Jump to content

Star Trek Dataspel

Bromma_Herman

44 members have voted

1. 1. Star Trek Dataspel

• Star Trek Voyager - Elite Force
      14
    • Star Trek Starfleet Command II - Empires at War
      1
    • Star Trek Armada
      5
    • Star Trek Armada II
      2
    • Star Trek Klingon Acedemy
      1
    • Star Trek Bridge Commander
      13
    • Star Trek Dominion Wars
      1
    • Sacrofice of Angels mod till Homeworld
      0
    • Star Trek Dominion Wars TC till Starcraft
      0

Recommended Posts

• Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Röstade helt klart på ST: Bridge Commander, ett så ****igt bra spel...vem vill inte vara kapten över ett så maffigt spel och då skall man inte tala om multiplayer  :w00t:  delen så grymt roligt B)

absolut!

Älskar att spela multiplayer. Är gärna Akira-class. Man känner lätt igen mig på namnet.

Anser mig inte kvalificerad att rösta, då jag bara sett 2 av spelen, men jag undrrrrrar en sak: Varför fick inte Star Trek: Invasion vara med? :huh: (Det är ju ändå ett "riktigt" spel, till skillnad från några av alternativen. som bara verkar vara expansioner till andra o-trekkiga spel)

• 2 weeks later...

Jag kunde inte ladda ner nåt alls, men moddarna till Klingon Acedemy duger. Det krävdes tre Galaxy class, En Intrepid samt två Defiants för att kunna matcha en Tactical Cube. Endast min Soverign överlevde.....

Ladda ner mods på www.staryards.com"!

Och min Intrepid (Voyager) slog lätt ut det största skeppet (ingen mod) Klingon Sword of Khailis. Jag förlorade inte förrens jag mötte sju sådanna samtidigt. Akiran (som har tri-cobolt torpeder) kunde matcha tio och Galaxy 12. Soverign tog rekordet med 15 Sword of Khailis Battlecrusiers. Defiant klarade Åtta och orginalspelets Bird of Prey 0. Warbird klarade 2 och Raptor Class 3. Alla data är Jag ensam vs fienden. Om ni inte tror mig, pröva själv. Jag kan låna ut spelet......

Det finns speciella program på bc-files som man bara behöver trycka på och välja filen du laddade ner och sen är det typ klart. Har du typ MSN eller? vi kanske kan spela med varandra på internet någon gång. Jag kallas vanligtvis "Borgcube 32251" eller dyl.

Edited by Lt. Karl

• 1 month later...
Ojsan. Har du mött USS Cannot-Choose-A-Ship som flyger omkring i en skyttel och är allmänt irriterande....

THATS ME!  :D

Jag slår ut dina faskanoner först. Sedan ryker dina torpeder. Sedan anfaller en av mina allierade dig!

Men för många flyger Kessok och Hybrid i BC

Hehe, nej dej har jag inte mött i så fall.

Det är också för många som flyger Sovereign-class på BC. :(

Själv föredrar jag en hederlig Galaxy. :)