Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Supernova på TV ikväll 21.00  TV3

Övrigt: Amerikansk science-fiction från 2000. I utkanterna av rymden är farkosten Nightingale den enda räddningen för människor i trubbel. När ett hysteriskt rop på hjälp når medlemmarna på farkosten svarar de med ett heroiskt räddningsförsök, mitt i gravitationen från en döende stjärna. I rollerna: James Spader, Angela Bassett, Robert Forster. Regi: Thomas Lee.

Är Supernova även det engelska namnet på filmen eller?

• Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Om Supernova som gick igår på trean: *gäsp*den va trist. Som en provkarta på hur mycket man kan plocka ihop och låna från andra SF-filmer och TV-serier.

Himla tur att jag satt o chattade samtidigt, annars hade jag ringt och krävt min tid tillbaka från tv3!

Haha! Precis vad jag också gjorde.

En riktigt dålig film. Tjoff tjoff tjoff, så var de besättningen ute i rymden.

Lite Alien över det. Hela besättningen stryker med, utom en (här två) som lyckas lura monstret in i nåt rum å spränga det i luften.

Näe, skitfilm. Har iofs sett värre.... men denna är väl en 1:a av 5.

Postad
Idag på Z-tv kl 2155 är det den underbara filmen Gattaca. Se den njut av den sa jag se den  :w00t:  :w00t:

Ooh, den är bra. :) Såg den på dvd för ett tag sen. Det skulle vara en del extramaterial också, stod det. Jaha, enda haken var att extramaterialet var grymt kass kvalitet på ljud och bild! Gick i stort sett inte att kolla på. Stor besvikelse.

Annars är det en jättebra film, får en att fundera över människans värde, vilket är väldigt intressant.

Postad

Bra film gattaca! Har den på Dubbel DvD med 13 våningen.

Fruktansvärt välgjord film alltså. Kliniskt ren och kristallklar i bilden!

Jag rekommenderar den dubbel DVD:n, får ni en till bra film på köpet! =)

• 2 veckor senare...
Postad

Här kommer en lista på sci-fi serier i tv4

tv4.se

Angel (säsong 1) - Start EJ TABLÅLAGD

Arkiv X (säsong 9) (nya) - Fortsätter i höst

Arkiv X (säsong 7) ® - Uppehåll 28/8

Arkiv X (säsong 1) (TV4 plus) - Slutar 10/10

Arkiv X (säsong 2) (TV4 plus) - Startar i höst

Buffy och vampyrerna (säsong 4) (TV4 plus) - Startar i höst

Buffy och vampyrerna (säsong 3) ® - Fortsätter 1/8

Dark angel (säsong 2) (nya) - Startar i höst

Dark angel (säsong 1) ® - Start EJ TABLÅLAGD

First wave (säsong 2+3) (nya) - Start EJ TABLÅLAGD

Futurama (säsong 4) (nya) - Fortsätter i höst

Futurama (säsong 5) (nya) - Start EJ TABLÅLAGD

Futurama (säsong 3) ® - Start EJ TABLÅLAGD

Lexx (säsong 3) (nya) - INGA NYA INKÖPTA

Liv bortom jorden - Startar 31/8

Millennium (nya) - INGA NYA PRODUCERADE

Roswell (säsong 2) (nya) - Fortsättning EJ TABLÅLAGD

Roswell (säsong 1) ® - Startar 25/8

Postad

har TV4 rättigheter till säsong 2 respektive fyra av First Wave? Den serien var ju hur schysst som helst. De avsnitten behövs ju sändas snabbt som attans

• 4 veckor senare...
Postad
Futurama (säsong 4) (nya) - Fortsätter i höst

Futurama (säsong 5) (nya) - Start EJ TABLÅLAGD

Futurama (säsong 3) ® - Start EJ TABLÅLAGD

Futurama? Vad är det? Nåt å se? :borg1: iaf canalplus kanalerna visar bland annat first contact och några andra star trek filmer!

Star Trek - First Contact

Science fiction USA 1996 tisdag 26 augusti 19:10

Science fiction USA 1996 onsdag 27 augusti 22:55

Science fiction USA 1996 fredag 29 augusti 02:00

Science fiction USA 1996 söndag 31 augusti 21:00

Science fiction USA 1996 tisdag 02 september 12:45

Science fiction USA 1996 fredag 05 september 16:15

Science fiction USA 1996 lördag 06 september 08:30

Science fiction USA 1996 onsdag 10 september 10:50

Science fiction USA 1996 söndag 14 september 17:45

Science fiction USA 1996 måndag 15 september 18:10

Science fiction USA 1996 torsdag 18 september 01:20

Star Trek - The Motion Picture

Science fiction USA 1979 tisdag 19 augusti 18:35

Science fiction USA 1979 onsdag 20 augusti 07:50

Science fiction USA 1979 fredag 22 augusti 22:00

Science fiction USA 1979 söndag 24 augusti 07:00

Science fiction USA 1979 måndag 25 augusti 23:55

Science fiction USA 1979 fredag 29 augusti 15:45

Science fiction USA 1979 lördag 30 augusti 08:35

Science fiction USA 1979 söndag 31 augusti 22:50

Science fiction USA 1979 onsdag 03 september 10:45

Science fiction USA 1979 söndag 07 september 17:25

Science fiction USA 1979 torsdag 11 september 01:35

Science fiction USA 1979 lördag 13 september 13:10

Science fiction USA 1979 måndag 15 september 15:10

Science fiction USA 1979 tisdag 16 september 01:35

Postad
Futurama? Vad är det? Nåt å se? :borg1:

Futurama är en görskojig tecknad serie av folket bakom simpsons (men i futurama har dom inte gula hud :) )

Det handlar om en kille från vår tid som blir nerfrusen av misstag å vaknar upp en massa år in i framtiden.

Det är en serie som är väl värd att se (speciellt om man gillar humorn i simpsons)´.

Speciellt avsnittet "where no fan has gone before" som skojar en hel del med Star Trek och trekkers.

Postad
Speciellt avsnittet "where no fan has gone before" som skojar en hel del med Star Trek och trekkers.

Och om ni har läst nyheterna på startrekdb.se är det avsnittet planerat till den 22/9.

• 2 veckor senare...
Postad (redigerade)

Se upp alla rymdälskare!!!

På söndag/måndagen den (31aug /) 1sep. visas del 1 av dokumentären om liv i rymden.

Missa den inte!

tv4:

00:00 -01:05 Liv bortom jorden (Life Beyond Earth (org.)) Del 1 av 2.

Lite info om dokumentären:

Finns de betingelser som krävs för organiskt liv bara på vår planet? Många forskare hävdar att den stora explosionen som skapade universum bör ha resulterat i flera planeter med ungefär samma förutsättningar.

I programmet undersöker man bland annat hur en signal från en civilisation i rymden skulle kunna förända livet på jorden. Dessutom tittar man närmare på hur teknologiska genombrott påskyndat sökandet efter utomjordingar.

källa: tv4.se

Redigerad av Captain Mariah
Postad

De har gjort en jätteskojig parodi på 2001 - a space oddyssey som jag älskar! :)

Den där dokumentären om liv i rymden verkar cool! Frågan är om man inte måste banda den när den går så sent. Synd att inte tv4 har vett på att visa intressanta dokumentärer som denna på tider där svt skulle tablålagt den, 20 - 21-tiden.

NX01: vad är First Wave för serie? Sökte på imdb.com, men fick inte upp nåt intressant. Berätta för oss :)

• 3 veckor senare...
Postad (redigerade)

För de som gillar att se på dokumentär om rymden! Missa inte då inte "Utomjordingar - finns de?" :D:D

Söngaden den 21 september på tv4

23:25 - 01:00 Utomjordingar - finns de?

Amerikanskt specialprogram från 1998. I årtusenden har människan undrat om det finns liv i rymden. I det här programmet tittar man närmare på möjligheten att det finns utomjordiskt liv. Astronauter, biologer och språkforskare berättar om de vetenskapliga teorier och den teknologi som nu används för att söka efter liv i universum. Man undersöker också hur ett utomjordiskt skepp skulle kunna se ut, i vilken form utomjordningarna skulle kommunicera och hur de skulle tas emot på jorden. Originaltitel: Alien contact: are we alone.

källa: http:// tv4.se

PS! Nägot konstigt med länken där! Så jag ändrade.

Redigerad av Captain Mariah
Postad
Tyckte faktiskt Supernova var ganska bra. Rätt bra gjord om inte annat, men konceptet var ju inte kanske jättenytt. Men jag har def. sett sämre SciFi filmer!

Säga vad man vill om supernova en stor olågisk lucka hadde filmen.

Här har vi ett topp utrustat räddningskepp men vi har bara minimalt anta kapslar? för besättningen för att skydda dessa när skeppet hoppar i hyper rymden. Naturligtvis har vi inga i reserv trots allt de är bara fullständigt nödvändiga och vi räknar med att aldrig hitta några överlevande eftersom vi saknar kapslar till dem.

Skulle det funnits överlevande kan vi alltid ge dem första hjälpen för att sedan lämna dem och hoppas att ett skepp med extra kapslar kommer förbi..... :rolleyes:

Postad

Ni som gillar X-men, missa inte filmen på tv4 den 5 oktober! ;)

21:00 X-Men

Amerikansk science-fiction från 2000. De är övermänskliga och nästa länk i kedjan av utvecklingen, de är mutanter. Var och en är född med en speciell egenskap. Vissa kan förflytta föremål genom tanken och andra kan döda med en blick. Under professor Charles Xavier har dessa begåvade studenter lärt sig att kontrollera sina krafter. Deras uppgift är att skydda en värld som både fruktar och hatar dem.

^_^

Postad
Ni som gillar X-men, missa inte filmen på tv4 den 5 oktober! ;)

21:00  X-Men

Amerikansk science-fiction från 2000. De är övermänskliga och nästa länk i kedjan av utvecklingen, de är mutanter. Var och en är född med en speciell egenskap. Vissa kan förflytta föremål genom tanken och andra kan döda med en blick. Under professor Charles Xavier har dessa begåvade studenter lärt sig att kontrollera sina krafter. Deras uppgift är att skydda en värld som både fruktar och hatar dem. 

^_^

Perfekt!! Jag har inte sett X-men, så det blir utmärkt att sätta sig framför teven på söndag! :)

• 2 veckor senare...
Postad
Hur är det med stargate, har serien lagts ner i USA eller gör de fortfrande nya avsnitt.

Om serien har lagts ner blev det ett riktigt slut då?

Jag hoppas verkligen inte att den har lagts ner, men jag har själv bara sett en säsong (flera gånger om, tack till TV3 :arg: )! För vidare diskussion om Stargate SG-1, hänvisas till den egna diskussionen.

• 1 månad senare...
Postad (redigerade)

Borg i Julkalendern på TV!

Ser precis på julkalendern på SVT 1. Håkan Bråkan vänder sig mot takfönstret och anropar Världsrymdens Ledare vilken ser ut som en Borg (spelad av Pernilla August!). Flintskallig och över vänsterögat har hon en metallbit med lampa i. Klart fall för Borgism! Som denna: :borg2:

Redigerad av bruse
Postad (redigerade)

Wow, skulle de lansera Julkalendern lite hårdare som Sci-fi skulle nog jag kolla...

Det går väl inte så mycket sci-fi på tv nuförtiden, eller? Kollar inte på tv så ofta.

Redigerad av Kirk^4

• Skapa nytt...