Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad
Såg James Cromwell (alias Zefram Cochrane) i filmen "Nördarnas hämnd" i fredags. En film som nog skulle passa många här på forat.  :lol:  :lol:

Även han som spelar "Cal Hudson" (Bernie Casey) i avsnitten "The Maquis" del ett och två (DS9) var med i den filmen

  • Svar 290
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad (redigerade)
Såg James Cromwell (alias Zefram Cochrane) i filmen "Nördarnas hämnd" i fredags. En film som nog skulle passa många här på forat.  :lol:  :lol:

Menar du att vi är nördar här på forumet? :blink:

Redigerad av Unkas
Postad

Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas.

Ja just det, igår såg jag John Savage (han som spelade captain John Ransom i Voy-avsnittet Equinox); han var med i långfilmen Den tunna röda linjen som gick på TV4. Och sedan vet jag att Michelle Forbes, som spelade Ro Laren i TNG, är med i ett par avsnitt av serien 24, i säsong 2 som just nu pågår i USA.

Och så var Armin Shimerman, alias Quark, med i avsnittet The Nox i Stargate SG-1! :)

Postad
Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas.

Din mamma kan man absolut lita på :)

St. Elsewhere gick ju i repris på fyran för ett par år sedan, mycket bra serie. Kate var med i ett dubbelavsnitt som utspelade sig i olika tider så hon var både långhårig hippie som sniffade lim :w00t: och lite äldre kvinna med samma frisyr som Janeway...

För en gångs skull upptäckte jag att KM skulle vara med där *innan* avsnitten sändes, det brukar ju annars vara sånt man läser om här efteråt... :rolleyes:

Har du förresten sett Dallasavsnitten där hon är med?

Postad (redigerade)

På måndag (9 dec) 00.10 (nåja, egentligen tisdag eftersom det är tio minuter efter midnatt) går Buffy-avsnittet "Helpless" i vilket Dominic Keating (Malcolm Reed i Enterprise) har en liten gästroll.

Redigerad av Sotunk
Postad

Jag såg två trekrelaterade saker på TV igår: 1. Kirk(eller kanske Shatner) var med i Simpssons, när han provspelade för rollen som Burns, i ett bidrag till filmfestivalen. :D

2. "Robin Hood: Men in tights" gick på ZTV igår. Och där var ju en viss Patrick Stewart med. Men jag blecv väldigt besviken där, trodde att han skulle vara med mer. :(

Postad
Halloooo. Hörde att Picardo var med i Ally McBeal är det nån som vet nåt om DET???????

det var ett gammalt repris-avsnitt som sändes för typ 6-7 veckor sedan. :lol:

han spelade en snubbe som stämde någon (det brukar man göra i Ally McBeal)

Postad (redigerade)

Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. :)

Redigerad av Essray
Postad
Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. :)

Och i That 70ths show finns det någon som heter Jackie. Jackie heter även en skådesplare med efternamnet Chan och lägger man till ett "g" till Chan så blir det Chang. Det finns faktiskt en skurk i en Styar Trek film som heter så. :huh:

Postad
Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas.

Din mamma kan man absolut lita på :)

St. Elsewhere gick ju i repris på fyran för ett par år sedan, mycket bra serie. Kate var med i ett dubbelavsnitt som utspelade sig i olika tider så hon var både långhårig hippie som sniffade lim :w00t: och lite äldre kvinna med samma frisyr som Janeway...

För en gångs skull upptäckte jag att KM skulle vara med där *innan* avsnitten sändes, det brukar ju annars vara sånt man läser om här efteråt... :rolleyes:

Har du förresten sett Dallasavsnitten där hon är med?

*lol* Okej då, men jag såg inte ett enda avsnitt av den när den gick för jag tyckte den verkade vara tråkig. Hahaha vad kul Kate måste ha sett ut där :D

Dallas däremot gillade jag, men jag vet inte hur många avsnitt jag såg av den. Jag såg nog inte de avsnitten som Kate var med i, nej. :)

Postad
Allas vår käre Barclay spelad av Dwight Schultz är med i Stargate-avsnittet The Gamekeeper :)

Även Odo (Rene Auberjonois) har varit med i stargate, avsnittet "The Other Side"

och det slutar inte där Marina Sirtis var med i avsnittet "Watergate"

Postad
På måndag (9 dec) 00.10 (nåja, egentligen tisdag eftersom det är tio minuter efter midnatt) går Buffy-avsnittet "Helpless" i vilket Dominic Keating (Malcolm Reed i Enterprise) har en liten gästroll.

Det var en bra roll, men som sagt liten. Kul att se Reed som vampyr... :)

Postad (redigerade)
Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. :)

Och i That 70ths show finns det någon som heter Jackie. Jackie heter även en skådesplare med efternamnet Chan och lägger man till ett "g" till Chan så blir det Chang. Det finns faktiskt en skurk i en Styar Trek film som heter så. :huh:

I "That 70's show" finns ju även karaktären Red Forman som spelas av Kurtwood Smith som spelade federationens president i The Undiscovered Country, Annorax i voygare avsnittet year of hell och Thrax i ds9 avsnittet Things Past.

Redigerad av Expendable Ensign
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...