Aike Posted June 16, 2010 Report Share Posted June 16, 2010 Dog den här tråden Ro Laren? Tröttna du på serien, eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 18, 2010 Report Share Posted December 18, 2010 Frågar igen <_< Såg du inget mer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 18, 2010 Author Report Share Posted December 18, 2010 Tack för påminnelsen. Ska börja kolla på serien nästa år igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted March 30, 2012 Report Share Posted March 30, 2012 (edited) Ro, kom du någonsin igenom första säsongen? Jag funderar starkt på att införskaffa DVD-boxen inom en snar framtid. Jag såg typ halva säs 3 och mer eller mindre hela 4:an när den gick på TV4 SF. Snart klar med VOY och DS9 ligger i röret men sedan så. Edited March 30, 2012 by O´Brien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 30, 2012 Author Report Share Posted March 30, 2012 (edited) Jodå, jag har sett igenom hela enterprise minst 2 ggr eftersom jag först såg avsnitten hemma och sedan på trekagarna när Sthlm Trekkers visade hela serien. Sedan visar Sthlm Trekkers avsnitt från serien då och då så jag har fått min beskärda del av ENT. Tyvärr så tappar jag koncentrationen då jag kollar på ENT vilket innebär att serien inte engagerar mig så som de andra trekserierna och därför har jag svårt att motivera mig till att starta igång ENT hemma. Avvakta med att köpa ENT på DVD tills du sett DS9, vilken är den bästa ST-serien enl mig, eller tills du hittar ett riktigt lågt pris. ENT är ju filmad i HD så jag misstänker att den kommer på BD snart även om det inte är officiellt än så det kan vara värt att vänta på den utgåvan. Edited March 30, 2012 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sarek Posted March 31, 2012 Report Share Posted March 31, 2012 Hej! Som äldre eller tidig Trekkers, tolkas som ni vill, har jag bara en sak att tillägga i debatten trots att jag äger alla ST:Ent avsnitten att denna version av ST ej uppnår samma standard eller kvalitet som TOS,TAS, TNG, DS9 eller Voy. Ej heller den senaste Star Trek filmen uppfyller kraven. Finns för mkt fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Äsch, nu börjar jag vela så det blir antagligen TNG efter DS9 i stället. Jag kommer dock att införskaffa ENT-boxen också då jag vill ha hela klabbet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 3, 2012 Author Report Share Posted April 3, 2012 Vad har du sett av star trek? Beroende på vad du redan sett så kan jag rekommendera vad nästa steg bör bli Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Jag tror mycket väl du kan uppskatta Enterprise. Det är en mycket bra serie som får oförtjänt mycket kritik. Den är en blandning av TOS och modern action sci-fi. Så gillar man TOS så gillar man Enterprise. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 3, 2012 Author Report Share Posted April 3, 2012 Det är verkligen inte sant. Jag gillar TOS men inte ENT. TOS är en kvalitetsserie som fortfarande håller medan ENT känns som gammal skåpmat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted April 3, 2012 Report Share Posted April 3, 2012 Tja, jag har väl sett rätt mycket när jag tänker efter, det är bara att det är under lång tid och kanske inte så där seriöst som det nu blivit på slutet. Såg klart andra svängen av VOY i går och DS9 ligger i röret plus att jag även har filmboxen. Det lutar åt att det blir TNG men man vet aldrig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 3, 2012 Author Report Share Posted April 3, 2012 Bästa serierna är DS9, TNG och TOS följd av TAS och VOY och sedan om man är mycket uttråkad så kan man ju ta och kolla på ENT. Det bästa med ENT är propsen och skeppet. Phase pistols är asgrymma och skeppet är verkligen snyggt. Kanske något för en modellbyggare? Så finns det ljusglimtar, speciellt när Trip, Malcolm och Phlox får mycket screen time. Tyvärr kännsmånga berättelser som repriser från Star Trek , men även andra scifiserierna. I den vevan var Farscape den bästa scifi serien som visades. BSG kom också och sopade mattan med ENT. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ExPressen96 Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 (edited) Efter att ha sett klart S01 utav Enterprise lånar jag den här tråden för att basunera ut mina frågor/synpunkter:Hur ofta förekommer repliken; "that's an order"? Det känns som att den förekommer minst en gång varannat avsnitt. Det har funnits scener där jag till och med har hunnit säga "that's an order" innan Archer.Hur ligger det till egentligen med doktorinen? Jag tycker att gränsen mellan att hjälpa och inte hjälpa känns lite luddigt ibland.Jag tycker att Jolene Blalock blir mer "levande" i sin gestaltning under den sista fjärdedelen, det var nog "Fusion" som var haj-avsnittet där. EDIT: "That's an order" förekommer 11 gånger i första säsongen. Edited April 15, 2012 by ExPressen96 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted April 15, 2012 Report Share Posted April 15, 2012 Vad det gäller doktrinen så utspelar sig Enterprise för TOS och i en tid där allt som tas för givet i de tidigare serierna inte riktigt är på plats (aka uppfunnet) ännu. Därför har man till exempel inte regeln om icke inblanding i outvecklade rasers affärer ännu och så vidare. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 ExPressen 96: Har du fortsatt se ENT? Jag gillar verkligen säsong 4. Jag håller den högt bland star trek säsonger. Säs 3 är även den i mitt tycke det som lyfte ent till nya höjder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Har precis börjat med säsong 1, velade en hel del mellan TNG och ENT och det blev ENT till slut. Ser ENT pararellt med DS9. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Admiral Picard Posted September 4, 2012 Report Share Posted September 4, 2012 Jag själv tyckte inte om Ent på grund av att den inte höll samma standard som dem andra serierna gjorde. Men efter ha tittat på serien så fastna jag för serien ganska fort och idag äger ja alla 4 orginalboxar av Ent. Som sagt alla tycker olika men man ska inte avfärda den serien direkt. Den serien har mycket förklaringar till saker o ting som är relaterade till dem andra serierna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts