Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Neal McDonough (Lt Hawk, FC) var med i gårdagens avsnitt av Arkiv X.

Dessutom var Alan Dale(Praetor Hiren ,Nemesis) med, fast han sade inget och man fick bara se hans ansikte, när Scully kallades in till mötet med direktörerna.

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

För er som gillar Jeff Combs så är han med i filmen "jag vet fortfarande vad du gjorde förra sommarn" på tv 3 (en liten roll men ändå Jeff rockar)

Postad

Idag på Sabrina: Tonårshäxan sa Hilda "Live long and prospher" och gjorde tecknet med stort T... ;) :P På översättningen däremot märktes det att det var en som inte hade sett Star Trek, det översattes till "Lev väl" Lev länge och i välmåga borde det ju vara... :rolleyes:

Postad

Jag var i stockholm och hälsade på mina små kusiner (ca 1,5 år gammla) och videofilmade dem. När jag idag tittade på filmen gjorde en av bebisarna "V" tecknet med fingrarna! Kanska en av de yngsta trekkierna? eller...

Postad
Idag på Sabrina: Tonårshäxan sa Hilda "Live long and prospher" och gjorde tecknet med stort T...  ;)  :P  På översättningen däremot märktes det att det var en som inte hade sett Star Trek, det översattes till "Lev väl" Lev länge och i välmåga borde det ju vara...  :rolleyes:

Rätt så

Idag ser man i allt fler serier, filmer mm uttryck eller gester från olika ST årgångar.

Det betyder givetvis att ST blir allt större och större och alltmer "inne" ;)

Postad
Det betyder givetvis att ST blir allt större och större och alltmer "inne"  ;)

Känner mig bara tvingad att bryta in och hurra åt denna del! :w00t: Hipp, hipp, HURRA, HURRA, HURRA, HURRA!

Postad
Rätt så

Idag ser man i allt fler serier, filmer mm uttryck eller gester från olika ST årgångar.

Det betyder givetvis att ST blir allt större och större och alltmer "inne"  ;)

Det är inte bara på senare tid, det har nog funnits med länge. Det mesta som sägs om star trek är ju ganska nedlåtande. Att det är roligt att skoja om ST. Jag såg ett gammalt avsnitt på video med serien :w00t:Frasier :w00t: och då fanns det en replik om Spock.

We're talking big numbers here. You haven't seen so many zeros lined up since Mr Spock had a booksigning.

Det finns en hel del star trek anknytning i den serien t.ex Noel i serien är ett star trek fan, som inte får gå närmare än 100 m ?? från William Shatner.

Postad
Det finns en hel del star trek anknytning i den serien t.ex Noel i serien är ett star trek fan, som inte får gå närmare än 100 m ?? från William Shatner.

Det beror nog mycket på att Kelsey Grammer, Frasier själv, är en STOR Trekker! Och nog tycker jag det är härligt att en Trekker har huvudrollen i en av de bästa komediserierna på TV just nu :D

Postad
Det finns en hel del star trek anknytning i den serien t.ex Noel i serien är ett star trek fan, som inte får gå närmare än 100 m ?? från William Shatner.

Det beror nog mycket på att Kelsey Grammer, Frasier själv, är en STOR Trekker! Och nog tycker jag det är härligt att en Trekker har huvudrollen i en av de bästa komediserierna på TV just nu :D

Ja ifall det är så kanske man borde börja titta på Frasier, det kanske kommer fler STcitat som man kan skriva här... :P

Postad

Jag hittade en reklam film på internet för enterprise. Det var en medelåldes man spm kom och knackade på en dörr. Då öppnar en gammal dam som frågar vad han vill. Då visar han upp en lapp där han vill att hon skall skriva sin namnteckning för att få UPN (tror jag) att visa mindre star trek (!) . Hon frågar varför och då säger han att det ändå bara är bara är folk som bor i sina föräldrars källare som tittar på Star Trek. Hon säger då att han skall nog inte prata med henne uten med hennes son om detta. Hon ropar på sin son och så kommer en två meters klingon upp för trapporna och klubbar ner honom.

Skitkul reklam, har någon sett den och är den gammal?

Postad
Jag hittade en reklam film på internet för enterprise. Det var en medelåldes man spm kom och knackade på en dörr. Då öppnar en gammal dam som frågar vad han vill. Då visar han upp en lapp där han vill att hon skall skriva sin namnteckning för att få UPN (tror jag) att visa mindre star trek (!) . Hon frågar varför och då säger han att det ändå bara är bara är folk som bor i sina föräldrars källare som tittar på Star Trek. Hon säger då att han skall nog inte prata med henne uten med hennes son om detta. Hon ropar på sin son och så kommer en två meters klingon upp för trapporna och klubbar ner honom.

Skitkul reklam, har någon sett den och är den gammal?

Det kan väl knappast vara en officiell reklam, eller? Jag skulle mycket gärna vilja se länken och tror inte att det berör upphovsrätten för att visa trailers eller reklamsnuttar på internet. Har du därför adressen, så lägg ut den här! Det låter riktigt kul!

Postad
Det kan väl knappast vara en officiell reklam, eller? Jag skulle mycket gärna vilja se länken och tror inte att det berör upphovsrätten för att visa trailers eller reklamsnuttar på internet. Har du därför adressen, så lägg ut den här! Det låter riktigt kul!

JO det är det. Det är till en kanal som heter "Space".

den är typ 2 år gammal (komi samband med prämieren av Ent)

Postad
Länken funkar ej blir bara This page is not available.  :huh:

Det är Geocitites som krånglar. Man kan inte länka direkt till en fil. Gå istället till http://us.share.geocities.com/usa_fleet/ och klicka där det står WARNING EVERYONE WHO COMES HERE DOWNLOAD THIS!!!

Bästa reklamfilmen jag någonsin sett. :lol:

Tacl för hjälpen :) .

Var det någon mer som var på Bruce Springsten konserten i göteborg? Var det bara jag som tyckte att hans fru (hon den rödhåriga som spelar gitarr) var like doktorn på Enterprise E ? Dr Beverly eller nått heter hon typ

Postad
kanske inte TV men...

hyrde just "Drakarnas rike" på video med bl a Alice Krige och Alexander Siddig i huvudrollerna.

Jag skulle itne kalla det huvudrollerna. biroll är även det nästan för mycket då det är mycket små roller

Postad

Jag såg en film på TV3 igår, Final Run. Maken till oengagerade skådespelare och dåliga specialeffekter får man let efter. <_<

Dock fanns det en klar ljuspunkt; en av huvudrollerna spelades av John de Lancie. :w00t:

Mkt roligt att se honom som stressad företagsledare, ist för den självsäkra karaktär som man är van vid.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...