Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Ja jag såg oxå att Jeri ska bli lärare i Boston public. Det ska bli roligt att se henne i nåt annat än star Trek. :D

Ska börja titta på Boston Public nu igen, det va länge sen sist. Allt tack vare Jeri. :):D

Redigerad av Captain Proton
  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Ja jag såg oxå att Jeri ska bli lärare i Boston public. Det ska bli roligt att se henne i nåt annat än star Trek.  :D

Ska börja titta på Boston Public nu igen, det va länge sen sist. Allt tack vare Jeri. :)  :D

Jo, jag såg också de, men jag var så upptagen av att kolla om de verkligen var Jeri, så jag glömde kolla tiden.... :rodna: Förrästen, igår, var de någon mer än jag som såg på Jepordy i måndags? Gissa vad Magnus Härenstam (undra om de stavas så...) sa. Precis när ''kategorierna'' för andra spelomgången hade kommit upp; ''Jasså, nu har ni ju haft tid att assimilera detta....'' :borg2: :borg1: :P :lol: Om dom ändå kunnat assimilera skolan också... :rolleyes:

Postad

Kate Mulgrew har ju huvudrollen i teaterpjäsen Tea at Five, som handlar om Katharine Hepburns liv. Kul sammanträffande för min mamma har sagt att hon tycker att Kate liknar Katharine, och Kate sa att hon har blivit jämförd med Katharine hela sitt liv.

Som jag nämnde i Alien-tråden (i Övrig sci-fi) så är Ron Perlman, som ju spelar Reman Viceroy i Nemesis-filmen, skitcool i Alien: Resurrection som ... eh jag kommer inte ihåg vad karaktären hette. :P Grym var han iaf! Ron spelade ju också odjuret Vincent i serien Skönheten och Odjuret, med Linda Hamilton som motspelare.

Brad Dourif, som spelade mördaren Lon Suder i Voyager-avsnitten Basics, spelar också den galne läkaren i Alien: Resurrection. Det är väl också han som spelar den lömske Ormstunga-karaktären i Sagan om de två tornen? Han som flirtar med Éowyn (Theodens dotter).

Jag är rena skådis-databasen ju. :P

Postad
Ja, det blir spännande att se om Jeri Ryan verkligen är en så bra skådespelare som jag tror hon är. Undrar om man kommer få se mer av Voyager-skådespelarna nu när serien är slut...

Ja, Jeri Ryan i Boston Public blir kul. En bra skådespelare i en bra serie. Ser fram emot det.

Märkte ni att Ozzy Osbourne sa "Beam me up, Scotty!" på The Ousbournes i måndags?

Postad (redigerade)
Det började en ny serie på TV3 i förrgår, Everwood, som är regisserad av Robert Duncan McNeill :D och det vet vi ju alla vem det är

han har faktiskt bara regisserat ett avsnitt; "is there a doctor in the house"

Redigerad av CaJo
Postad

Gillade Jeri i Boston Public. Fann det intressant att hon själv ville byts från ett jobb som själv tyckte var för känslolöst (:borg2:) till ett där hon kände att hon levde mer :D Medveten vink ifrån manus-författaren möjligtivs?

  • 2 veckor senare...
Postad

Kanske inte på TV direkt....men på Hallmark har det gått en serie som heter Dinotopia (finns nu på dvd oxå) där är allas vår borg queen alice krige med....

Postad

Hmm, är det bara jag som tycker att killen som är bossen i Stargate är lik Jonathan Archer (trött och komer inte ihåg vad han heter) ? Såg inte efter texterna så jag vet inte. Det är serien som jag syftar på.

Postad
Ikväll på Melodifestivalen är det ett band som heter "Sarek" som uppträder. Det skulle Mark Lenard se.

Så sant, så sant. Tyvärr är han ju död... :(

Postad
Ikväll på Melodifestivalen är det ett band som heter "Sarek" som uppträder. Det skulle Mark Lenard se.

Så sant, så sant. Tyvärr är han ju död... :(

Ja, det är synd att så många TOS-original gått ur tiden. :(

Ron Perlman (Reman viceroy, NEM) hade förresten en av huvudrollerna i Alien Ressurection på TV4 i söndags.

Postad
Ron Perlman (Reman viceroy, NEM) hade förresten en av huvudrollerna i Alien Ressurection på TV4 i söndags.

Mm, det hade han, och han är grym där! :D Jag tror han är en av mina favoritskådisar. Det är på gränsen att man känner igen honom i Reman-utstyrseln, men min mamma gjorde det. Hon gillar honom för den roll han gjorde i Skönheten och odjuret, en snäll roll faktist. Och där Linda Hamilton (Terminator-filmerna) var hans motspelare.

Postad

Någon annan som såg "Boomtown" på 4an med bl.a. Neal "Hawk" McDonough? Tycker det verkar vara en helt okej serie, och det är alltid kul att se mer utav McDonough. Fast som serie om de som tjänar samhället är den underlägsen "Tredje Skiftet" (personliga favoriten :D )

Postad (redigerade)
Är Boomtown science-fiction? Av det jag sett av trailers på tv att döma skulle jag inte genrebestämma det som sf.

Nej, Boomtown är inte science fiction. Det är en dramaserie som utspelar sig i nutidens Los Angeles. I en av rollerna ser vi Neal McDonough, av trekkers känd som Lt. Hawk i First Contact.

Redigerad av Sotunk
Postad
I en av rollerna ser vi Neal McDonough, av trekkers känd som Lt. Hawk i First Contact.

Jag visste väl att jag kände igen honom! Han finns som avatar i Ten Forward på Outpost 10F, men jag kunde inte placera var i Trek han är med. :)

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...