley var bland annat några som jag såg i en annan roll i TNG. Jag antar att de imponerade rejällt så att de fick roller till VOY senare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...
Robert Duncan McNeil (Paris i VOY) Spelade Nicholas Locarno i TNG avsnittet The First Duty. :vulcan:

Tanken var att Nicholas Locarno var med i voyager dock så passade det inte riktigt (uppenbarligen) men dom har tagit ganska mycket från just honom när han blev Tom Paris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...