Jump to content

Sci-fi på tv

Quiet

Recommended Posts

• Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

jag tycker att arkivX är lite scifi.. är det det?? nån som vet??

Nja.. Det är det nog inte. Iofs så är det väldigt bra, men knappast sci-fi.

På vilken kanal går Solaris och vad handlar det om?

Den går på svt2 22.30, kolla in vad imdb har att säga om den här. OBS: skilj på Solyaris och Solaris, den senare är nämnligen en nyare version som kommer att gå upp på biograferna i år eller nästa år.

Nedanstående har jag visserligen redan skrivit i en disskution, men det var här jag borde ha skrivit det.

Så i allafall så kommer sf-filmen   Alien: Den 8:onde passageraren  ikväll på tv4.

Vet att det är rejält onödigt att skriva samma sak i två disskutioner, så "förlåt" i förväg.

Så i allafall så kommer sf-filmen   Alien: Den 8:onde passageraren  ikväll på tv4.

Vet att det är rejält onödigt att skriva samma sak i två disskutioner, så "förlåt" i förväg.

Nejnej, inte onödigt alls. Här ska alla tipsa om all sci-fi på tv, så man kan gå hit och kolla så man inte missar något. :)

Den filmen är verkligen creeeepy! Jag tror aldirg jag har sett hela faktiskt, jag blir så hysteriskt rädd och orolig att det slutar med att jag ligger under en filt och darrar.. *haha* Och jag kan tillägga att jag egentligen är ganska kall och lugn av mig.

Men snacka om effektiv skrämselteknik! *ryser*

(...) Världarnas krig heter den. Nån som vet om det är något att se?

Ingen aning om vad det är, men när du ändå talar om "krig" så kommer "stjärnornas krig" , det vill säga

starwarsfilmerna. Närmare bestämt ep. 1,4,5 och 6 tror jag...

Det hela sänds nån gång i maj, fast detta kanske passar bättre i starwarsdisskutionen..... ???

Jag såg som hastigast att del I av en sci-fi-serie från 1988-90 går på tv inatt, 02.25 (lördag 6 april). Världarnas krig heter den. Nån som vet om det är något att se?

Den serien är faktiskt rätt så bra, lite B-aktig men annars bra. Lite om handlingen:

Utomjordingar från Mars invaderade jorden för några år sedan, men blev bekämapade av jordens bakterier, människorna tog då och placerade dom i ståltunnor och gömde dom på olika platser över jorden. Men efter att utomjordingarna har utsatts för strålning så börjar dom vakna upp igen, så nu måste dom åter bekämpas.

Som sagt, Lost in space från 1998 går på söndag på fyran klockan 21.00.

Sedan bara  måste jag påminna om att THX 1138, George Lucas debutfilm, går på kanal fem 02.15 (programmera videon!! ) på torsdag 18 april.

Japp Soldier är skön det är Snake Plisken i framtiden typ "Escape from Strange Planet" hehe =)

Va?! Jag fattar verkligen ingenting, kan du förklara lite närmare?

Uhm lite sent kanske men i alla fall... Kurt Russel spelar Snake Plisken i Escape from New York (och uppföljaren Escape from Los Angeles) där han är en hård machokille som ska ta sig in och sen ut från New York (resp LA) Soldier är lite samma sak han är värsta tuffa machokillen som ska fly från en planet...

• Create New...