Jump to content

Recommended Posts

• Replies 250
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Snälla! Ni vet vad vi tycker om diskussioner av den här sorten, behöver vi påminna er?

Och en sak till: svara inte på mitt inlägg med en massa irrelevanta fakta, sluta bara snacka Off Topic.

Posted
Mastermind givk igår, gissa med vem???? Om inte världens bästa skådis- Patrick Stewart!!!!! OJOJOJOJOJOJOJ.

Då Mastermind inte kan klassas som sci-fi (tycker jag) så undrar jag varför du säger det här då??? Samt attt du redan sagt det på annat ställe. :mad::mad:

Posted

Jag tycker dock den klassas lite som SciFi, fast kanske inte ändå.

Skälet var väl att jag tyckte det var SciFi, därför skrev jag det här.

Och varför jag skrev det i den andra med trek relaterade skådespelare var ju Stewart ;)

Han är ju bäst, värd att omnämnas......

Men det kanske inte är SciFi, och det är inte Star Wars heller.....

Posted
Jag tycker dock den klassas lite som SciFi, fast kanske inte ändå.

Skälet var väl att jag tyckte det var SciFi, därför skrev jag det här.

Och varför jag skrev det i den andra med trek relaterade skådespelare var ju Stewart ;)

Han är ju bäst, värd att omnämnas......

Men det kanske inte är SciFi, och det är inte Star Wars heller.....

Jag undrar varför man inte hört från "ledaran" än. Då du sa exakr (nästran) samma sak i två diskusar.

Sen så ser jag inte hur Mastermind kan klassas som sci.fi

Posted

Morn: DU kanske tycker så ja, men jag tycker Mastermind är lite SciFi, den är helt påhittad och allt. Fiction är det=påhittat. Science är det också. Det är ju påhittat. Vapnen och allt.

Detta är min åsikt i det hela. Det är ungefär samma sak som vissa här tycker att STAR WARS är SciFi, vilket det INTE INTE INTE är. Men det är MIN åsikt. Andra tycker det är SciFi, då får de väl tycka det då......

Men visst, det är bara att ta bort mitt inlägg i denna tråden om så önskas.

Men du ska veta att du själv gjort ganska många inlägg som är fel i vissa trådar så då borde dom bort med......refererar här till: kan Trekkers och Sw:are leva i fred....

Posted
Morn: DU kanske tycker så ja, men jag tycker Mastermind är lite SciFi, den är helt påhittad och allt. Fiction är det=påhittat. Science är det också. Det är ju påhittat. Vapnen och allt.

Detta är min åsikt i det hela. Det är ungefär samma sak som vissa här tycker att STAR WARS är SciFi, vilket det INTE INTE INTE är. Men det är MIN åsikt. Andra tycker det är SciFi, då får de väl tycka det då......

Men visst, det är bara att ta bort mitt inlägg i denna tråden om så önskas.

Men du ska veta att du själv gjort ganska många inlägg som är fel i vissa trådar så då borde dom bort med......refererar här till: kan Trekkers och Sw:are leva i fred....

Då är nästan alla filmer där man ser en dtaro sci-´fi då deras OS alltid är snappare/bättre än vad vi har idag. Och vilka filmer har inte vapen??

Du t??nker på mitt svar om kanar antar jag men då det var svar på tal så tycker jag att det är relevant och det är min åsikt.

Sen så säger jag inte att jag är en ängel men jag skriver inte samma sak i två olia inlägg bara så där (undantag om det är svar på samma fråga i olika).

Ja ja detta är inte riktigt rätt för detta ämne om vi ska svara på om Mastermin är Sci-fi eller ej så kan vi väll ta det i Vad är sci-fi sen kanske.

Posted
Jag undrar varför man inte hört från "ledaran" än. Då du sa exakr (nästran) samma sak i två diskusar.

Sen så ser jag inte hur Mastermind kan klassas som sci.fi

Visserligen hade inlägget kanske passat bättre i 'trek-relaterat på tv' i Star Trek --> serierna, men när vi har flera ämnen som liknar varandra så mycket som dessa två är det väl inte hela världen om det blir fel nån enstaka gång.

Posted

Sen så ser jag inte hur Masterminds kan klassas som sci.fi

Mr Borgs inlägg om Masterminds är ju med i "Trek-relaterat på TV, del 2" pga att Stewart är med i filmen och i detta pga att Mr Borg anser att Masterminds är sci-fi. Inget fel i detta, men det kanske var lite onödigt att nämna den 2 ggr, skulle väll ha räckt i "Trek-relaterat på TV, del 2".

Kollade upp Masterminds i IMDb och där står den som "Action / Thriller / Comedy", har inte sett filmen, men om man läser om handlingen, så tycker inte jag heller att det är sci-fi (men snälla ni gå inte in på det i detta ämne).

• 2 weeks later...
Posted
Var det den där ET-kopian? Eller nej den heter ju nog Min vän Mac tror jag

Min vän Mac är en guldfilm! Okej, han kanske är lite lik ET, fast Mac är sötare... :)

Jag såg filmen första gången i ettan och önskade mig en rymdvarelse i julklapp...

Iaf: Gullig alien kommer bort från sina föräldrar och blir kompis med rullstolsbunden pojke. Cocacola, maskeraddräkter och en liten elbil är också inblandade, om jag inte minns fel... Den rekommenderas iaf mycket, sci-fi eller inte :)

• 2 weeks later...
Posted
Nån som vet om Galaxy Quest kommer på nån kanal den närmaste tiden?

:borg1:

Enligt Aftonbladet skall den visas på Canal+Gul den 25/11 kl 21. Titta på länken -->, så ser du mer.

• 2 weeks later...
Posted

Stargate som serie tycker jag är riktigt usel. Märks att det är lågbudget.

Richard Dean Anderson lyfter väl upp serien en del, men men.

Fast det är klart....i den nya 6.1 anläggningen blir väl allt bättre......

• 2 weeks later...
Posted (edited)

Det är för lite sci-fiction för dom som bara har SVT och 4:an. De är de enda kanalerna jag har. Det kommer inte så mycket sci-fiction på dom kanalerna. Men jag har ju finska TV som jag kan trösta mig med.

:tomte: :tomte: :tomte: :w00t:

Edited by Captain Proton
  • 5 weeks later...

• Create New...