Crayle Postad 10 April, 2002 Rapport Postad 10 April, 2002 De va kul med nya Farscape, SIW var lite seg men ...DD var bra. Nya tjejen (JOOL) verkar rolig även om hon bara skriker mest. Citera
Quiet Postad 10 April, 2002 Rapport Postad 10 April, 2002 Crayle & Morn, kan ni ta den diskussionen privat över PM-funktionen? Det här är ingen chat. Och Crayle; du har händelsevis inte lagt märke till att jag är forumledare, och att det är därför jag svarar på dina inlägg och tillrättavisar om det är något galet? <23.16: raderat 4 inlägg i ämnet> Citera
Crayle Postad 10 April, 2002 Rapport Postad 10 April, 2002 JO visst har jag märkt det okej ska sluta med "chattandet" då Citera
Morn Postad 11 April, 2002 Författare Rapport Postad 11 April, 2002 För er som inte sätt Farscape så kom jag just på en gansak bra förklaring på varför den rockar. Det är på grund av dialogern som på något sätt känns mer äkta än den i ST. Det gör att även de tråkiga avsnitten blir bra. DOm som inte sätt farscape säger jag se den. till dom som har sätt farscape säger jag se mer av den Citera
Crayle Postad 11 April, 2002 Rapport Postad 11 April, 2002 Sen så finns det inget tekknobabbel heller i farscape och dom har inte en doktor i rymdologi och rymdskeppsologi o teknologi o allt annat som starfleet snubbarna verkar ha.... Sen så är det coola aliens oxå inte bara humanoider på två ben Citera
Morn Postad 23 April, 2002 Författare Rapport Postad 23 April, 2002 Sen så finns det inget tekknobabbel heller i farscape och dom har inte en doktor i rymdologi och rymdskeppsologi o teknologi o allt annat som starfleet snubbarna verkar ha.... Sen så är det coola aliens oxå inte bara humanoider på två ben Sant men den är endå dialogen som är viktig om inte dialogen känns äkta så funkar inte serien. i ex. trek känns det ofta som om det är inövade tal dom framför och inte som några pratar med varandra. Och sen också lite uppståppade moral/hjälte tal. Citera
Aliline Postad 12 Maj, 2002 Rapport Postad 12 Maj, 2002 Jag såg lite av serien på canal+ men tyckte att den inte var något bra, hade lite svårt för dockorna, orkade också inte att komma in i handlingen. När jag åkte till england i september 01 visades serien på BBC och jag tyckte att den blev bättre och bättre ju mer jag tittade på den. Citera
Tommi Postad 6 Augusti, 2002 Rapport Postad 6 Augusti, 2002 Någon annan som följer den helt underbara scifi-serien Farscape? (www.farscape.com) Citera
Tommi Postad 6 Augusti, 2002 Rapport Postad 6 Augusti, 2002 För dem som inte vet vad det är för en serie så handlar den om en rätt ung kille, John Crichton, som ska utföra ett experiment med att flyga i atmosfären då helt plötsligt ett maskhål öppnar sig och han in. På andra sidan slungas han rakt in i en strid där ett gång småskepp (från en ras (Sabatian) el. Peacekeepers, vilka för övrigt ser exakt ut som människor) som attackerar ett skepp med fångar. När han kommer ur maskhålet har han oturen att driva in i en av Prawler:sarnas bana och krocka. Detta skepp råkar vara en PK-commanders släkting (kommer inte ihåg om det var bror, kusin etc.). Chrichton hamnar iaf till slut ombord på fångskeppet Moya, som är en Leviathan, ett levande skepp. Här i ligger handlingen till en början. PK vill få tag i fångarna samtidigt som commandern vill få tag på Chrichton. Citera
Crayle Postad 6 Augusti, 2002 Rapport Postad 6 Augusti, 2002 Jag och Morn följer serien. Morn har alla FS DVD som finns. Citera
Suskiv Postad 6 Augusti, 2002 Rapport Postad 6 Augusti, 2002 Har sett hela första och delar av andra säsongen hitills. Tycker att serien är bra även om den inte slår Babylon 5 som är den bästa sci fi-serien genom tiderna. Citera
Warbird Postad 6 Augusti, 2002 Rapport Postad 6 Augusti, 2002 Hm... verkar vara något liknande som Lexx? Citera
Mikael Postad 7 Augusti, 2002 Rapport Postad 7 Augusti, 2002 jag tycker inte det liknar lexx, möjligen att det är ett levande skepp fast där slutar likneserna. kan inte stava just nu... Citera
Tommi Postad 7 Augusti, 2002 Rapport Postad 7 Augusti, 2002 säsong 3 och 4 är bättre än 1 och 2 , lite mer handling nu. Citera
treznor Postad 8 Augusti, 2002 Rapport Postad 8 Augusti, 2002 Farscape är nog den bästa scifi serien som har gjorts!! Speciellt säsong 3 där man tog ut svängarna totalt + att man har en av dom coolaste karaktärerna någonsin i Chiana som är svart/vitt, man kan faktiskt lära sig leva med alla muppar som är med typ Rygel också. Go Crichton Go! Citera
Morn Postad 8 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 8 Augusti, 2002 Tack att du (treznor) har sätt ljuset farscape är bäst (Scorpi är grymm se treznor bild) ps jag är tillbaka från en segel semester utan trek Citera
Crayle Postad 11 Augusti, 2002 Rapport Postad 11 Augusti, 2002 nä, hon ser ju inte alien ut alls. Citera
Morn Postad 11 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 11 Augusti, 2002 Nä Gilina (PK tech G)är snyggare Citera
Crayle Postad 11 Augusti, 2002 Rapport Postad 11 Augusti, 2002 jag föredrar pip före en blondie girl Citera
Morn Postad 11 Augusti, 2002 Författare Rapport Postad 11 Augusti, 2002 ett av de bästa avsnitten är "crackers don't matter" Citera
Tommi Postad 11 Augusti, 2002 Rapport Postad 11 Augusti, 2002 jag föredrar pip före en blondie girl Pip är så muppig, gör konstiga ljud från sig osv. Hon rör sig muppigt oxå. Citera
Crayle Postad 12 Augusti, 2002 Rapport Postad 12 Augusti, 2002 jag föredrar pip före en blondie girl Pip är så muppig, gör konstiga ljud från sig osv. Hon rör sig muppigt oxå. Hon är ju cool med sina coola ljud. Hon rör sig coolt oxå, PKTG går ju runt som en vanlig människa va e de för kul me de Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.