Quiet Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Sci-fi på tv är inte för vanligt, så varna dina buddies här när det går nåt bra på tv. Nästa vecka går Contact (med bl. a. Jodie Foster) på trean. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag har sagt det innan, men jag säger det igen: Solaris NU på måndag (1/4) Lägg colan på kylning, rör ihop dippen och ladda videon! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted March 28, 2002 Report Share Posted March 28, 2002 Jag bara ÄLSKAR ArkivX!! det kommer på måndag.. jag tycker att arkivX är lite scifi.. är det det?? nån som vet?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Jag har sagt det innan, men jag säger det igen: Solaris NU på måndag (1/4) Lägg colan på kylning, rör ihop dippen och ladda videon! Videobandet är redan inhandlat och colan handlas på måndag tillsamnas med popcorn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inter Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 På vilken kanal går Solaris och vad handlar det om? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted March 29, 2002 Author Report Share Posted March 29, 2002 jag tycker att arkivX är lite scifi.. är det det?? nån som vet?? Nja.. Det är det nog inte. Iofs så är det väldigt bra, men knappast sci-fi. På vilken kanal går Solaris och vad handlar det om? Den går på svt2 22.30, kolla in vad imdb har att säga om den här. OBS: skilj på Solyaris och Solaris, den senare är nämnligen en nyare version som kommer att gå upp på biograferna i år eller nästa år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 På vilken kanal går Solaris och vad handlar det om? Om du föredrar svenska: www.svt.se/filmsajten/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callandor Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 Verkar var en bra film...ska då kolla in den iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted March 29, 2002 Report Share Posted March 29, 2002 2001: A space oddessey går på TCM i kväll kl 22:10, om det nu är någon här som har den kanalen ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 5, 2002 Report Share Posted April 5, 2002 Nedanstående har jag visserligen redan skrivit i en disskution, men det var här jag borde ha skrivit det. Så i allafall så kommer sf-filmen Alien: Den 8:onde passageraren ikväll på tv4. Vet att det är rejält onödigt att skriva samma sak i två disskutioner, så "förlåt" i förväg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ickamicka Posted April 5, 2002 Report Share Posted April 5, 2002 Så i allafall så kommer sf-filmen Alien: Den 8:onde passageraren ikväll på tv4. vilken film är det?? jag menar vilket nr.. 1? 2? 3? 4? ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sweetycow Posted April 5, 2002 Report Share Posted April 5, 2002 vilken film är det?? jag menar vilket nr.. 1? 2? 3? 4? Det är film nr 1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 5, 2002 Author Report Share Posted April 5, 2002 Så i allafall så kommer sf-filmen Alien: Den 8:onde passageraren ikväll på tv4. Vet att det är rejält onödigt att skriva samma sak i två disskutioner, så "förlåt" i förväg. Nejnej, inte onödigt alls. Här ska alla tipsa om all sci-fi på tv, så man kan gå hit och kolla så man inte missar något. Den filmen är verkligen creeeepy! Jag tror aldirg jag har sett hela faktiskt, jag blir så hysteriskt rädd och orolig att det slutar med att jag ligger under en filt och darrar.. *haha* Och jag kan tillägga att jag egentligen är ganska kall och lugn av mig. Men snacka om effektiv skrämselteknik! *ryser* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 6, 2002 Author Report Share Posted April 6, 2002 Jag såg som hastigast att del I av en sci-fi-serie från 1988-90 går på tv inatt, 02.25 (lördag 6 april). Världarnas krig heter den. Nån som vet om det är något att se? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lis@ Posted April 8, 2002 Report Share Posted April 8, 2002 (...) Världarnas krig heter den. Nån som vet om det är något att se? Ingen aning om vad det är, men när du ändå talar om "krig" så kommer "stjärnornas krig" , det vill säga starwarsfilmerna. Närmare bestämt ep. 1,4,5 och 6 tror jag... Det hela sänds nån gång i maj, fast detta kanske passar bättre i starwarsdisskutionen..... ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 8, 2002 Report Share Posted April 8, 2002 Jag såg som hastigast att del I av en sci-fi-serie från 1988-90 går på tv inatt, 02.25 (lördag 6 april). Världarnas krig heter den. Nån som vet om det är något att se? Den serien är faktiskt rätt så bra, lite B-aktig men annars bra. Lite om handlingen: Utomjordingar från Mars invaderade jorden för några år sedan, men blev bekämapade av jordens bakterier, människorna tog då och placerade dom i ståltunnor och gömde dom på olika platser över jorden. Men efter att utomjordingarna har utsatts för strålning så börjar dom vakna upp igen, så nu måste dom åter bekämpas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jello Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Nån som vet om "Lost in Space" som går på tv4 på söndag är värd att se? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Morn Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Lost in space är ganska kulig om man e en sån som sväljer all sci-fi så är en lite sevärd Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Nån som vet om "Lost in Space" som går på tv4 på söndag är värd att se? Ja och Nej... Rullen är väl ingen höjdare men Heather Grahame är med Link to comment Share on other sites More sharing options...
Suskiv Posted April 11, 2002 Report Share Posted April 11, 2002 Såg att Soldier skulle visas imorgon (Fredag kl 22 på Kanal 5). Det är en film som jag gillar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 12, 2002 Report Share Posted April 12, 2002 Japp Soldier är skön det är Snake Plisken i framtiden typ "Escape from Strange Planet" hehe =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 12, 2002 Author Report Share Posted April 12, 2002 Japp Soldier är skön det är Snake Plisken i framtiden typ "Escape from Strange Planet" hehe =) Va?! Jag fattar verkligen ingenting, kan du förklara lite närmare? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted April 12, 2002 Report Share Posted April 12, 2002 Nån som vet om "Lost in Space" som går på tv4 på söndag är värd att se? Jag tycker att filmen Lost in space är värd att se jag har sett den ganska många gånger och jag tycker den är bra.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quiet Posted April 13, 2002 Author Report Share Posted April 13, 2002 Som sagt, Lost in space från 1998 går på söndag på fyran klockan 21.00. Sedan bara måste jag påminna om att THX 1138, George Lucas debutfilm, går på kanal fem 02.15 (programmera videon!! ) på torsdag 18 april. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crayle Posted April 19, 2002 Report Share Posted April 19, 2002 Japp Soldier är skön det är Snake Plisken i framtiden typ "Escape from Strange Planet" hehe =) Va?! Jag fattar verkligen ingenting, kan du förklara lite närmare? Uhm lite sent kanske men i alla fall... Kurt Russel spelar Snake Plisken i Escape from New York (och uppföljaren Escape from Los Angeles) där han är en hård machokille som ska ta sig in och sen ut från New York (resp LA) Soldier är lite samma sak han är värsta tuffa machokillen som ska fly från en planet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts