Gå till innehåll
Nyhet

Paramount kan tänka sig Star Trek 12 i 3d

Rekommenderade inlägg

Paramount har diskuterat med Star Trek-producenten JJ Abrams om att nästa film ska filmas i 3d.

-Jag har inget mot 3d i teorin. Men jag springer inte heller till biograferna för att något visas i det heller, säger Abrams till Collider.com.

Han säger i i stället att det återstår att se hur de gör.

-Så fort jag har läst manuset och om det står "Någon visar upp ett vapen i kamerans riktning på ett hotfullt sätt" och vi tänker "Det där skulle bli bättre i 3d"...då kanske.

Planer fanns även att göra förra filmen i 3d, men då tackade Abrams nej.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tycker personligen att 3D är mest jobbigt (kanske för att jag är tvungen att bära två par glasögon på varandra...), och tror att det mest av känslan att "det här är Star Trek!" hade försvunnit.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste hålla med förstasvaret. 3D känns mest som en spexig grej som flyttar fokus från djupet till ytan. Visst, 3D hade funkat bra på en spexig blockbusterfilm som Doom eller Naria, men Star Trek känns lite för seriöst och djupt för det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den senaste filmen hade haft flera scener (inledningen, bilscenen och atmosfärhoppet med flera) som hade funkat fint i 3d. Så jag hoppas på en 3d-version. Samtidigt blir det nog beroende på hur andra filmer går. Narnia 3 och Tron 3d har inte gått jättebra. Så trenden kanske avtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med Aike, förra filmen hade inte mått dåligt av att vara i 3D. Nästa film bygger vidare på den filmen, så oavsett vad gamla fans tycker så kommer de nog att hålla den stilen. Tycker man det är jobbigt (eller att man inte kan se 3D-effekterna, en del har det så också) så brukar ju filmerna visas i 2D-versioner också, men jag kommer att gå på 3D-versionen.

Personligen tror jag inte att 3D är en fluga som kommer att gå över. Nu börjar det ju komma 3D-TV också, så jag tror att det bara är en tidsfråga innan det ses som lika normalt att ha en 3D-anläggning hemma som det är idag att ha ett surround-system för ljudet. Så nästa remastrade version av de gamla Star Trek filmerna och serierna kanske är i fusk-3D. Då är det skönt om åtminstone det senaste är filmat i 3D från början.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Neej! Jag önskar att det vore en aprilskämt. Det ser jag inte absolut emot att se Star Trek i 3D. Jag är väldig rädd för att alla filmer (till och med tv-serie, sport) kommer att övergå till 3D-versioner i framtiden. Det känns att 3D kommer att stanna och inte ett modefluga. :(

Cirka 5 -10 % av människor kan inte se 3D p.g.a att de lider av synproblem bland annat skelöghet (och eventuellt färgblindhet).

(Jag brukar skoja med mina vänner och säger: "Nej tack till 3D. Jag väntar med större nöje på nästa teknik, nämligen hologramsmiljö i biografen" ^_^ )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker att motståndet mot 3d bland trekkers är lite konstigt. Här som på Trekmovie.com och Trekbbs. Dels är det just en sf-serie som har ett fokus på framtid och ny teknik, vilket borde göra trekkers mer öppna för 3d. Dels så skulle Star Trek-filmer vara filmer som kan utnyttja 3d-tekniken till fullo, utan att det blir en ren gimmick.

Sedan tycker jag själv att djupet i bilden blir bättre med 3d även om effekterna inte alltid används fullt ut (tänker på Tron och Narnia 3). Enda nackdelen är att priset på biljetten går upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hoppas på att den inte blir i 3D då jag inte alls är imponerad av det formatet. När man sedan har sett Avatar i 3D så bleknar det mesta i jämförelse och det blir mest ett enda stort effektsökeri när det ena filmbolaget efter det andra ska försöka att överträffa varandra i "mest påklistrade effekter".

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har inget emot 3D (om man av någon anledning inte gillar 3D så går det alltid att skaffa filmen i 2D också). Enda problemet jag ser är att regissören riskerar överanvända specialeffekter och göra filmen lite för actionaktig.

Och för hurvida 3D är effektslöseri: allt det tar dem är 2 kameror i lite olika vinklar istället för en.

Redigerad av Rickard90

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag menar bra skådespeleri kan man lika gärna se på teatern så effekterna är ju det man vill se på film. J.

Det var en högst annorlunda åsikt måste jag säga. :) Själv vill jag se en bra film oavsett om jag ser den på bio eller hemma och för att en film ska bli bra så krävs det mer än effekter för min del.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad jag menar är att bra skådespeleri gör sig bäst live, aka på teatern. Jag tackar defiventivt inte nej till bra skådespeleri på film, men anledningen till att jag går och ser en film istället för en teater är att det är bra och häftiga effekter, sådant som är väldigt svårt eller omöjligt att göra på en teater. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, väldigt modigt av dig att säga. Själv är jag ute efter mycket mer än bara en massa häftiga effekter när jag ser en film, hade haft en väldigt liten och dålig filmsamling om så var fallet. Tycker skådespeleri gör sig mycket bättre på film själv, men dom främsta skådespelarna är ofta dom som återvänder till teaterscenen emellanåt.

Redigerad av The Holy Three

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte så modigt, när man har sett en massa bra teater det senaste året. Men missförstå mig inte, det krävs väldigt bra manus, som inte för en sekund glömmer bort att en bra historia framför allt handlar om intressanta karaktärer och en spännande historia för att alla effekter ska komma till sin rätt. Till skillnad mot vad många tror så är det svåraste som finns IMO att göra "effektfilm" bra och trovärdigt utan at det blir platt och konstlat. J.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg