Morn Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 Såg James Cromwell (alias Zefram Cochrane) i filmen "Nördarnas hämnd" i fredags. En film som nog skulle passa många här på forat. :lol: :lol: Även han som spelar "Cal Hudson" (Bernie Casey) i avsnitten "The Maquis" del ett och två (DS9) var med i den filmen
Unkas Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 (redigerade) Såg James Cromwell (alias Zefram Cochrane) i filmen "Nördarnas hämnd" i fredags. En film som nog skulle passa många här på forat. :lol: :lol: Menar du att vi är nördar här på forumet? :blink: Redigerad 2 December, 2002 av Unkas
Nina Janeway Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas. Ja just det, igår såg jag John Savage (han som spelade captain John Ransom i Voy-avsnittet Equinox); han var med i långfilmen Den tunna röda linjen som gick på TV4. Och sedan vet jag att Michelle Forbes, som spelade Ro Laren i TNG, är med i ett par avsnitt av serien 24, i säsong 2 som just nu pågår i USA. Och så var Armin Shimerman, alias Quark, med i avsnittet The Nox i Stargate SG-1!
Ella Postad 2 December, 2002 Rapport Postad 2 December, 2002 Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas. Din mamma kan man absolut lita på St. Elsewhere gick ju i repris på fyran för ett par år sedan, mycket bra serie. Kate var med i ett dubbelavsnitt som utspelade sig i olika tider så hon var både långhårig hippie som sniffade lim och lite äldre kvinna med samma frisyr som Janeway... För en gångs skull upptäckte jag att KM skulle vara med där *innan* avsnitten sändes, det brukar ju annars vara sånt man läser om här efteråt... Har du förresten sett Dallasavsnitten där hon är med?
Sotunk Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 (redigerade) På måndag (9 dec) 00.10 (nåja, egentligen tisdag eftersom det är tio minuter efter midnatt) går Buffy-avsnittet "Helpless" i vilket Dominic Keating (Malcolm Reed i Enterprise) har en liten gästroll. Redigerad 3 December, 2002 av Sotunk
Essray Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Jag såg två trekrelaterade saker på TV igår: 1. Kirk(eller kanske Shatner) var med i Simpssons, när han provspelade för rollen som Burns, i ett bidrag till filmfestivalen. 2. "Robin Hood: Men in tights" gick på ZTV igår. Och där var ju en viss Patrick Stewart med. Men jag blecv väldigt besviken där, trodde att han skulle vara med mer.
Captain Proton Postad 3 December, 2002 Rapport Postad 3 December, 2002 Halloooo. Hörde att Picardo var med i Ally McBeal är det nån som vet nåt om DET???????
Excelsior Postad 4 December, 2002 Rapport Postad 4 December, 2002 Halloooo. Hörde att Picardo var med i Ally McBeal är det nån som vet nåt om DET??????? det var ett gammalt repris-avsnitt som sändes för typ 6-7 veckor sedan. :lol: han spelade en snubbe som stämde någon (det brukar man göra i Ally McBeal)
Karl Postad 8 December, 2002 Rapport Postad 8 December, 2002 Kapten Archer från Enterprise var med i en mindre roll i American Beauty, spelade homosexuell joggare .
Excelsior Postad 8 December, 2002 Rapport Postad 8 December, 2002 "nördarnas paradis 2" var på TV4 i fredags. och då var naturligtvis James Cromwell tebax.... :nörd: :nörd: :nörd:
Essray Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 (redigerade) Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. Redigerad 9 December, 2002 av Essray
nx01 Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. Och i That 70ths show finns det någon som heter Jackie. Jackie heter även en skådesplare med efternamnet Chan och lägger man till ett "g" till Chan så blir det Chang. Det finns faktiskt en skurk i en Styar Trek film som heter så.
ickamicka Postad 9 December, 2002 Rapport Postad 9 December, 2002 Patrik Stewart är med i den nya X-men filmen, som kommer 2003
Excelsior Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 Patrik Stewart är med i den nya X-men filmen, som kommer 2003 en ny X-Men?? härliga tider!!
Nina Janeway Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 Både Kate Mulgrew och Ethan Phillips har varit med i St. Elsewhere, en gammal sjukhussåpa från 80-talet. Åtminstone om man ska tro min mamma... och sedan har ju Kate varit med i Dallas. Din mamma kan man absolut lita på St. Elsewhere gick ju i repris på fyran för ett par år sedan, mycket bra serie. Kate var med i ett dubbelavsnitt som utspelade sig i olika tider så hon var både långhårig hippie som sniffade lim och lite äldre kvinna med samma frisyr som Janeway... För en gångs skull upptäckte jag att KM skulle vara med där *innan* avsnitten sändes, det brukar ju annars vara sånt man läser om här efteråt... Har du förresten sett Dallasavsnitten där hon är med? *lol* Okej då, men jag såg inte ett enda avsnitt av den när den gick för jag tyckte den verkade vara tråkig. Hahaha vad kul Kate måste ha sett ut där Dallas däremot gillade jag, men jag vet inte hur många avsnitt jag såg av den. Jag såg nog inte de avsnitten som Kate var med i, nej.
Nina Janeway Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 Allas vår käre Barclay spelad av Dwight Schultz är med i Stargate-avsnittet The Gamekeeper
Morn Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 Allas vår käre Barclay spelad av Dwight Schultz är med i Stargate-avsnittet The Gamekeeper Även Odo (Rene Auberjonois) har varit med i stargate, avsnittet "The Other Side" och det slutar inte där Marina Sirtis var med i avsnittet "Watergate"
Pjotr'k Postad 10 December, 2002 Författare Rapport Postad 10 December, 2002 På måndag (9 dec) 00.10 (nåja, egentligen tisdag eftersom det är tio minuter efter midnatt) går Buffy-avsnittet "Helpless" i vilket Dominic Keating (Malcolm Reed i Enterprise) har en liten gästroll. Det var en bra roll, men som sagt liten. Kul att se Reed som vampyr...
everybodyknows Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 (redigerade) hupp...såg att mitt relaterade inlägg redan hade rapporterats. kan man ta bort egna inlägg i forat? lyckades inte göra det. Redigerad 10 December, 2002 av autumnfire
Bromma_Herman Postad 10 December, 2002 Rapport Postad 10 December, 2002 Allas vår käre Barclay spelad av Dwight Schultz är med i Stargate-avsnittet The Gamekeeper Go Barclay, Go Barclay!
everybodyknows Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 "safe house" med patrick stewart i huvudrollen går nästa vecka...=)
Morn Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 "safe house" med patrick stewart i huvudrollen går nästa vecka...=) Igen vad bra. Var/när går den??
Expendable Ensign Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 (redigerade) Alla som tittar på "That 70's show" känner förmodligen till att det finns en karaktär där som heter Kelso. Vad kanske inte fullt så många känner till är att det även finns en ensign, som jobbar i transporter-rummet på Enterprise-D, med samma namn. Och i That 70ths show finns det någon som heter Jackie. Jackie heter även en skådesplare med efternamnet Chan och lägger man till ett "g" till Chan så blir det Chang. Det finns faktiskt en skurk i en Styar Trek film som heter så. I "That 70's show" finns ju även karaktären Red Forman som spelas av Kurtwood Smith som spelade federationens president i The Undiscovered Country, Annorax i voygare avsnittet year of hell och Thrax i ds9 avsnittet Things Past. Redigerad 11 December, 2002 av Expendable Ensign
everybodyknows Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 den går på tv3 den 17/12 klockan 03.00 - 05.10. eller morgonen till den 18/12 om man så vill... :P
Nina Janeway Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 Go Barclay, Go Barclay! Japp, han är rolig!!
Rekommenderade inlägg