Nyhet Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 På 80-talet invaderade ödlorna i "V" världen och teverutorna. Nu är serien tillbaka i en ny tolkning. Premiär: den 25 juli på Comic Con i USA. Precis som i den gamla hitserien handlar nya "V" om utomjordingar som kommer till jorden. De säger att de är våra vänner, men har egentligen en dold, mörk agenda. Nya "V" skiljer sig dock en del från originalet. Den ursprungliga upphovsmannen Kenneth Johnson har till exempel ersatts av en kvartett: The 4400-skaparen Scott Peters samarbetar med Jason Hall, Steve Pearlman och Jeffrey Bell för att göra V för 2000-talet. Borta är också besökarnas tydliga likhet med nazismen. Nu är de är mer tvetydiga. Inte heller är besökarnas klassiska ledare Diana med. I stället är det Anna som leder dem. Hon spelas av Morena Baccarin, känd från Firefly. Serien har precis premiärvisats för kritiker och programinköpare från hela världen och har fått goda recensioner. Från Televisionarybloggen: "Ultimately, this reimagining of ‘V’ captures the essence of the original while moving it firmly into our post-9/11 reality and it seeks to answer questions about race, religion, duty, family, compromise, and co-existence. Personally, I can't wait for midseason to find out just what Peters has up his sleeve for these characters and the coming battle.” "V" kommer att visas på ABC i USA och kommer garanterat hit med, men än så länge är det oklart vilken kanal som kommer att sända den. För dig som vill veta mer rekommenderas bloggen Visitors among us och seriens trailer. [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 lite grann tyckte jag att de starka likheterna med nazisterna gjorde ödlorna ännu ondare och Diana var en av de sexigaste rymdisar jag sett(listan toppas av natascha Henstridge) men vi får hoppas att nyinspelningen håller måttet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 ^Jag håller med. Den nya ser ut att vara mer psykologisk och mindre action- och specialeffektsdriven. Sedan tror jag inte det finns en chans att den blir lika populär. Den första miniserien var ju ett fenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 (edited) Jag måste ännu en gång ställa frågan om Hollywood inte har några ideer. Fins snart inte en film eller serie som de inte gjort om. Hitta på nytt i stället. Jag kommer att hålla mig till den riktiga V-serien. Det fins inga som kan konkurera med Tyler och Donnavan. Edited June 16, 2009 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Expendable Ensign Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Suck! Då var det dags igen... Varför kan de inte bara låta gamla serier och filmer vara? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 instämmer ! har de så dålig fantasi att allt de kan komma på är realitysåpor och remakes ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 12, 2009 Report Share Posted June 12, 2009 Inte remake, man kallar det för reimagining. Kan det vara så att nya BSG startade trenden till detta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
K´hogh son of Klintoch Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 tror snarare att det var "Freaky friday" som senast gjordes av Jamie Lee Curtis och Lindsay Lohan(en tidigare version gjordes av bl.a. Shelley Long från "Cheers" och en ännu tidigare av bl.a. Jodie Foster .) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Det ögonblick när vi en gång upptäckte att det tydligen var ödlor som åt marsvin, etc, var ett av de bästa någonsin i TV-historiuen. Hela familjen (som satt bänkad i TV-soffan) blev jätteskraj och drog en stor inandning. Frågan är - hur skall de kunna göra detta på nytt? De måste verkligen komma med något helt annat som överraskningsobjekt, som jag ser det, för att kunna bli en lika bra TV-serie (och det tror jag peronligen inte är möjligt). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Just scenen när någon av skurkarna äter ett marsvin har etsat sig fast i mitt minne med... Undrar förresten hur de gjorde den scenen? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted June 13, 2009 Report Share Posted June 13, 2009 Med en skådespelardocka tror jag att det var. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 16, 2009 Report Share Posted June 16, 2009 (edited) Det var Dianna som vi såg äta marsvinet, och det var helt klart en docka eller något annat trick, för hennes mun blev tre gånger så stor som innan, och när hon svalt såg man en klump i hennes hals. Hon log dock stort så det var uppenbarligen väldigt gott. Edited June 16, 2009 by Unkas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts