Gå till innehåll
Bromma_Herman

Star Trek Dataspel

44 medlemmar har röstat

1. 1. Star Trek Dataspel

• Star Trek Voyager - Elite Force
      14
    • Star Trek Starfleet Command II - Empires at War
      1
    • Star Trek Armada
      5
    • Star Trek Armada II
      2
    • Star Trek Klingon Acedemy
      1
    • Star Trek Bridge Commander
      13
    • Star Trek Dominion Wars
      1
    • Sacrofice of Angels mod till Homeworld
      0
    • Star Trek Dominion Wars TC till Starcraft
      0

Rekommenderade inlägg

Jag röstade på Elite Force. Ser att du har glömt DS9: The Fallen, det spelet ligger på samma nivå som Elite Force, IMM.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sök på Starcraft to Star Trek TC på Altavista. Det är gjort av Campaign Creations. Än så länge kan man bara va Federationen men hela TCn ska även innehålla Borg o Jem Hadaar. Pröva EMH (Medic) som har Voyager-doktorns repliker...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Röstade helt klart på ST: Bridge Commander, ett så ****igt bra spel...vem vill inte vara kapten över ett så maffigt spel och då skall man inte tala om multiplayer :w00t: delen så grymt roligt B)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Röstade helt klart på ST: Bridge Commander, ett så ****igt bra spel...vem vill inte vara kapten över ett så maffigt spel och då skall man inte tala om multiplayer  :w00t:  delen så grymt roligt B)

absolut!

Älskar att spela multiplayer. Är gärna Akira-class. Man känner lätt igen mig på namnet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anser mig inte kvalificerad att rösta, då jag bara sett 2 av spelen, men jag undrrrrrar en sak: Varför fick inte Star Trek: Invasion vara med? :huh: (Det är ju ändå ett "riktigt" spel, till skillnad från några av alternativen. som bara verkar vara expansioner till andra o-trekkiga spel)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kanske skulle bli lite många alternativ. Fast det är ju klart, tio är ju maxgränsen. Så ett alternativ till går ju att ha med.

Det är synd att Bridge Commander är så dyrt i GBG. Kollade på "Tradition", men där kostade det 479:-

Nån som vet en bättre affär?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köp det över internet. Jag laddade ner ett nytt skin från bc-files . Det är samma skep typ som Voy. Och vem det nu var som gillade Akira, så säger jag bara att det är typ det grymmast skeppet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, det var jag som gillade Akira så.

Men du menar alltså att man kan ladda ner nya skepp till Bridge Commander från nätet. Det är ju isåfall toppen, har alltid velat ha just ett Voyager-skepp (Intrepid-class). :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kunde inte ladda ner nåt alls, men moddarna till Klingon Acedemy duger. Det krävdes tre Galaxy class, En Intrepid samt två Defiants för att kunna matcha en Tactical Cube. Endast min Soverign överlevde.....

Ladda ner mods på www.staryards.com"!

Och min Intrepid (Voyager) slog lätt ut det största skeppet (ingen mod) Klingon Sword of Khailis. Jag förlorade inte förrens jag mötte sju sådanna samtidigt. Akiran (som har tri-cobolt torpeder) kunde matcha tio och Galaxy 12. Soverign tog rekordet med 15 Sword of Khailis Battlecrusiers. Defiant klarade Åtta och orginalspelets Bird of Prey 0. Warbird klarade 2 och Raptor Class 3. Alla data är Jag ensam vs fienden. Om ni inte tror mig, pröva själv. Jag kan låna ut spelet......

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det någon som kan berätta för mig hur det går till när man skaffar nya skepp till Bridge Commander. Jag lyckas alltid ladda ner dem, men jag lyckas inte installera dem i själva spelet. <_<

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det finns speciella program på bc-files som man bara behöver trycka på och välja filen du laddade ner och sen är det typ klart. Har du typ MSN eller? vi kanske kan spela med varandra på internet någon gång. Jag kallas vanligtvis "Borgcube 32251" eller dyl.

Redigerad av Lt. Karl

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

På Bridge Commander multiplayer går jag vanligtvis under namnen:

USS Excelsior

Enterforaprize

Tal Shiar Prime

När jag "hostar" ett spel heter det vanligtvis "gotta kill em all".

KOM OCH MÖT MIG, ALLA SOM TÖRS! :pirat:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojsan. Har du mött USS Cannot-Choose-A-Ship som flyger omkring i en skyttel och är allmänt irriterande....

THATS ME! :D

Jag slår ut dina faskanoner först. Sedan ryker dina torpeder. Sedan anfaller en av mina allierade dig!

Men för många flyger Kessok och Hybrid i BC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag har bara spelat typ klingon academy, och armada. :)

Du glömde hidden evil! :arg:

Härligt att man kan styra ett Voyagerskepp i starfleet command och det nya armada.

Alltid velat göra det. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ojsan. Har du mött USS Cannot-Choose-A-Ship som flyger omkring i en skyttel och är allmänt irriterande....

THATS ME!  :D

Jag slår ut dina faskanoner först. Sedan ryker dina torpeder. Sedan anfaller en av mina allierade dig!

Men för många flyger Kessok och Hybrid i BC

Hehe, nej dej har jag inte mött i så fall.

Det är också för många som flyger Sovereign-class på BC. :(

Själv föredrar jag en hederlig Galaxy. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
GISSA VEM SOM HAR STARFLEET COMMAND III?

Jag har också det!!! Grymt att kunna va borger och att flyga nya fina skepps klasser som intrepid galaxy o.s.v

Också kul att köpa vapen! :D:D:D:D:D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu