Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

På kanal 5 imorgon 2200 går filmen Virus - Ett utomjordiskt dödligt virus infekterar besättningen på ett ryskt fartyg och alla insjuknar. När fartyget hittas mitt ute på havet av några amerikaner förökar sig viruset ytterligare. Utomjordingarnas avsikt är att ta över jorden genom att utplåna jordens hela befolkning.

• Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
På kanal 5 imorgon 2200 går filmen Virus - Ett utomjordiskt dödligt virus infekterar besättningen på ett ryskt fartyg och alla insjuknar. När fartyget hittas mitt ute på havet av några amerikaner förökar sig viruset ytterligare. Utomjordingarnas avsikt är att ta över jorden genom att utplåna jordens hela befolkning.

Den går just nu. Alla blir som Borgs till slut. Halvartificiella assimilerade människor.

Postad (redigerade)
Mission To Mars- visas på TV3: 23/2 21:00 .

Ska se den, slutar lagomt före VOY... men är den bra? 2 ** på dn.se

Den är ok. väldigt rymdig så att säga.

och vissa av sceneran är rent guld. Den jag tänker på är den när dom är i det stora "hamsterhjulet".

Kanske inte den bästa man sett men fet ändå

Redigerad av Morn
Postad

Det gick en film med Dolph Lundgren och Jean Claude VanDamme nu i helgen. Den handlade om forskare som använde döda soldaters kroppar till att väcka upp dem igen. Kan en sådan handling beräknas som Sci-Fi?

Hoppas ni ursäktar frågan men jag är inte så haj på sådana här saker. :vulcan: :rolleyes:

Postad

Är Witchblade, som nu går på TV3 på tisdagskvällar, Sci-Fi?

Senaste avsnittet, 1.2 Conundrum, var mycket bra och också det första som jag sett av serien. Serien handlar alltså om en kvinna som finner ett armband (eller är det tvärtom?). Detta armband omvandlar henne när hon vill till en krigare. Samtidigt som hon styr armbandet så är hon också dess slav. Armbandet, the witchblade, skyddar bäraren från skada.

Huvudpersonen verkar egentligen inte vilja använda armbandet, så detta är nog en punkt som kommer att finnas med länge.

Det verkar vara en lovande serie. Det skall bli kul att se mer av den. Tyvärr så är den så sent, men man har ju video...

Postad

Senaste avsnittet, 1.2 Conundrum, var mycket bra och också det första som jag sett av serien. Serien handlar alltså om en kvinna som finner ett armband (eller är det tvärtom?). Detta armband omvandlar henne när hon vill till en krigare. Samtidigt som hon styr armbandet så är hon också dess slav. Armbandet, the witchblade, skyddar bäraren från skada.

Huvudpersonen verkar egentligen inte vilja använda armbandet, så detta är nog en punkt som kommer att finnas med länge.

Det verkar vara en lovande serie. Det skall bli kul att se mer av den. Tyvärr så är den så sent, men man har ju video...

Den går även på lördagar på Z-tv (Z verkar visa samma serier som 3an gör)

Postad

Det är ju en smaksak. för oss som tränar kyokushine Kai-karate är det en väldigt bra film fighting mässigt sätt. Men som vanlig film annars inom SciFi är det inte så bra.

Postad

Den går även på lördagar på Z-tv (Z verkar visa samma serier som 3an gör)

Jag kan också tillägga att tv-serien bygger på en serietidning (med samma namn såklart)

Den finns på svenska här i svergie i de flesta serietidnings hyllor. (brukar nästan alltid se den på pressbyrån när jag köper min måntliga spiderman :) )

• 2 veckor senare...
Postad
I kväll är det Dark City på SVT den får ni bara inte missa.

den är grymmt bra

japp den är bra.

dock så känns det riktigt dåligt att dom lagt till den inledande berrätar rösten som inte finns till orginalet. Den finns på den amerikansa Bio veritionen dock som tur är inte på DVDn som finns på svensk reg 2

för övrigt en av de första dvd filmer jag ägde ;) ;)

Postad

Den var riktigt bra! Blev glatt överaskad. :) Det syntes ju tydligt varifrån många senare sf-filmer har snott idéer, väldigt intressant.

Dock tycker jag att den blev lite tjatig på mitten, efter ca 40 minuter .. de bara sprang och letade och blev jagade hela tiden. Är jag ensam om den åsikten?

• 2 veckor senare...
Postad

Förlåt mig, men jag såg bara en kvart eller nånting av Dark City. Jag såg på den enbart för att se Kiefer Sutherland (min kära Jack Bauer i 24) :P men jag tröttnade med en gång för jag har svårt att uppskatta såna filmer. Den påminner så mycket om Blade Runner och Blade Runner var inte heller bra. (men Harrison Ford är la cool) Ni kanske tycker jag är konstig som inte gillar såna filmer men jag tycker helt enkelt att de är för konstiga och tråkiga. Åh just det, precis exakt samma var det med A Clockwork Orange. Jag går emot strömmen och ogillar de filmer som av filmkritiker anses vara mästerverk.... *L*

Postad
I kväll är det Dark City på SVT den får ni bara inte missa.

den är grymmt bra

Jo, visst är "Dark City" mycket speciell, men ganska svår.

Jag tyckte att filmen inte var så speciellt bra. Lite för mörk enligt mitt tycke.

Vad har hänt med jorden?

Hade utomjordingarna kidnappat alla människor eller bara ett fåtal?

När skedde det här?

Kommer de bo där för alltid? Jag kan tänka mig att det är ganska tråkigt att bo på en så litet område.

Postad

tyckte dark city var sådär. fruktansvärt snygg scenografi och bra idé som dessvärre inte fullföljdes riktigt tyckte jag. det blev för mycket spring än hit och än dit. den går absolut inte upp mot blade runner i alla fall. ;)

Postad

Jag föredrar Dark City framför Blade Runner.

Gillar skådespelarinsatserna mer i den, samt manuset.

Men det är väl en smaksak det!

Undra när det går någon mer bra SciFi på TV?

• 1 månad senare...
Postad

The Matrix kommer att visas den 18 maj 21:00 på Tv 3.

Jag har DVDn, det var den första jag köpte.

S

P

O

I

L

E

R

ALERT

Jag har sett matrix ett antal gånger, det man kommer ihåg mest är när Neo är på taket och försöker att undgå att bli skjuten och man får se det i slowmotion. Plus scenen i lobbyn, musiken är häftig.

• Skapa nytt...