Jump to content

Kul på bio 2011 & 2012

RoLaren

Recommended Posts

Första sedda filmen för i år blev The Tourist. Denna stackars utskällda, sågade film var inte alls så pjåkig som filmkritikerna menar. Det är en sockersöt liten romantisk film med lite actionkrydda. 3/5 Mitt sällskap gav filmen 3+/5. Vill tillägga att vi båda är J Depp fans :rodna:

• 4 weeks later...
  • Replies 102
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meet the Parents 3: Little Fockers

Tyvärr lever den inte upp till förväntningarna men visst fanns det några saker man kunde skratta åt. 2/5

Green Hornet 3D

Ren underhållande smörja. ag tyckte den var kul. Mycket humor och ironi. Har man sett serien och vet lite om Bruce Lees rolltolkning kan man nog uppskatta den mer. Förvänta dig inte en kvalitetsfilm man kommer ihåg men man har skoj för stunden.

3/5

• 3 weeks later...

Blir Åsa-Nisse för mig i helgen. Återkommer med tankar om den.

Ja, Åsa-Nisse var en småputtrig film. Kan inte jämföra den med de gamla, eftersom jag aldrig sett en hel. Men det kändes mer som ett utdraget avsnitt av svenska komediserier som brukar sändas på söndagar än en riktigt långfilm. Så den var lite lång för handlingen. Samtidigt finns det en del roliga scener, så helt bortkastat var det inte för den som vill den på bio. De andra kan lika gärna vänta tills den sänds på tv. 2+/5

Edited by Aike

• 2 weeks later...

127 hours, Black Swan och The Tourist kom väll alla i år va? I vilket fall som helst så vinner Black Swan kampen om bästa film mellan de 3, tätt följt av 127 hours och The Tourist kan inte riktigt mäta sig med dom även om den var bra på sitt egna lilla vis.

• 2 weeks later...

True Grit 4/5

Underhållande västern. Skulle gärna se originalet.

För övrigt vad tycker ni om årets bioprogram?

Tycker det verkar rätt magert och fyllt med uppföljare. Transformers 3, Mission Impossible 4, Mästerkatten (spinoff från Shrek), Pirates 4, Scream 4 mm.

Visst några av ovanstående ser jag framemot, särskilt Scream 4, men överlag verkar det sämre än ifjol. Vet att jag tyckte det såg dåligt ut vid samma tid förra året, men det kom en hel del bra filmer under sommaren och hösten som räddade det. Kanske blir så igen. Men något 2009 lär det inte bli.

Edited by Aike

Rango - är verkligen inte en film för barn. Humorn var riktad till vuxna och vissa udda element eller konstnärliga val gör att filmen inte kan uppskattas av den yngre publiken. Som vuxen var filmen ok men något seg. 2/5

Harry Potter 8 och Twilight 4 kommer också...

Det verkar komma en del intressanta nya filmer också som t ex Cowboys and Aliens, Battle LA, The Way Back och Tintin. För övrigt är 2011 serietidningens år med Captain America, Green Lantern, Thor, X-men och Tintin på bio.

• 2 weeks later...

i am number 4

en hyfsad scifirulle med en hel del action och specialeffekter. jag visste ingenting om filmen förutom att det var en scifi. Jag insåg rätt snabbt in i filmen att mitt sällskap och jag inte tillhör tilltänkt åldersmässiga målgruppen för denna film då den utspelar sig på High School-nivå. Så lite skrattretande var den väl för oss som gick genom det stadiet för läääänge sedan. Men den får 3/5 för den var trots allt underhållande. Hade dock känslan av att den bättre skulle fungera som pilot till en TVserie.

• 4 weeks later...

Battle: Los Angeles

En blandning av id4 och private ryan. helt ok film om man är ute efter ett par timmars underhållning. Inget man kommer håg eller funderar något över efter filmens slut. Kanske lite för lång och på tok för skakig kamera. Man blev ju nästan sjösjuk. 3/5 får den.

• 2 weeks later...

Så har jag också sett Battle La. 3/5 blir mitt betyg med.

Hyfsad spännande sf-action. Inget man behöver se på bio, men jag skulle inte tacka nej till en uppföljare, vilket filmen öppnar för.

Edited by Aike

• 2 weeks later...

Thor 3D

En snygg film som bygger på seriehjälten Thor som utvecklades av den store Stan Lee. Jag gillade filmen och tycker att den blivit mycket orättvist sågad av svenska kritiker. Thor spelades av Chris Hemingsway som även spelade George Kirk i ST 11 (inte konstigt att Kirk är gudomlig ;) ) och han är riktigt bra. Vinklarna i filmen är som från en serietidning. Cgierna funkade hyfsat. Bäst av allt var den skakfria kameran. 4/5 får Thor.

Pirates of the Caribbean 4 3D

En värdig uppföljare till tidigare filmer. Depp är som vanligt lysande. Snyggt gjord med en tillgänglig och rolig story gör den till en bra familjefilm. Den kunde dock kortats ner något. 3+/5. + är för Johnny Depp :DTips: sitt kvar till eftertexternas slut.

Precis i början av filmen när man ser Disneyloggan dvs slottet finns en piratflagga på toppen av det.

Thor 3D

En snygg film som bygger på seriehjälten Thor som utvecklades av den store Stan Lee. Jag gillade filmen och tycker att den blivit mycket orättvist sågad av svenska kritiker. Thor spelades av Chris Hemingsway som även spelade George Kirk i ST 11 (inte konstigt att Kirk är gudomlig ;) ) och han är riktigt bra. Vinklarna i filmen är som från en serietidning. Cgierna funkade hyfsat. Bäst av allt var den skakfria kameran. 4/5 får Thor.

Jag var och såg Thor i Söndags, och måste hålla med dig om att den fått väldigt mycket orättvis kritik. Jag som är ett väldigt stort fan av Marvel och superhero fiction blev definitivt positivt överraskad, då Marvels storfilmer baserade på sina episka serier har en tendens att inte bli fullt lika episka som serien själv (med undantag som Iron Man, så klart).

Höjdpunkten genom hela filmen för mig var utan tvekan Loke (Tom Hiddleston). Han var 100 % magnifik genom hela filmen :wub:

Sen vill jag bara lite snabbt slänga in en rättning: Han som spelar Thor är Chris Hemsworth, inte Hemingsway.

• 2 weeks later...

The King´s Speech 4/5

Den bästa filmen jag har sett hittills på bio i år. Värdig Oscarvinnare, även om jag inte tror att den kommer att bli en klassiker.

Så nu blir det antagligen X-men eller Transformers nästa gång. Tycker inte att biosommaren erbjuder särskilt mycket spännande i år. Blir bättre nästa sommar :)

• 2 weeks later...

Det är mycket intresant på bio nu för oss nördar. X-men, Thor, Pirates, Transformers, Fast and Furious...och Fast and Furious är väll inte nördarnas film, men jag vill gärna se den ändå. Har dock inte hunnit se en enda film i år, så vilken ska jag försöka klämma in, är frågan.

Vad rekomenderar ni på forumet?