ickamicka Posted March 9, 2002 Report Posted March 9, 2002 jag skulle helst vilja ha ett eget holodeck.. där skulle man kunna göra många roliga grejer.. Quote
jimmie6 Posted March 10, 2002 Report Posted March 10, 2002 På holodecket skulle man tex programera att man var en befälhavere på tex voyager. Man skulle kunna ha väldigt kul där :sigh: Quote
Sannsiman Posted March 10, 2002 Report Posted March 10, 2002 jo..... jag tycker nog holodeck eller replicator är bäst :P fast...... den bästa "saken" är nog voyager hehee Quote
Turambar Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 jag skulle helst vilja ha ett eget holodeck.. där skulle man kunna göra många roliga grejer.. gå omkring med borgerna på ett cafe och dom säger. "We are Borg. Prepare your drink to be assimilated" hehehe Quote
ickamicka Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 jag skulle helst vilja ha ett eget holodeck.. där skulle man kunna göra många roliga grejer.. gå omkring med borgerna på ett cafe och dom säger. "We are Borg. Prepare your drink to be assimilated" hehehe hehehehe den är bra... :P Quote
Turambar Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 Detta inlägg är så hjärndött att ni inte skulle läsa det så jag skrev denna text istället Quote
ickamicka Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 du kan väl ta med dig nån borg ut och fika nån dag?? Quote
Turambar Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 Detta inlägg är så hjärndött att ni inte skulle läsa det så jag skrev denna text istället Quote
ickamicka Posted March 13, 2002 Report Posted March 13, 2002 du kan väl ta med dig nån borg ut och fika nån dag?? m hehe..... vatr hittar man borger då jag känner en.. hihi Quote
Quiet Posted March 17, 2002 Report Posted March 17, 2002 P'tack & Seven of nine, jag måste än en gång varna er, det här är ingen chat. Vill ni snacka på det här sättet så hänvisar vi er till PM'funktionen. Quote
Lieutenet Lind Posted March 17, 2002 Report Posted March 17, 2002 Med en tricorder kan man väll se ungefär hur en patient mår och man kan skana saker eller hur?? Ifall jag har afttat det rätt skulle det vara bra att ha en tricorder.. Quote
Seven Posted March 21, 2002 Report Posted March 21, 2002 holodäck absolut! har alltid varit avis på de som har fått använda holodäck, gillar speciellt alla underbara holo avsnitt! ;) Quote
ickamicka Posted March 22, 2002 Report Posted March 22, 2002 jag vill ha ett holodäck och en replikator.. de verkar verkligen fräcka.. sådana bara måste man ha.. Quote
Inter Posted March 27, 2002 Report Posted March 27, 2002 Jo, replikatorer skulle vara bra. Jag är dålig på att laga mat. Quote
Inter Posted March 28, 2002 Report Posted March 28, 2002 Jag skulle gillat ett holodäck också, bara det inte drog för mycket ström. Quote
jimmie6 Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 Det lär dra en **** massa (Inlägget redigerat av Peter, p g a svordom) Quote
Turambar Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 kanske lite OT.... Kan man replikera fram vad som helst??? För i avsnittet "Extreme Risk", när dom bygger Delta Flyer så säger Tom Paris att dom ska Replikera fram en del material.. i så fall kan man replikera fram en hel skyttel eller??? Quote
Alex_V Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 Det lär nog dra enormt mycket energi att replikera hela skytteln. Quote
Lokatt Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 Hmm. Svårt val, men det blev transporter, dte vore coolt att kunna "flytta" saker och maniskor långa sträckor på noll-tid! Quote
Turambar Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 Det lär nog dra enormt mycket energi att replikera hela skytteln. men det borde ändå gå fortare än att bygga en eller?? Quote
Suskiv Posted April 5, 2002 Report Posted April 5, 2002 Kan man replikera fram vad som helst??? Nej, allt går inte att replikera. Bl.a. så kan man inte replikera en warphärd och div andra delar. Så egentligen så borde de på voyager inte ha kunnat bygga Delta Flyern. Man kan heller inte replikera fotontorpeder, så det är en bra fråga var Voyager får alla ifrån. Quote
Turambar Posted April 6, 2002 Report Posted April 6, 2002 Nej, allt går inte att replikera. Bl.a. så kan man inte replikera en warphärd och div andra delar. Så egentligen så borde de på voyager inte ha kunnat bygga Delta Flyern. Man kan heller inte replikera fotontorpeder, så det är en bra fråga var Voyager får alla ifrån. vad är det man kan replikera fram då??? bara mat?? Quote
Inter Posted April 6, 2002 Report Posted April 6, 2002 Man kan nog replikera mat,varor och visa delar b.l.a Quote
Alex_V Posted April 7, 2002 Report Posted April 7, 2002 Kan man replikera fram vad som helst??? Nej, allt går inte att replikera. Bl.a. så kan man inte replikera en warphärd och div andra delar. Så egentligen så borde de på voyager inte ha kunnat bygga Delta Flyern. Man kan heller inte replikera fotontorpeder, så det är en bra fråga var Voyager får alla ifrån. Det går visst att replikera warphärdar och fotontorpeter, för med replikatorn så bestämmer man molekylernas uppbyggnad. Quote
Recommended Posts