Quiet Posted January 17, 2002 Report Share Posted January 17, 2002 Nystartat forum finns nu på StarTrek.com! Lämna nu för allt i världen inte detta forat till förmån för st.com, men det kan vara kul varitation/inspiration! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted January 18, 2002 Report Share Posted January 18, 2002 Verkar skoj. Men jag föredrar att skriva på svenska här.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted January 19, 2002 Author Report Share Posted January 19, 2002 Jo, jag drar mig också för att skriva på engelska. Iofs finns det nog de som är mycket sämre på engelska än vi, men det kan ändå bli väldigt fel. Men som sagt, sidan tar upp många intressanta ämnen och tål att kollas upp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted January 19, 2002 Report Share Posted January 19, 2002 Jag måste säga att jag tycker detta forumet är MYCKET bättre än startrek.com's. Framför allt ser man hur det går om det inte finns forumledare som ständigt "rensar" och stänger ämnen som redan finns. Efter två minuter har jag hittat massor av ämnen som handlar om precis samma saker, ganska irriterande. Enda fördelen med det forumet är att det är så pass många fler som använder det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janson Posted January 19, 2002 Report Share Posted January 19, 2002 Amerikanare är ofta sämre på engelska än svenskar. Inte för att generalisera någon, men många av dem har sämre stavning och grammatik än "utlänningar". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted January 22, 2002 Report Share Posted January 22, 2002 Det som är roligt med svenska forum och liknande är att det är så mycket lättare att träffas i RL. Visst kan man väl ta en liten tripp till New York eller så, men Göteborg och Stockholm är ju närmare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael Posted January 26, 2002 Report Share Posted January 26, 2002 De har väl fortfarande "barndomsfel" i det forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted February 9, 2002 Report Share Posted February 9, 2002 Det är inte så bra enligt min åsikt. Det var många ämnen som tog upp samma sak. Men , det kommer kanske bli lite bättre när det fått växa till sig och utvecklas lite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted February 9, 2002 Author Report Share Posted February 9, 2002 Håller med er allihopa, ett mindre forum har många fler fördelar än ett större internationellt sådant, men samtidigt är det ju kul att den officiella hemsidan fixar ett community. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted February 10, 2002 Report Share Posted February 10, 2002 Håller med er allihopa, ett mindre forum har många fler fördelar än ett större internationellt sådant Samtidigt tycker ju jag att det inte skulle vara fel om vi var ett par fler som diskuterade här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wrogie Posted February 19, 2002 Report Share Posted February 19, 2002 ....här... Ja varför inte det... Själv tycker jag som många andra att på Svenska är det lite lättare fortfarane...Sen ett mindre forum är också en fördel. Om detta forum hade "för många" anv så skulle man ju få minst 50 svar på sitt lilla inlägg som man helst hade viljat diskutera med 4 personer.... Sen om dett fourom får 500 anv år 245 kanske skulle inte 3 forum..... (vad heter det??) (såna som Quiet och peter) räcka till som jag ser det IAF. Inge illa menat... Proton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted March 1, 2002 Report Share Posted March 1, 2002 Jag tycker det inte spelar nån stor roll om man skriver på engelska eller svenska Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander jennie Posted March 9, 2002 Report Share Posted March 9, 2002 jag föredrar svenska eftersom det är lättare att förstå men det är ju inget fel att ändra på vanan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Me Posted March 10, 2002 Report Share Posted March 10, 2002 startrek.com funkade inte för mig... förhoppningsvis får dem igång sidan snart som man får se forumet... att skriva på engelska stör mig inte ett dugg, det är väl bara alla star trek-termer som kan bli lite knasigt ibland.. (vill faktiskt heller skriva på engelska än svenska... fråga mig inte varför! :sigh: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Jag skriver på svenska. Avskyr att skriva på engelska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 27, 2002 Report Share Posted March 27, 2002 Jag blir mobbad av min klass bara för att jag råkade säga att jag tycker bättre om att skriva på engelska. Då gällde det uppsats i skolan, och dom brukar jag alltid få till något sci-fi inspirerat, just för att jag kan väldigt mycket ord inom det området! Undrar just vad det kan bero på... :colgate: Men inlägg så här är bättre på svenska, då har man mer koll på vad det är man påstår att man tycker... Kan bli så många dumma fel annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Alla ska ha rätt att skriva på vilket språk dom vill. De tycker jag i alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Oui, j'agrée... *hmm* Voyager wa kirei. Watashi wa Voyager ga suki desu. *ger upp* Vill nån mig något så kan ni ju alltid använda "kallefrekvensen"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts