Jump to content

Sci-fi på tv

Quiet

Recommended Posts

• Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Starship Troopers (inte Star Ship)

läs boken, Stjärnsoldat, av Heinlein, en av de bästa böcker jag läst.

Stämmer det att filmen är typ tvärtom mot boken, när det gäller t ex värderingar och sådant? En grej som jag störde mig lite på var det att de, i filmen, verkade ha hur mkt ammo som helst.

Började läsa en bok av Heinlein en gång. Kommer ej ihåg vad deb hette, handlade om kolonisering av en av Jupiters månar. de åkte på ngt skepp som kallades Mayflower (vilket också var ett väldigt kännt "riktigt" skepp, med nybyggare). Den verkade väldigt bra, men jag hann bara läsa ungefär halva innan jag var tvungen att lämmna tillbaka den. :(

Jo boken skiljer sig tämligen mkt från filmen, bl.a. så är boken skriven i "jag"form" dvs det är någon som berättar om sitt liv som soldat (nämligen Juan Rico från Argentina (inte USA)) och boken är mer humoristisk samt tar upp lite mer filosofiska och statstyrelsefrågor än filmen

Sen kan man ju inte dissa Alien Nation det är ju faktiskt TV-filmer och med tanke på det tycker jag dom håller riktigt bra (utom första som bara heter "Alien Nation" med James Khaan nej jag menar Caan)

Jo boken skiljer sig tämligen mkt från filmen, bl.a. så är boken skriven i "jag"form" dvs det är någon som berättar om sitt liv som soldat (nämligen Juan Rico från Argentina (inte USA))

Jag har inte läst boken, men det är väl rätt tydligt att Juan Rico inte är från USA. Hans hemstad bombas ju, och hemstaden heter Buenos Aires. Nu är jag inte 100% säker på om den staden ligger i Argentina, men det är i varje fall bra nära.

Man kanske skulle ta och läsa boken.

Jag har inte läst boken, men det är väl rätt tydligt att Juan Rico inte är från USA. Hans hemstad bombas ju, och hemstaden heter Buenos Aires. Nu är jag inte 100% säker på om den staden ligger i Argentina, men det är i varje fall bra nära.

Buenos Aries ligger inte bara i Argentina, det är huvudstaden. (Tror att namnet betyder ngt i stil med de bra fälten) :vulcan:

Buenos Aires hmm det är ett skumt namn, egentligen.

Beuno Aire = bra luft

+s är plural, hur böjer man bra i plural?

Nåväl, om boken/filmen: I boken heter han JUAN och inte JOHNNY och är LATINO. I filmen har man införlivat Argentina (säkert hela Latinamerika?) med USA för att amerikansk publik lättare ska ta till sig filmen. Vill ni veta mer om boken så säg till, vill ej spoila i onödan

Med andra ord, det är ingen här som går upp tidigt på mornarna eller, eftersom alla har tid att sitta uppe på nätterna och kolla på all SciFi....eller?

Själv är jag helt överycklig över att 4:an visar SF på onsdagar, eftersom jag inte börjar skolan förrän 12 på torsdagar B)

Och naturligtvis betyder Aire luft. Vet inte vad jag tänkte på. (Jag förtjänar nog en withstupid.gif)

Jajjamesan, om inget oväntat händer. Det skulle ju bli en ny Supermanfilm (Superman: Reborn) och Spiderman skulle egentligen gjorts av James Cameron på 90-talet men det blev bråk om rättigheterna

Alien vs Predator ska oxå bli film (fast huruvida den är baserad på seriealbumet är okänt) hursomhelst är det Paul W S Anderson (Resident Evil) som ska regissera

• Create New...