Jump to content

Star Trek Dataspel

Bromma_Herman
 Share

44 members have voted

1. 1. Star Trek Dataspel

• Star Trek Voyager - Elite Force
      14
    • Star Trek Starfleet Command II - Empires at War
      1
    • Star Trek Armada
      5
    • Star Trek Armada II
      2
    • Star Trek Klingon Acedemy
      1
    • Star Trek Bridge Commander
      13
    • Star Trek Dominion Wars
      1
    • Sacrofice of Angels mod till Homeworld
      0
    • Star Trek Dominion Wars TC till Starcraft
      0

Recommended Posts

• Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Förklara, tack!

Okej.Av de spel jag har spelat, så tycker jag att birth of a federation är bäst på följande grunder:

På Star Trek: Armada och Armada II, så förlorar man ju skepp som fluggor, och det e ju inte så verkligt av vad som händer på filmerna.Jag menar, på Star Trek: Wrath of Kahn så håller ju Enterprise ut hur länge som hellst nästan...

På Star Trek: Bridge Commander så är det ganska kul, en annan upplevelse jämfört med de andra spelen i serien. men, jag tycker att nu tar det för lång tid att förgöra en fiende...och, dels känner man sig ganska begränsad,jag iaf.

På Star Trek: Starfleet command I och II så är det lite trist, för man kan inte hantera diplomatin själv, och allt förutom uppdragen är trist.

Star Trek: Starfleet Command III däremot är bättre än föregångarna...

Star Trek: Voyager har jag tyvärr inte spelat, men det sägs att det e asbra!

Star Trek: Birth of a federation däremot känns lite speciellt, och lite udda. Och det tycker jag, gör det hela bäst! :w00t:

Jag gav min röst till Elite Force. Men jag skulle gärna valt Bridge Commander också (dom e precis lika bra, förutom att inga moddar nånsin funkar på BC)

På andraplats på listan kommer Armada :pirat:

Därefter Armada II (den har visserligen några fördelar över 1an, men på det stora hela är 1an bättre)

Sen har vi A final Unity som "på sin tid" var et görbra spel. Fast nu e de ju rätt gammalt.

På min flopplistan hittar vi på tredie plats

Hidden Evil (Görbra spel, men det borde varit 3 gånger längre) <_<

Andra plats: The Fallen (för svårt. Kommer ingenstans om jag inte fuskar) :rodna:

Och första plats det (enligt mig) sämsta/tråkigaste spelet:

Star Fleet Command (1an) :knäpp:

De va de Star Trek spelen jag har i min sammling.

• 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Angående Sacrofice of Angels till Homeworld har det kommit Star Wars Invasion.

Denna underbara lilla zipfil lägger till Federation från Sacrofice of Angels och Imperialisterna från Star Wars modden Star Wars New Rebellion.

Let the War begin.....

(Tips: Lita inte för mycket på dina Phasers. Du kan med en Akira krossa ganska mycket bara för att upptäcka att fiendens TIEs är ytterst effektiva mot dig. Synd att Star Trek aldrig satsade på Jaktskepp....)

• 2 years later...

Är det ingen som har gjort något modd till Star Trek: Voyager Elite Force 1 Expansion Pack?

Det skulle vara roligt att man verkligen kunde gå runt på Voyager utan att varenda dörr är stängd. Och att man kanske kunde kombinera Bridge Commander och Elite Force så att man kunde gå å sätta sig i stolen och sedan styra skeppet. Å sen hade man kunnat resa sej mitt i striden och gå runt i skeppet. Eller så hadde man kunnat jobbat i ett reperations lag å springa runt å laga saker när skeppet blir beskutet. Eller vad tycker ni?

modding är intressant, det finns mods till bridge commander (som jag i evigheter försökt få att funka men inte lyckats med). länken dit är: http://bridgecommander.filefront.com/ varning för popups och annan skit, men moddsen funkar och jag har inte fått några virus av något jag laddat ner. Den som vet hur detta funkar och kan hjälpa mig får gärna Pm:a mig/fånga mig på msn (finns i profilen)

Är det ingen som har gjort något modd till Star Trek: Voyager Elite Force 1 Expansion Pack?

Det skulle vara roligt att man verkligen kunde gå runt på Voyager utan att varenda dörr är stängd.  Och att man kanske kunde kombinera Bridge Commander och Elite Force så att man kunde gå å sätta sig i stolen och sedan styra skeppet. Å sen hade man kunnat resa sej mitt i striden och gå runt i skeppet. Eller så hadde man kunnat jobbat i ett reperations lag å springa runt å laga saker när skeppet blir beskutet. Eller vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kollat på den sidan men jag har inte fått modden att fungera.

Synd. När jag blir lite bättre på programering så kanske jag kan börja kolla på att modda själv. Jaja synd att dom som har gjort modden inte har skrivit bra hjälpfiler om hur man installerar dom. Jag vet att detta inte är rätt ställe att fråga på men är det någon som har några "blueprints" över Voyager. Typ ritningar, skisser eller så. Helst över varje däck.

ehum, detta är OT men jag svarar ändå, det finns den klassiska bilden som sitter bak på bryggan, det finns även skisser över bryggan (kanske även engineering och astro) men jag tror inte det finns över varje däck, men det är klart att man kan gissa sig till en del om man skriver upp alla refrenser till platser som fiins i serierna t.ex. 7o´9 säger, we'll be in astrometrics, deck 8 section ?? då skriver du ner, deck 8 sektion ?? astrometrics lab, och så vidare, men det är inget jättebra system

Är det någon som vet hur man får tag i .NET filer från microsoft update? Jag kan klara av allt utom det, jag har pratat med folk och dom säger att med dom så kan jag installera allt jag vill, men jag hittar dom inte, om någon kan lösa det och PM:a mig så kan jag skruva ihop en powerpoint presentation och skicka till dom som vill ha

• 4 weeks later...

Det skulle vara roligt att man verkligen kunde gå runt på Voyager utan att varenda dörr är stängd.  Och att man kanske kunde kombinera Bridge Commander och Elite Force så att man kunde gå å sätta sig i stolen och sedan styra skeppet. Å sen hade man kunnat resa sej mitt i striden och gå runt i skeppet. Eller så hadde man kunnat jobbat i ett reperations lag å springa runt å laga saker när skeppet blir beskutet. Eller vad tycker ni?

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har kollat på den sidan men jag har inte fått modden att fungera.

Synd. När jag blir lite bättre på programering så kanske jag kan börja kolla på att modda själv. Jaja synd att dom som har gjort modden inte har skrivit bra hjälpfiler om hur man installerar dom. Jag vet att detta inte är rätt ställe att fråga på men är det någon som har några "blueprints" över Voyager. Typ ritningar, skisser eller så. Helst över varje däck.

<{POST_SNAPBACK}>

Utan att vara till någon större hjälp så kan jag rekomdera att du kikar på hur man gör för att få igång moddar till Quake 3 då elite force har den motorn (alla mappar borde ha samma namn eller iallfall samma struktur)). när du har någorlunda kläm på Q3 så borde det vara en baggis att klämma igång elite force modden. (i princip gäller det bara att få filerna på rätt ställe och skriva om genvägen rätt, då jag saknar både spel och mod så kan jag inte vara till mycket mer hjälp)

• 1 year later...

röstade på Star Trek:armada trots att de missat lite i star trek-universumets handling . bl.a så skulle Jem´Hadar aldrig vägra lyda "the Founders" (de begår ju tillochmed självmord om de blir beordrade), jag tänker på första uppdraget där Enterprise ska beskydda en utpost under konstruktion mot en grupp Jem´Hadar som vägrat lägga ner vapnen. vidare har cardassianerna inte mycket att komma med eftersom de förlorade ganska mycket i kriget (både mot Alliansen och mot Dominion). trots det älskar jag det spelet p.g.a de häftiga att man kan "beama" över en styrka att erövra fiendeskepp.

P.S. har någon hittat en bättre version av Star Trek:star ship creator?det enda jag hittat var det första och inte bara var felet att skeppbyggarmöjligheterna var begränsade men när man skickade ut skeppet på uppdrag var det tråkigare än en mattelektion

Edited by K´hogh son of Klintoch

Jag röstade på bridgecommander. Men det beror mest på att jag inte har spelat så många trek-spel ännu. Jag köpte en samling med hidden evil, elite force, armada och away team men elite force och away team går inte att installer ens :(

Nån´som vet nåt mer om detta:

http://bridgecommander.filefront.com/

Låter spännande tycker jag.

... men elite force och away team går inte att installer ens :(

.

hade samma problem med "Dominion wars" . gissa om man blev besviken! :klingon:

Ja, inte kul! Visserligen så gav jag inte mycket för den boxen men man blir ju sur. Hidden evi,l som fungerar är väl inte så vidare kul och det kraschar titt som tätt men man måste ju köra igenom det. Det går att högerklicka på ett program och välja "kompabilitetsläge" och då välja att köra programmet i läge för windows 98 eller 95 men jag lyckas ju inte ens installera spelen så det verkar ju kört ändå. :blink:

Föressten är det nån´som har bridge commander att sälja så säg till!

Edited by michael ricochet

Är det ingen som vet var man kan få tag på star trek armada2, star trek starfleet commander 1 oc2 och bridgecommander? Jag har letat som en tok på nätet men dom verkar vara för gamla och finns därför ej? Vill inte köpa på e-bay för 500 kr. Please säg till om ni vil sälja eller om ni vet nån´sida på nätet som säljer!

Tack på förhand!

Är det ingen som vet var man kan få tag på star trek armada2, star trek starfleet commander 1 oc2 och bridgecommander? Jag har letat som en tok på nätet men dom verkar vara för gamla och finns därför ej? Vill inte köpa på e-bay för 500 kr. Please säg till om ni vil sälja eller om ni vet nån´sida på nätet som säljer!

Tack p?? förhand!

Starfleet Command (99kr)

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt....24&active=1

Tack på förhand!

Starfleet Command (99kr)

http://www.spelbutiken.se/php-bin/produkt....24&active=1

Tack! Sorry men jag skrev visst lite fel. Jag söker, förutom dom tidigare nämnda, star trek starfleet commander 2 och 3. Jag spelade starfleet commander2-demon igår och den var kort och tråkig. Bara lite övningar med skeppet, ingen riktig action.