Excelsior Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 Diana Muldaur (Dr Pulanski, TNG) har en gästroll i TV4's "Lagens änglar".
Excelsior Postad 11 December, 2002 Rapport Postad 11 December, 2002 Märkte även att John Billingsey (Dr Phlox, TNG) var med i gårdagens "Arkiv X". Han var mycket tuffare där än i Enterprise. :lol:
Nina Janeway Postad 16 December, 2002 Rapport Postad 16 December, 2002 Märkte även att John Billingsey (Dr Phlox, TNG) var med i gårdagens "Arkiv X". Han var mycket tuffare där än i Enterprise. :lol: Vaa? I vilket TNG-avsnitt var han med? åh jösses, jag måste kolla episodguiden på thex-files.com för att ta reda på vad John hade för roll i Arkiv X :P
Pjotr'k Postad 16 December, 2002 Författare Rapport Postad 16 December, 2002 Det måste vara dr Phlox i ENT som menas, inte TNG som sagts ovan...
Excelsior Postad 17 December, 2002 Rapport Postad 17 December, 2002 Det måste vara dr Phlox i ENT som menas, inte TNG som sagts ovan... Oops, sorry my bad! Menade självklart ENT. :lol: Såg ni South Park igår? En kille med TOS-tröja (namnlös ensign, naturligtvis) var en i mängden av de ungar som dog.
Fröken A Postad 17 December, 2002 Rapport Postad 17 December, 2002 Avsnittet hette ju "The City on the Edge of Forever" och skulle vara inspirerat utav TOS - avsnittet med samma namn... Har dock inte sett det avsnittet men ni som har det kanske kunde hitta vissa likheter.
nx01 Postad 24 December, 2002 Rapport Postad 24 December, 2002 (redigerade) Tom Hardy, skurk i nya Trek filmen Nemesis, har en roll i Spielbergs och Hanks påkostade andra världskriget serie "Band of Brothers" som sänds torsdagar på TV4. Redigerad 25 December, 2002 av nx01
Essray Postad 25 December, 2002 Rapport Postad 25 December, 2002 Moby Dick, med allas vår Patrick Stewart i rollen som Ahab, gick igår kväll(/natt) på trean.
Quiet Postad 25 December, 2002 Rapport Postad 25 December, 2002 Obs, del 2 går på tv dagen efter, alltså inatt klockan 0235 - 0415 på trean. Klippt från tv.nu: Övrigt: Brittiskt drama från 1997. Del 2 av 2. Den barske och hänsynslösa kapten Ahab kommenderar på valfångstskeppet Pequod. Ahab har under hela sitt liv haft ett enda mål - att fånga och döda den vita val som en gång bet av hans ena ben. I rollerna: Patrick Stewart, Gregory Peck, Henry Thomas. Regi: Franc Roddam.
Ella Postad 25 December, 2002 Rapport Postad 25 December, 2002 Var hos släkten idag och åt mat och det slutade med att jag hamnade framför en film på nån Canal + kanal som handlade om diamanter i Sydafrika. Iaf så var det en tjej med som såg så bekant ut, funderade på om det kunde vara Jolene Blalock, men så klart missade jag eftertexterna... Men det visade sig vara hon (tack, imdb.com), och nu är jag mäkta stolt över att ha känt igen en trek-skådis! Hon ser faktiskt väldigt annorlunda ut med spetsiga öron och kort hår...
Me Postad 25 December, 2002 Rapport Postad 25 December, 2002 John Rhys-Davies, antagligen mest känd som Gimli i LOTR, spelade Leonardo Da Vinci i Scorpion och Concerning Flight.. där ser man
sweetycow Postad 26 December, 2002 Rapport Postad 26 December, 2002 I natt kl 02.30 kommer filmen "Komplott mot USA" med William Shatner på femman
Suskiv Postad 27 December, 2002 Rapport Postad 27 December, 2002 I natt kl 02.30 kommer filmen "Komplott mot USA" med William Shatner på femman Har sett den tidigare. Den är inge bra. Hoppas ni inte satt uppe och titta på den.
Grand Nagus Mak Postad 28 December, 2002 Rapport Postad 28 December, 2002 För er som inte såg Moby Dick på 3:an går den nu. Kl. 14.00
Warbird Postad 29 December, 2002 Rapport Postad 29 December, 2002 Shatner var ju med i ett antal avsnitt i Tredje klotet från solen som "The Big Giant Head".
ickamicka Postad 3 Januari, 2003 Rapport Postad 3 Januari, 2003 Chief O'Brien (vad nu skådespelaren heter) är med i "Under Siege" . Den filmen rekomenderar jag, den var rolig. Dock ser jag honom enbart som en Star Trek figur, vissa skådespelare förknippar man med endast en rollkaraktär... då blir det lite jobbigt att se dem i andra filmer. ;)
Captain Proton Postad 3 Januari, 2003 Rapport Postad 3 Januari, 2003 O`Brien var ¨hade oxå en liten roll i "Die Hard 2" viklet jag såg i TV 4, jag tror han var kapten för ett passagerarflygplan.
thestargaze Postad 3 Januari, 2003 Rapport Postad 3 Januari, 2003 Har Whoopi Goldberg varit med Star Trek: The next generation???? Jag verkar ha missat det totalt! Hade hon en stor roll, eller?
Captain Proton Postad 3 Januari, 2003 Rapport Postad 3 Januari, 2003 Har Whoopi Goldberg varit med Star Trek: The next generation???? Jag verkar ha missat det totalt! Hade hon en stor roll, eller? Jag är inte den som borde svara på din fråga eftersom inte sett så mycket TNG men som jag förståt det är hon vän med Kapten Picard och jag såg henne i "The best of two worlds". Ni andra kan gärna fylla in.
Sotunk Postad 4 Januari, 2003 Rapport Postad 4 Januari, 2003 Har Whoopi Goldberg varit med Star Trek: The next generation???? Jag verkar ha missat det totalt! Hade hon en stor roll, eller? Jag är inte den som borde svara på din fråga eftersom inte sett så mycket TNG men som jag förståt det är hon vän med Kapten Picard och jag såg henne i "The best of two worlds". Ni andra kan gärna fylla in. Whoopi Goldberg var med i ca 30 avsnitt av TNG mellan andra och sjätte säsongen. Hon spelade Guinan, en ca 500 år gammal kvinna tillhörande rasen El-Aurian. Hennes jobb ombord Enterprise var bartender i Ten Forward. Hon gjorde vad en typisk bartender ska göra; hon serverade drinkar, lyssnade på sina kunders problem och gav sedan värdefulla råd tillbaka. Guinan var också med i ST: Generations.
Expendable Ensign Postad 4 Januari, 2003 Rapport Postad 4 Januari, 2003 Ikväll på TV4 visas "Who framed Roger Rabbit" med Christopher Lloyd som spelade Kruge i "The Search For Spock".
Captain Proton Postad 7 Januari, 2003 Rapport Postad 7 Januari, 2003 Jag såg Manu Intiraymi (Icheb) i Sabrina tånorshäxan. Han spelade en ganska liten roll. Avsnittet hette Salem and Juliette (men det var på en sån där konnstig parabol-kanal.)
Essray Postad 7 Januari, 2003 Rapport Postad 7 Januari, 2003 Såg "Outland" ("Utpost Outland") på 5:an under lovet. Och den som gjort musiken till den var ingen mindre än Jerry Goldsmith (Hur man sedan kan kalla det för Science fiction är för mig obegripligt <_< , men det är en helt annan diskussion)
Excelsior Postad 8 Januari, 2003 Rapport Postad 8 Januari, 2003 F Murray Abraham (Ro'afu INS) dyker upp i "Den sista actionhjälten" ikväll på TV3. Naturligtvis missar jag den eftersom jag inte har varken kabel eller parabol.
1stJemHadar Postad 9 Januari, 2003 Rapport Postad 9 Januari, 2003 Var det ingen som såg "A christmas carol" med Patrick Stewart. Jag har glömt när den gick, kanske dagen före julafton. Hur som helst, den var väldigt bra. Rekomenderas skarpt!! Var Moby Dick bra? Jag missade den, men den finns tydligen att hyra, vilket jag har funderingar på att göra.
Rekommenderade inlägg