RoLaren Posted January 7, 2011 Report Share Posted January 7, 2011 Första sedda filmen för i år blev The Tourist. Denna stackars utskällda, sågade film var inte alls så pjåkig som filmkritikerna menar. Det är en sockersöt liten romantisk film med lite actionkrydda. 3/5 Mitt sällskap gav filmen 3+/5. Vill tillägga att vi båda är J Depp fans :rodna: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 5, 2011 Author Report Share Posted February 5, 2011 Meet the Parents 3: Little Fockers Tyvärr lever den inte upp till förväntningarna men visst fanns det några saker man kunde skratta åt. 2/5 Green Hornet 3D Ren underhållande smörja. ag tyckte den var kul. Mycket humor och ironi. Har man sett serien och vet lite om Bruce Lees rolltolkning kan man nog uppskatta den mer. Förvänta dig inte en kvalitetsfilm man kommer ihåg men man har skoj för stunden. 3/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 Någon som har sett två filmer jag funderar på att se, Välkom to Knohult och Kings speach? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 6, 2011 Report Share Posted February 6, 2011 ^Åsa Nisse verkar faktiskt kunna bli riktigt bra denna gången jämfört med de gamla kalkonerna:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 6, 2011 Author Report Share Posted February 6, 2011 De gamla fina kalkonerna har jag inte sett på länge men jag vet att jag gillade dem. Filmerna är dessutom inspelade i mina hemtrakter B) En kompis var och såg King's Spech och sa att den var jättebra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 24, 2011 Author Report Share Posted February 24, 2011 Trassel i 3D engelskt tal - en rätt gullig film. Rolig också. 4/5 True Grit. Gillade gamla filmen med John Wayne och Kim Darby (Miri i TOS). Den här var också bra. De är faktiskt väldigt lika och båda filmerna har sin charm. 4/5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 24, 2011 Report Share Posted February 24, 2011 Blir Åsa-Nisse för mig i helgen. Återkommer med tankar om den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 (edited) Blir Åsa-Nisse för mig i helgen. Återkommer med tankar om den. Ja, Åsa-Nisse var en småputtrig film. Kan inte jämföra den med de gamla, eftersom jag aldrig sett en hel. Men det kändes mer som ett utdraget avsnitt av svenska komediserier som brukar sändas på söndagar än en riktigt långfilm. Så den var lite lång för handlingen. Samtidigt finns det en del roliga scener, så helt bortkastat var det inte för den som vill den på bio. De andra kan lika gärna vänta tills den sänds på tv. 2+/5 Edited February 26, 2011 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted February 26, 2011 Report Share Posted February 26, 2011 Trassel i 3D engelskt tal - en rätt gullig film. Rolig också. 4/5 Jag har själv velat se Trassel, men tycks ha missat när den gått här i Umeå på engelska. Var den sådär klassiskt disney bra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Queen Arachnia Posted March 8, 2011 Report Share Posted March 8, 2011 The King's speech är en riktigt bra film. Den är underhållande men med starka toner av allvar och fick i alla fall mig att bli både berörd och upplyft. Se den! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
T'Pol Posted March 9, 2011 Report Share Posted March 9, 2011 127 hours, Black Swan och The Tourist kom väll alla i år va? I vilket fall som helst så vinner Black Swan kampen om bästa film mellan de 3, tätt följt av 127 hours och The Tourist kan inte riktigt mäta sig med dom även om den var bra på sitt egna lilla vis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 (edited) True Grit 4/5 Underhållande västern. Skulle gärna se originalet. För övrigt vad tycker ni om årets bioprogram? Tycker det verkar rätt magert och fyllt med uppföljare. Transformers 3, Mission Impossible 4, Mästerkatten (spinoff från Shrek), Pirates 4, Scream 4 mm. Visst några av ovanstående ser jag framemot, särskilt Scream 4, men överlag verkar det sämre än ifjol. Vet att jag tyckte det såg dåligt ut vid samma tid förra året, men det kom en hel del bra filmer under sommaren och hösten som räddade det. Kanske blir så igen. Men något 2009 lär det inte bli. Edited March 18, 2011 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 18, 2011 Author Report Share Posted March 18, 2011 Rango - är verkligen inte en film för barn. Humorn var riktad till vuxna och vissa udda element eller konstnärliga val gör att filmen inte kan uppskattas av den yngre publiken. Som vuxen var filmen ok men något seg. 2/5 Harry Potter 8 och Twilight 4 kommer också... Det verkar komma en del intressanta nya filmer också som t ex Cowboys and Aliens, Battle LA, The Way Back och Tintin. För övrigt är 2011 serietidningens år med Captain America, Green Lantern, Thor, X-men och Tintin på bio. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted March 18, 2011 Report Share Posted March 18, 2011 Verkar vara ännu ett uself bioår, men sämre än 2010 lär det inte bli. Ska väl se Green Lantern, Scream 4, Transformers 3 och Everything Must Go om den nu tar sig hit. Sen vet jag inte riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 19, 2011 Report Share Posted March 19, 2011 Cowboys vs. Aliens verkar kunna bli något att se även om jag inte har jättehöga förväntningar. Men Orci och Kurtzman brukar ju ofta skriva underhållande filmer, så jag är optimistisk att det är helt ok. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted March 31, 2011 Author Report Share Posted March 31, 2011 i am number 4 en hyfsad scifirulle med en hel del action och specialeffekter. jag visste ingenting om filmen förutom att det var en scifi. Jag insåg rätt snabbt in i filmen att mitt sällskap och jag inte tillhör tilltänkt åldersmässiga målgruppen för denna film då den utspelar sig på High School-nivå. Så lite skrattretande var den väl för oss som gick genom det stadiet för läääänge sedan. Men den får 3/5 för den var trots allt underhållande. Hade dock känslan av att den bättre skulle fungera som pilot till en TVserie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 25, 2011 Author Report Share Posted April 25, 2011 Battle: Los Angeles En blandning av id4 och private ryan. helt ok film om man är ute efter ett par timmars underhållning. Inget man kommer håg eller funderar något över efter filmens slut. Kanske lite för lång och på tok för skakig kamera. Man blev ju nästan sjösjuk. 3/5 får den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 3, 2011 Report Share Posted May 3, 2011 (edited) Så har jag också sett Battle La. 3/5 blir mitt betyg med. Hyfsad spännande sf-action. Inget man behöver se på bio, men jag skulle inte tacka nej till en uppföljare, vilket filmen öppnar för. Edited May 3, 2011 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 14, 2011 Author Report Share Posted May 14, 2011 Thor 3D En snygg film som bygger på seriehjälten Thor som utvecklades av den store Stan Lee. Jag gillade filmen och tycker att den blivit mycket orättvist sågad av svenska kritiker. Thor spelades av Chris Hemingsway som även spelade George Kirk i ST 11 (inte konstigt att Kirk är gudomlig ;) ) och han är riktigt bra. Vinklarna i filmen är som från en serietidning. Cgierna funkade hyfsat. Bäst av allt var den skakfria kameran. 4/5 får Thor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 20, 2011 Author Report Share Posted May 20, 2011 Pirates of the Caribbean 4 3D En värdig uppföljare till tidigare filmer. Depp är som vanligt lysande. Snyggt gjord med en tillgänglig och rolig story gör den till en bra familjefilm. Den kunde dock kortats ner något. 3+/5. + är för Johnny Depp Tips: sitt kvar till eftertexternas slut. Precis i början av filmen när man ser Disneyloggan dvs slottet finns en piratflagga på toppen av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johannalaforge Posted May 20, 2011 Report Share Posted May 20, 2011 Thor 3D En snygg film som bygger på seriehjälten Thor som utvecklades av den store Stan Lee. Jag gillade filmen och tycker att den blivit mycket orättvist sågad av svenska kritiker. Thor spelades av Chris Hemingsway som även spelade George Kirk i ST 11 (inte konstigt att Kirk är gudomlig ;) ) och han är riktigt bra. Vinklarna i filmen är som från en serietidning. Cgierna funkade hyfsat. Bäst av allt var den skakfria kameran. 4/5 får Thor. Jag var och såg Thor i Söndags, och måste hålla med dig om att den fått väldigt mycket orättvis kritik. Jag som är ett väldigt stort fan av Marvel och superhero fiction blev definitivt positivt överraskad, då Marvels storfilmer baserade på sina episka serier har en tendens att inte bli fullt lika episka som serien själv (med undantag som Iron Man, så klart). Höjdpunkten genom hela filmen för mig var utan tvekan Loke (Tom Hiddleston). Han var 100 % magnifik genom hela filmen Sen vill jag bara lite snabbt slänga in en rättning: Han som spelar Thor är Chris Hemsworth, inte Hemingsway. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted May 31, 2011 Report Share Posted May 31, 2011 The King´s Speech 4/5 Den bästa filmen jag har sett hittills på bio i år. Värdig Oscarvinnare, även om jag inte tror att den kommer att bli en klassiker. Så nu blir det antagligen X-men eller Transformers nästa gång. Tycker inte att biosommaren erbjuder särskilt mycket spännande i år. Blir bättre nästa sommar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 14, 2011 Author Report Share Posted June 14, 2011 Såg X-men 1st class för någon vecka sedan. Den var helt ok. 3+/5. Dock behöver man inte sitta kvar till eftertexternas slut eftersom det inte blir någon lite filmsnutt då. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted June 14, 2011 Report Share Posted June 14, 2011 Den har ju fått lysande recensioner och på Trekbbs är alla överlag mycket positiva. Den verkar dock inte vara en kassasuccé. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Unkas Posted June 18, 2011 Report Share Posted June 18, 2011 Det är mycket intresant på bio nu för oss nördar. X-men, Thor, Pirates, Transformers, Fast and Furious...och Fast and Furious är väll inte nördarnas film, men jag vill gärna se den ändå. Har dock inte hunnit se en enda film i år, så vilken ska jag försöka klämma in, är frågan. Vad rekomenderar ni på forumet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts