Sandra Postad 28 Mars, 2005 Rapport Postad 28 Mars, 2005 Handlar om austronauten John Chrichton som sugs in i ett maskhål under en pågående låg atmosfärsflygning och spottas ut på andra sidan av universum. Underbar serie, har allt, humor, action, kärlek det är vackert, konstnärligt, underbart, och jättebra och sjukt galet <{POST_SNAPBACK}> Låter ju riktigt roligt. Måste hitta den serien! Citera
OnO Postad 28 Mars, 2005 Rapport Postad 28 Mars, 2005 Ja! Det kan jag verkligen rekomendera. Jag håller med holodoc i det han skrev tidigare: "FRUKTANSVÄRT BRA!!! Brukar t o m säga att det är den bästa SF jag sett." Fast bättre än Star Trek, nja, riktigt så långt vill jag inte gå.... Citera
holodoc Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Effekter och ljussättning/miljöer vill jag hävda slår Star Trek med hästlängder!! :P (Jag snubblade första gången över det på Canal+, för några år sedan...) Säsong 1 o 2 finns på "rea" (nåja) på Discshop...har däremot inte säsong tre...1400 spänn är svettigt... Bara att vänta på tillfälle...för jag MÅSTE ha den... Citera
orville Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Verkar som att det är många som gillar denna serie...Jag såg piloten och 2 avsnitt till men det var inte intressant. Jag lockades inte att se mer alls. Blir det bättre senare ? Citera
OnO Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Verkar som att det är många som gillar denna serie...Jag såg piloten och 2 avsnitt till men det var inte intressant. Jag lockades inte att se mer alls. Blir det bättre senare ? <{POST_SNAPBACK}> Nej och ja! :blink: Det är ju inte en drama/sf serie på samma sätt som star trek. Är man stor diggare av star treks i allmänhet, TNG's i synnerhet politiska, diplomatiska sida så är nog inte farscape något för dig. Men om du är mer en diggare av voyagers action/sf så tror jag också att du kommer att gilla farscape. Personutveckligen går saktare än i star trek men den går stadigt framåt. Kemin som växer mellan John Crickton och Aeryn Sun är bland det bästa jag sett. Jag har bara sett säsong 1 än så länge och jag tänker allt som oftast "ta varandra nu då, ni gillar ju varandra". Det är inte ofta jag engagerar mig i sådant trams i vanliga fall. Denna begynande romans är verkligen bra. Så titta på några avsnitt till. det är det tips jag vill ge. Missa inte denna fin-fina serie. Engage! Citera
orville Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 kanske ska ge det en chans till när jag får tillfälle. Något favvoavsnitt? Citera
OnO Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 kanske ska ge det en chans till när jag får tillfälle. Något favvoavsnitt? <{POST_SNAPBACK}> Hmm, det finns många bra. Men ett jag fastnade för under första säsongen är episod 1.16 "Human Reaction". Men jag tycker att man bör se dem i ordning. För, hmm, ordningens skull.... Citera
holodoc Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Ja...man bör nog se dem i ordning...man kan inte säga att avsnitten är särskilt fristående, om alls, utan en lång hel story... Och gillar man bara SF typ Star Treks lite "stelare" stil, gillar man kanske inte detta, för det har INGA begränsningar avd gäller knäppt, bizarrt... Detsamma gäller väl underbara Lexx, som ju är ÄNNU bizarrare... Citera
OnO Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Ja...man bör nog se dem i ordning...man kan inte säga att avsnitten är särskilt fristående, om alls, utan en lång hel story... Och gillar man bara SF typ Star Treks lite "stelare" stil, gillar man kanske inte detta, för det har INGA begränsningar avd gäller knäppt, bizarrt... Detsamma gäller väl underbara Lexx, som ju är ÄNNU bizarrare... <{POST_SNAPBACK}> Nja, bizzart vet jag inte om det. Men mycket annorlunda och väldigt bra. Lexx, however :vulcan: , är sjukt bizzart och inte alls lika bra, i mitt tycke. Citera
orville Postad 30 Mars, 2005 Rapport Postad 30 Mars, 2005 Ja...man bör nog se dem i ordning...man kan inte säga att avsnitten är särskilt fristående, om alls, utan en lång hel story... Och gillar man bara SF typ Star Treks lite "stelare" stil, gillar man kanske inte detta, för det har INGA begränsningar avd gäller knäppt, bizarrt... Detsamma gäller väl underbara Lexx, som ju är ÄNNU bizarrare... <{POST_SNAPBACK}> Nja, bizzart vet jag inte om det. Men mycket annorlunda och väldigt bra. Lexx, however :vulcan: , är sjukt bizzart och inte alls lika bra, i mitt tycke. <{POST_SNAPBACK}> När ni började snacka om att lexx och farscape var ganska lika kände jag mig inte intresserad av att se serien eftersom Lexx var en plåga :sjuk: . tur att det var stor skillnad... Citera
holodoc Postad 31 Mars, 2005 Rapport Postad 31 Mars, 2005 Haha...jo visst är det stor skillnad...men Lexx och Moya (och Talyn) har ju i alla fall det gemensamt att de är levande skepp... Lexx, en plåga!? Knappast...framför allt Stanley Tweedle har framkallat många skratt... Citera
Tigge Postad 31 Mars, 2005 Rapport Postad 31 Mars, 2005 kanske ska ge det en chans till när jag får tillfälle. Något favvoavsnitt? <{POST_SNAPBACK}> 2x04 - Crackers dont matter. Klockren episod, så underbart skön Citera
Me Postad 31 Augusti, 2005 Rapport Postad 31 Augusti, 2005 Fick ett infall och började titta på serien. har bara hunnit till 1x14 än så länge... serien är hyffsad. har fortfaradne svårt för alla dockor och masker och alla "alien-alien" :P den har sin charm, ska se säsongen ut iaf så får jag se om jag ske se mer säsonger ... vilket det troligtvis blir Rätt coolt med ett levande skepp Citera
Kashked Postad 2 September, 2005 Rapport Postad 2 September, 2005 Varför i Hezmana visar inte svensk television denna frelling bra serien! Yotz! Jag gillar Farscape skarpt. Den är annorlunda från annan sci-fi. Gillar speciellt Harvey. Citera
Me Postad 2 September, 2005 Rapport Postad 2 September, 2005 Varför i Hezmana visar inte svensk television denna frelling bra serien! Yotz! <{POST_SNAPBACK}> därför attt svenska kanaler har något emot sci-fi? ;) har sett första säsongen, må jag säga att de sista avsnitten var lite bättre än de föregående. +++++SPOILER+++++ gillar att Moya är ett levande skepp, och att hon oxå fått en unge +++++/SPOILER++++ Citera
Kashked Postad 4 September, 2005 Rapport Postad 4 September, 2005 Avslutningen med The Peacekeeper Wars var helt klart minnesvärda, även om början av serien var lite skakig. Man behöver tid för att komma in i den. Citera
Lieutenet Lind Postad 7 Juni, 2006 Rapport Postad 7 Juni, 2006 Jag har just sett igenom alla säsonger av Farscape och The Peacekeeper Wars, helt klart en av dom bästa sci-fi serierna jag sett. Var den typen av serie som verkligen var fängslande, man kunde sitta i timmar i sträck och se avsnitt efter avsnitt. Håller med OnO om att kemin som växer mellan John Crickton och Aeryn Sun är bland den bästa jag sett på tv i serien. Fanns stunder när man grät när dom verkligen försökte men det räckte inte, men till slut fick dom ju varandra. Om du inte sätt det så rekomderar jag varmt att du ser den Citera
ambreal Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Farscape är gudomlig på sitt egna bisarra sätt. Serien har verkligen stort sett inga begränsningar, men det behöver inte vara något negativt. Speciellt inte när det gäller Farscape. Den episka kärlekshistorien mellan John och Aeryn kommer för alltid vara höjdpunkten (och mittpunkten) i serien. Utan dom två hade jag aldrig fastnat för Farscape och jag kan tacka Stargate SG-1 för att jag ens upptäckte Farscape. Heh. Citera
Unkas Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Jag har fortfarande inte sett Farscape, men serien fins på min lista. Eftersom jag gillade karaktären Val Mal Doran som spelas av Claudia Black, väldigt mycket, så vill jag se Farscape och se om hon är lika bra där. Citera
DominionMaster Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Jag hoppas denna serie är bra! Köpte samtliga säsonger original för 179 kr. styck precis! Citera
Unkas Postad 25 Januari, 2009 Rapport Postad 25 Januari, 2009 Jag hoppas denna serie är bra! Köpte samtliga säsonger original för 179 kr. styck precis! Var köpte du dem?? Citera
DominionMaster Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Enda rätta stället cd-wow.se De skickar fraktfritt, man kan dock få vänta ett bra tag, men sak samma känner jag. Citera
ambreal Postad 26 Januari, 2009 Rapport Postad 26 Januari, 2009 Jag har fortfarande inte sett Farscape, men serien fins på min lista. Eftersom jag gillade karaktären Val Mal Doran som spelas av Claudia Black, väldigt mycket, så vill jag se Farscape och se om hon är lika bra där. Jag kände likadant; eftersom jag var så totalt besatt av Vala Mal Doran, bestämde jag mig för att kolla upp Farscape. Jag tycker personligen att Claudia Black är jävligt bra i Farscape fastän de två karaktärerna Vala Mal Doran och Aeryn Sun är ungefär som natt och dag. Men det hindrar inte en från att älska Farscape och Aeryn. Bah, du bara måste se serien! Citera
Unkas Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Tack för de orden Ambreal. Serien ska definitivt införskaffas och ses innom kort. (Vilket betyder innom de närmaste åren, om jag har tur ) Citera
DominionMaster Postad 28 Januari, 2009 Rapport Postad 28 Januari, 2009 Jag får första säsongen på fredag och eleventh hour i morgon! Ska bli riktigt spännande det här! Andra säsongen väntas komma nästa vecka! Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.