Captain Proton Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 (redigerade) Ja jag såg oxå att Jeri ska bli lärare i Boston public. Det ska bli roligt att se henne i nåt annat än star Trek. Ska börja titta på Boston Public nu igen, det va länge sen sist. Allt tack vare Jeri. Redigerad 18 Februari, 2003 av Captain Proton
Lokatt Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Ja jag såg oxå att Jeri ska bli lärare i Boston public. Det ska bli roligt att se henne i nåt annat än star Trek. Ska börja titta på Boston Public nu igen, det va länge sen sist. Allt tack vare Jeri. Jo, jag såg också de, men jag var så upptagen av att kolla om de verkligen var Jeri, så jag glömde kolla tiden.... :rodna: Förrästen, igår, var de någon mer än jag som såg på Jepordy i måndags? Gissa vad Magnus Härenstam (undra om de stavas så...) sa. Precis när ''kategorierna'' för andra spelomgången hade kommit upp; ''Jasså, nu har ni ju haft tid att assimilera detta....'' :borg2: :P :lol: Om dom ändå kunnat assimilera skolan också...
StarTrekin Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Ja, det blir spännande att se om Jeri Ryan verkligen är en så bra skådespelare som jag tror hon är. Undrar om man kommer få se mer av Voyager-skådespelarna nu när serien är slut...
Nina Janeway Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Kate Mulgrew har ju huvudrollen i teaterpjäsen Tea at Five, som handlar om Katharine Hepburns liv. Kul sammanträffande för min mamma har sagt att hon tycker att Kate liknar Katharine, och Kate sa att hon har blivit jämförd med Katharine hela sitt liv. Som jag nämnde i Alien-tråden (i Övrig sci-fi) så är Ron Perlman, som ju spelar Reman Viceroy i Nemesis-filmen, skitcool i Alien: Resurrection som ... eh jag kommer inte ihåg vad karaktären hette. :P Grym var han iaf! Ron spelade ju också odjuret Vincent i serien Skönheten och Odjuret, med Linda Hamilton som motspelare. Brad Dourif, som spelade mördaren Lon Suder i Voyager-avsnitten Basics, spelar också den galne läkaren i Alien: Resurrection. Det är väl också han som spelar den lömske Ormstunga-karaktären i Sagan om de två tornen? Han som flirtar med Éowyn (Theodens dotter). Jag är rena skådis-databasen ju. :P
Excelsior Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Ja, det blir spännande att se om Jeri Ryan verkligen är en så bra skådespelare som jag tror hon är. Undrar om man kommer få se mer av Voyager-skådespelarna nu när serien är slut... Ja, Jeri Ryan i Boston Public blir kul. En bra skådespelare i en bra serie. Ser fram emot det. Märkte ni att Ozzy Osbourne sa "Beam me up, Scotty!" på The Ousbournes i måndags?
Aliline Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 (redigerade) Det började en ny serie på TV3 i förrgår, Everwood, som är regisserad av Robert Duncan McNeill och det vet vi ju alla vem det är han har faktiskt bara regisserat ett avsnitt; "is there a doctor in the house" Redigerad 5 Mars, 2003 av CaJo
everybodyknows Postad 20 Februari, 2003 Rapport Postad 20 Februari, 2003 zappade över till JAG innan ikväll. där diskuterade en av advokaterna star trek med en al quida medlem. ganska så påläst, då de nämnde både prime directive och idic.
James Godthardt Postad 21 Februari, 2003 Rapport Postad 21 Februari, 2003 Sen så var det ett avsnitt på Simpsons häromdagen, där serietidningsgubben sa: "Finns det något ord för ensamhet på klingonska"... :klingon:
Mr Borg Postad 25 Februari, 2003 Rapport Postad 25 Februari, 2003 Jeri ryan ja. Hon var riktigt bra faktiskt, passar bra i dramaroll. Dock har jag lite svårt för hennes knarrröst när det gäller det språkliga och artikulationen.
Emher Postad 25 Februari, 2003 Rapport Postad 25 Februari, 2003 Gillade Jeri i Boston Public. Fann det intressant att hon själv ville byts från ett jobb som själv tyckte var för känslolöst (:borg2:) till ett där hon kände att hon levde mer Medveten vink ifrån manus-författaren möjligtivs?
Nina Janeway Postad 26 Februari, 2003 Rapport Postad 26 Februari, 2003 Det var jättekul att se Jeri i Boston Public. Jag har inte sett den serien förut så nu började jag kolla på den bara för Jeri's skull.... ;) Hon var riktigt rolig, det här ska bli kul att följa.
Excelsior Postad 8 Mars, 2003 Rapport Postad 8 Mars, 2003 I långfilmen "Farsan, sonen och älskarinnan" på SVT1 ikväll medverkar det en skådespelare som heter Talia Shire. Låter inte det väldigt likt Tal Shiar??
StarTrekin Postad 9 Mars, 2003 Rapport Postad 9 Mars, 2003 I förra avsnittet av The Chronicle sa en: "Det här är ett köpcenter, inte rymdskeppet Enterpraise" :P
Excelsior Postad 9 Mars, 2003 Rapport Postad 9 Mars, 2003 Ikväll kommer det en långfilm på femman som är regisserad av Nicholas Meyer. Men jag kommer inte ihåg vad filmen hette... <_<
Mr Borg Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Jonathan Frakes spelade "bad guy" i Lois & Clark i dagens avsnitt. Han rolltolkning kanske inte var den bästa dock, men men.
Crayle Postad 13 Mars, 2003 Rapport Postad 13 Mars, 2003 Kanske inte på TV direkt....men på Hallmark har det gått en serie som heter Dinotopia (finns nu på dvd oxå) där är allas vår borg queen alice krige med....
Excelsior Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 Ikväll på Melodifestivalen är det ett band som heter "Sarek" som uppträder. Det skulle Mark Lenard se.
Karl Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 Hmm, är det bara jag som tycker att killen som är bossen i Stargate är lik Jonathan Archer (trött och komer inte ihåg vad han heter) ? Såg inte efter texterna så jag vet inte. Det är serien som jag syftar på.
Emher Postad 15 Mars, 2003 Rapport Postad 15 Mars, 2003 Ikväll på Melodifestivalen är det ett band som heter "Sarek" som uppträder. Det skulle Mark Lenard se. Så sant, så sant. Tyvärr är han ju död...
Excelsior Postad 18 Mars, 2003 Rapport Postad 18 Mars, 2003 Ikväll på Melodifestivalen är det ett band som heter "Sarek" som uppträder. Det skulle Mark Lenard se. Så sant, så sant. Tyvärr är han ju död... Ja, det är synd att så många TOS-original gått ur tiden. Ron Perlman (Reman viceroy, NEM) hade förresten en av huvudrollerna i Alien Ressurection på TV4 i söndags.
Nina Janeway Postad 18 Mars, 2003 Rapport Postad 18 Mars, 2003 Ron Perlman (Reman viceroy, NEM) hade förresten en av huvudrollerna i Alien Ressurection på TV4 i söndags. Mm, det hade han, och han är grym där! Jag tror han är en av mina favoritskådisar. Det är på gränsen att man känner igen honom i Reman-utstyrseln, men min mamma gjorde det. Hon gillar honom för den roll han gjorde i Skönheten och odjuret, en snäll roll faktist. Och där Linda Hamilton (Terminator-filmerna) var hans motspelare.
Emher Postad 18 Mars, 2003 Rapport Postad 18 Mars, 2003 Någon annan som såg "Boomtown" på 4an med bl.a. Neal "Hawk" McDonough? Tycker det verkar vara en helt okej serie, och det är alltid kul att se mer utav McDonough. Fast som serie om de som tjänar samhället är den underlägsen "Tredje Skiftet" (personliga favoriten )
Quiet Postad 19 Mars, 2003 Rapport Postad 19 Mars, 2003 Är Boomtown science-fiction? Av det jag sett av trailers på tv att döma skulle jag inte genrebestämma det som sf.
Sotunk Postad 19 Mars, 2003 Rapport Postad 19 Mars, 2003 (redigerade) Är Boomtown science-fiction? Av det jag sett av trailers på tv att döma skulle jag inte genrebestämma det som sf. Nej, Boomtown är inte science fiction. Det är en dramaserie som utspelar sig i nutidens Los Angeles. I en av rollerna ser vi Neal McDonough, av trekkers känd som Lt. Hawk i First Contact. Redigerad 19 Mars, 2003 av Sotunk
Nina Janeway Postad 19 Mars, 2003 Rapport Postad 19 Mars, 2003 I en av rollerna ser vi Neal McDonough, av trekkers känd som Lt. Hawk i First Contact. Jag visste väl att jag kände igen honom! Han finns som avatar i Ten Forward på Outpost 10F, men jag kunde inte placera var i Trek han är med.
Rekommenderade inlägg