Gå till innehåll

Trek-relaterat på TV, del 2


Rekommenderade inlägg

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

I går på Frasier:lol: som går på kanal 5, var det två scener med ST anknytning. Det är från avsnittet "Guess Who's Coming To Breakfast" från första säsongen.

Frasier: Does Noel still have that autographed picture of Captain Kirk in his cubicle?
Noel: Well um, I gotta run.  I'll call you later. Live long and prosper. :vulcan:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminnelse:

Ikväll går alltså:

Titel: Dying to live - Imdb

Övrigt: Amerikanskt drama från 1999. Vanessa förorsakar sin rivals, Rachels död. Rachels skyddsängel försöker nu hämnas på Vanessa. I rollerna: Jonathan Frakes, Hayley DuMond, Gabriel Mann. Regi: Rob Hedden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej.

detta kanske inte är direkt relaterat men i alla fall..

idag på discovery sändes ett program som hette extrema maskiner

som handlade om framtidens flygplan...

och i slutet av programmet fick man se ett projekt som gick ut

på att driva farkoster utan bränsle eller roder-mekanismer..

utan allt sköttes från marken med hjälp av en kraftig laser stråle som kontrollerade hela resan.. just nu är man bara i försöksstadiet men proffesorn som jobbade med detta påstod att inom 50 år skulle detta kunna vara lika vanligt som dagens bilar.,..

precis innan sluttexterna diskuterade men även gränserna för vilken hastighet man kan uppnå med hjälp av ett transportmedel... och forskaren dom frågade svarade att av historien har man lärt sig att gränser snabbt sprängs och att förmodligen så kommer Einsteins gräns för ljusets hastighet också att överskridas någon dag....

som sagt kanske inte direkt relaterat men väldigt intressant och hoppingivande att kolla på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går kväll såg jag på femman. I deras reklam för kanalen som heter Ordinary Day III, där de har klippt ihop deras programledare med kända filmer och serier som visas på kanalen. Det visas en snutt som utspelar sig på bryggan av Enterprise? där står Kirk och Pontus Gårdinger?, som har klätt ut sig till Mr Spock tror jag det var en vulcan ialla fall, och samtalar fast man hör inte vad de säger för att det spelas musik istället. Sedan ser man att Pontus står framför ett ufo, då också utklädd till Spock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WCT ordförande pratade i ett radioprogram för ett tag sedan. Då sa han även att den kännda frasen "beam me up Scotty" aldrig hade sagt. Men då jag hörde detta så visste jag att jag hade hört det. Så jag satte mig å började titta på ST:4 The voyage home å då Kirk skall beamas upp till skeppet i slutet så säger han just "beam me up Scotty"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra veckan i The Agency var Denise Crosby(Tasha Yar, TNG) med i serien som går på tv3 och idag var hon som spelade Denara Pel i voyager(s2, lifesigns) Susan Diol med. Hennes karaktär var halv indisk, halv svensk.

Eric Dawson(Roxann Dawsons make) är en av dem som tillsätter rollistan i denna serie. Plus många andra populära tv-serier.

Redigerad av CaJo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...