Aike Posted February 5, 2009 Report Share Posted February 5, 2009 (edited) Mina förväntningar är höga. Eftersom de kan börja om på ny kula och filmen verkar vara den som mest lik tv-serien, så tror jag att det är stora chanser att det blir den bästa filmen i serien. Nolan lyckades få liv i Batman och sopa banan av de gamla filmerna (som trots allt var bra), så varför kan inte Abrams göra något liknande? Edited February 5, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DominionMaster Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Inga. Då gråter jag inte om den är dålig, men blir positivt överraskad om den är bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Att mina förväntningar är låga är väl knappast någon nyhet men däremot är mina förhoppningar höga. Jag vill verkligen att filmen ska bli bra men samtidigt har jag blivit besviken så många gånger tidigare (inte bara vad det gäller Star Trek) att jag funnit det lönlöst att ha höga förväntningar. Speciellt då jag inte gillar den riktning Star Trek har tagit de senaste åren och att jag alltid är extra kritisk mot prequels och omstarter/reboots oavsett vad det gäller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Mina förväntningar är medel pga att jag inte heller gillar prequel´s eller re-boots! Men jag tror att filmen kan roa mej åtminstone tillfälligt. Jag kommer nog att tycka att den var underhållande och cool. Men jag har lite svårt att se den som en genuin star trek-film pga att det är en prequel. Lite hjälper det att Nimoy är med men..inte fullt ut tyvärr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Försöker att inte ha några förväntningar(det år väl inte riktigt men). Om jag pressar upp mina förväntningar finns det ju risk att bli negativt överraskad och det vill jag inte. Så jag försöker att ha ett "open mind" och hoppas att allt blir bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 6, 2009 Report Share Posted February 6, 2009 Det bästa tror jag trots allt är att ha låga eller inga förväntningar eftersom detta är något helt nytt. Det är ju inte samma sak som inför Nemesis där man hade allting etablerat och dessutom skulle ta en viss revansch för Insurrection. Där var det befogat med höga förväntningar även om jag själv sänkte mina när jag fick reda på manusförfattaren (och trots den sänkningen lyckades filmen göra mig gruvligt besviken). I ST XI har vi nya skådisar (även om det är gamla karaktärer), ny miljö, ny människor inblandade som inte haft mycket eller ens något med ST att göra tidigare. Så ur den synvinkeln kan jag inte ha några förväntningar eftersom jag i stort sett inte vet vad jag kan förvänta mig efter alla uttalanden och kommentarer. Jag rösta dock på 'låga förväntningar' eftersom det iaf fortfarande skall vara Star trek, och det borde generera en viss förväntan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 8, 2009 Author Report Share Posted February 8, 2009 (edited) Skriv inga spekulationer om eller spoilers för filmen i denna tråden, då jag har skapat en tråd för det: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?s...amp;#entry71281 Edited February 8, 2009 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Skriv inga spekulationer om eller spoilers för filmen i denna tråden, då jag har skapat en tråd för det: http://www.startrekdb.se/forum/index.php?s...amp;#entry71281 Lite väl sent iofs då det redan diskuterats och spoilats friskt i mer än en tråd om den nya filmen på sistone... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted February 8, 2009 Report Share Posted February 8, 2009 Jag har inga förväntningar... Bara förhoppningar... Jag tror man får ta den för vad den är. En prequel är en prequel, med allt vad det innebär med risktagande i fråga om sanningar och canonprylar bland stollar som mig... Men med ett öppet sinne blir det nog bra! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Mina förväntningar är höga. Eftersom de kan börja om på ny kula och filmen verkar vara den som mest lik tv-serien, så tror jag att det är stora chanser att det blir den bästa filmen i serien. Nolan lyckades få liv i Batman och sopa banan av de gamla filmerna (som trots allt var bra), så varför kan inte Abrams göra något liknande? Jag har som dig, höga förväntningar, vilket jag kan tacka herr Nimoy för. Men att den ska komma att bli den bästa filmen i Star Trek's historia ser jag personligen som omöjligt. Inget kommer ta WoK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 9, 2009 Author Report Share Posted February 9, 2009 Mina förväntningar är höga. Eftersom de kan börja om på ny kula och filmen verkar vara den som mest lik tv-serien, så tror jag att det är stora chanser att det blir den bästa filmen i serien. Nolan lyckades få liv i Batman och sopa banan av de gamla filmerna (som trots allt var bra), så varför kan inte Abrams göra något liknande? Jag har som dig, höga förväntningar, vilket jag kan tacka herr Nimoy för. Men att den ska komma att bli den bästa filmen i Star Trek's historia ser jag personligen som omöjligt. Inget kommer ta WoK. Vi får väl se ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted February 9, 2009 Report Share Posted February 9, 2009 Ingen kan vara Kirk bättre än Kirk. Därför sjunker minna förväntningar på filmen då Kirk kommer att spelas av en annan Kirk (någon som hänger med? ;) ). Nej du har helt rätt AxelFoley, WoK är sannerligen inte lätt att överträffa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 10, 2009 Report Share Posted February 10, 2009 Kommer Kirk att spelas av Kirk? Jag trodde att han skulle spelas av den där snubben vad han nu heter... :lol: J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 7, 2009 Author Report Share Posted March 7, 2009 Jag startade en likadan tråd på Trekbbs för ett tag sedan. Där är cirka 65% positiva eller tror att det ska bli den bästa filmen. Kanske det beror på att TOS är mer populärt i USA än här. http://www.trekbbs.com/showthread.php?t=82493 Lite skillnad mot här. Men kanske alla inte har röstat ännu och det finns personer som har ändrat sin åsikt efter den nya trailern? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 Man kan också se resultatet som att vi tänker mer här... vi försöker att hålla ner förväntningarna så att det bli lättare att bli positivt överraskade. Men jag kan inte neka att jag fick lite mer förväntningar av trailern den var superb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
McTwiggy Posted March 7, 2009 Report Share Posted March 7, 2009 (edited) Jag har inga höga förväntningar på filmen (men blir gärna glatt överaskad ) Jag kommer givetvis att se den på bio, har tom sett till att SF kommer att skicka en påminnelse om när det går att boka biljetter Edited March 7, 2009 by McTwiggy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Efter alla trailers och övrig info fortsätter minna förväntningar att vara låga, precis som förut. Det enda jag har kvar nu är förhoppningar att det inte ska förnedra Star Trek med nya filmen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Jag är ganska övertygad om att det blir en bra Sci-Fi film, men jag är dock orolig att den blir för otrekkig och för annorlunda mot annan "riktig" ST. Trailerna pekar ju en del på det. Men som sagt tror jag att det blir en bra Sci-Fi film men jag är rädd att Trek försvinner och det blir för actionspeckat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom_Hell Posted March 10, 2009 Report Share Posted March 10, 2009 Jag startade en likadan tråd på Trekbbs för ett tag sedan. Där är cirka 65% positiva eller tror att det ska bli den bästa filmen. Kanske det beror på att TOS är mer populärt i USA än här. Lite skillnad mot här. Men kanske alla inte har röstat ännu och det finns personer som har ändrat sin åsikt efter den nya trailern? Jag har fortfarande svårt att avgöra vad jag kan förvänta mig, men visst har jag närmat mig 'medel' efter den tredje trailern. Vad det gäller omröstningen på TrekBBS får man nog räkna in också att en ny Star Trek-film i det här läget, med deras älskade TOS-besättning i ny skepnad är ett riktigt spektakel. Jänkarna älskar sådant. Tänk er också att efter ett par "misslyckade" filmer så stiger ST likt fågeln Fenix upp ur askan och gör en storstilad comeback. Det är sådana historier den amerikanska drömmen vilar på. Så jag är verkligen inte förvånad över att deras förväntningar är höga. Vad det gäller 'vår' omröstningen har den ju ett ganska magert underlag. Nog måste vi väl vara mer än 15 aktiva på databasen numera, trots vissa avhopp? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 11, 2009 Report Share Posted March 11, 2009 Vet inte riktigt om man kan säga att "jänkarna" älskar att se TOS besättningen ersättas mer än några andra. Många är fortfarande emot det likaså ser fram emot det. Men det du säger om att efter ett par misslyckanden så ser det ut som att Star Trek är tillbaka i storstil stämmer nog, förväntningarna höjs ju något då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts