Aliline Postad 15 Maj, 2003 Rapport Postad 15 Maj, 2003 Jag såg Armin Shimmerman (Quark, DS9) på seinfeldt häromdan(tisdags). Han spelade Kramers golfvän.
Excelsior Postad 18 Maj, 2003 Rapport Postad 18 Maj, 2003 Märkte ni den lilla detaljen att Mr Garrison använde den klassiska ST-repliken "second star to the right and straight on til' morning" i fredagens avsnitt av South Park. ;)
StarTrekin Postad 18 Maj, 2003 Rapport Postad 18 Maj, 2003 Märkte ni den lilla detaljen att Mr Garrison använde den klassiska ST-repliken "second star to the right and straight on til' morning" i fredagens avsnitt av South Park. ;) Är inte det citatet taget från Peter Pan? :blink: (Ursprungligen alltså)
Aliline Postad 19 Maj, 2003 Rapport Postad 19 Maj, 2003 I cityakuten var det en patient som hade använt en sax för att få vulcanöron. "We are moving in warpspeed, Willie"
James Godthardt Postad 19 Maj, 2003 Rapport Postad 19 Maj, 2003 I cityakuten var det en patient som hade använt en sax för att få vulcanöron. Sen så frågade ju sköterskan vad det var och då sa den andra: Jaha, det är som Spock i Star Trek. (Verkade vara Scifi-special i Cityakuten idag ) Sen så såg jag även på South Park idag och då sa han som säger M'kay "Jag måste göra en mindmeld!" Och planetariet som var med hette Tantilus V...
Suskiv Postad 20 Maj, 2003 Rapport Postad 20 Maj, 2003 Nichelle Nichols (Uhura) är med i filmen Snow Dogs som finns på DVD.
Aliline Postad 25 Maj, 2003 Rapport Postad 25 Maj, 2003 (redigerade) Kate Mulgrew var med i dagens avsnitt av Skål. Hon kommer också vara med i de två kommande avsnitten. Kanal 5 visar avsnitten i morgon måndag (26maj) och på tisdag(27 maj) kl 9:20. Avsnitten heter Strange Bedfellows del 1,2,3 och är ifrån säsong 4. Redigerad 30 Maj, 2003 av CaJo
Captain Proton Postad 25 Maj, 2003 Rapport Postad 25 Maj, 2003 Såg på dataanimerade filmen Ice Age som jag legat på hårddisken ett tag. Då gjorde bebisen i filmen ett V "live long and prosper" tecken med fingrarna då han såg ett fastfruset UFO i isen. Det var höjdpunkten i filmen för mig . :lol:
Aliline Postad 30 Maj, 2003 Rapport Postad 30 Maj, 2003 Jag såg i går natt, Martial Law på tv4. Då var Michael Dorn (Worf) med som gästskådespelare. Dessutom var Andrew Robinson (Garak,DS9) och Scott Klace (Dremk, "Juggernaut, VOY") med i avsnittet.
Excelsior Postad 30 Maj, 2003 Rapport Postad 30 Maj, 2003 Liten löjlig detalj kanske... I Tarketts reklamfilm finns repliken: "Limm? Naj, de e rena Star Trek-golvet."
James Godthardt Postad 30 Maj, 2003 Rapport Postad 30 Maj, 2003 Ännu ett skepp har setts som liknar Enterprise i Vintergatan5b. Detta skepp tillhörde insektoiden som åkte och tankade på han Garsons mack.
*voyboy* Postad 30 Maj, 2003 Rapport Postad 30 Maj, 2003 :arg: Vet inte omn det passar in här men såg någon sience fictiondokumentären i går? De tog upp allt utom star trek (nästan i alla fall) 1 2 filmen var md såg man logon på filmerna 345! Dåligt tyckerjag. Dom sa inget om någon serie överhuvudtaget!!!! :arg:
Aliline Postad 31 Maj, 2003 Rapport Postad 31 Maj, 2003 (redigerade) :arg: Vet inte omn det passar in här men såg någon sience fictiondokumentären i går? De tog upp allt utom star trek (nästan i alla fall) 1 2 filmen var md såg man logon på filmerna 345! Dåligt tyckerjag. Dom sa inget om någon serie överhuvudtaget!!!! :arg: När jag var i england 2001, var det en helkväll på BBC med star trek, dokumentärer och avsnitt från star trek serierna. Från kl 19:30 till 00:00. Gissa om jag trivdes. Avsnitten som visades: STAR TREK: DEEP SPACE 9: TRIALS AND TRIBBLE-AKTIONS Voyager: Counterpoint, som valdes av tittarna. man fick välja på fyra avsnitt som var de fyra kaptenernas favoritavsnitt. En film visades: STAR TREK IV: VOYAGE HOME Man fick också se hos en star trek fantast som hade gjort om ett rum i star trek anda med paneler och ljussättning. Väldigt snyggt gjort. Jag tycker att något sådant borde visas på svensk tv, fast det finns väl inte lika många star trek fans i sverige som i england. Redigerad 5 Juni, 2003 av CaJo
Lokatt Postad 31 Maj, 2003 Rapport Postad 31 Maj, 2003 Whoopi Goldberg (Guinan, TNG) är med i ett program på Animal Planet ikväll, ''in the wild'' kl 20. 00.
Lokatt Postad 2 Juni, 2003 Rapport Postad 2 Juni, 2003 I söndags var avsnittet av tv4as serie ''älskling, jag krympte barnen'', ganska så trekkig, det var både ''live long and prospher'', och warp 3.... :P
Aliline Postad 5 Juni, 2003 Rapport Postad 5 Juni, 2003 (redigerade) Whoopi Goldberg (Guinan, TNG) är med i ett program på Animal Planet ikväll, ''in the wild'' kl 20. 00. Är också med i En värsting till syster, som visas på ZTV nu. På en vecka har jag sett Andrew Robinson (garak) i två olika serier. I går kväll(natt) såg jag honom i walker texas ranger. Och som jag berättat tidigare (martial law) Redigerad 5 Juni, 2003 av CaJo
Essray Postad 6 Juni, 2003 Rapport Postad 6 Juni, 2003 I första avsnittet av serien V kommenterar en missnöjd liten pojke utomjordingarnas utseende: "He doesn't even look like Mr. Spock".
Bromma_Herman Postad 7 Juni, 2003 Rapport Postad 7 Juni, 2003 Patric Steward (Kapten Picard) nämner i First Contact att Borgerna är hans Moby Dick. Jag kan missta mig men jag tror Patric Stewart är Kapten Ahab i Hallmarks version av Moby Dick...
James Godthardt Postad 7 Juni, 2003 Rapport Postad 7 Juni, 2003 Igår på Austin Powers hette borren "Vulcan". I Austin Powers Goldmember hette en sak "Tractor Beam" (kommer inte ihåg vad det var) Kanske har smugit sig in en trekker i manusskrivandet...
Lokatt Postad 9 Juni, 2003 Rapport Postad 9 Juni, 2003 Detta kanske inte är så aktuellt, men trekkigt. På ett gammalt videoband med okända inspelade grejer hittade jag ett avsnitt med ett avsnitt av; ''Ingenting är omöjligt'' från 99-98 (vet inte exakt år), men det var iallafall ordföranden för Stockholm Trekkers som skulle göra utmaningen.... Man fick följa med på en av Stockholm Trekkers videodagar, och var i helhet ett väldigt trekkigt avsnitt... :P Nån av er som var med på den videodagen??? ;)
Excelsior Postad 9 Juni, 2003 Rapport Postad 9 Juni, 2003 (redigerade) I dagens avsnitt av Dr Phil så sa Dr Phil "Beam me up Scotty", och formade handen till en communicator. suck, jag har alldeles för mycket fritid.... Redigerad 9 Juni, 2003 av Excelsior
Wrogie Postad 9 Juni, 2003 Rapport Postad 9 Juni, 2003 När voyger fick på TV var ju Seven of Nine med (7/9) Jag såg på Boston Public (går idag på tv 4) och hon var med... Jag kunde inte kolla!!! VArje gång man såg henne trodde man hon sulle säga typ: I prefer to stand, eller This activity is truly unproductive. Nepp, istället kom reliker som "Let´s have fun" eller nåt sånt!! Det lät bara så sjukt när man hade sett på Voyger-Jeri Ryan för mycket (Jeri Ryan=7/9 skådis) Fast nu... nu när voyger har slutat, så känns det lite nostalogist (eller om man kan säga så) att se på skådisarna från Voyger serien. Hej svej! :P
Excelsior Postad 10 Juni, 2003 Rapport Postad 10 Juni, 2003 Neal McDonough (Lt Hawk, FC) var med i gårdagens avsnitt av Arkiv X. I gårdagens avsnitt av Futurama så stod det i inledningen: "Please turn off your cellphones and tricorders." :P
Nina Janeway Postad 10 Juni, 2003 Rapport Postad 10 Juni, 2003 Igår i filmen Cleopatra från 1963, så sades en mening som inkluderade Romulus och Remus (planeterna från Nemesis-filmen ni vet :P). Jag hajade till, och frågade pappa varför, och han sa att Romulus och Remus var två gudar eller härskare (eller nåt) som grundade staden Rom! Hmm intressant att de tog med de namnen i Star Trek isåfall
Rekommenderade inlägg