Gå till innehåll
ENEMiX

Favorit-mojäng

130 medlemmar har röstat

1. 1.

• Replicator
      33
    • Holodeck
      56
    • Phaser
      2
    • Transporter
      18
    • Combadge/Subspace Radio
      2
    • Tricorder
      10
    • EMH ;)
      6

Rekommenderade inlägg

om ni hade fått välja en sak från ST-serierna som ni fick ha i verkligheten, vad hade det varit isf? rösta och motivera gärna... om jag har glömt din favvo-pryl, så skriv gärna... ;)

jag har själv lite svårt för att välja... men jag tror jag hade gillat å ha ett alldeles eget holodeck att fly till när allt är för trist...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag valde transporter. Tänk om det fanns transporters runt om i hela världen, så man slapp att flyga, åka buss osv när man åker på semester. Åka till tex Australien skulle bara ta några sekunder istället för flera timmar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ojdå, gällde det här vilken man helst  ville ha?

Isåfall tar jag också HOLODECK, jag trodde att det var vilken uppfinnig som är bäst...

Men jag antar att man inte kan ändra vad man har röstat...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Holodeck skulle jag helst velat ha. Tänk er bara, fullständiga miljöer man skulle kunna gå till när som helst. T ex den vackraste plats man varit på, den kunde man ha rekonstruerat i ett holodeck. Iofs skulle det kanske blivit lite tråkigt i längden...Helst av allt skulle jag velat vara ombord på ett skepp, eller iaf spela med i en st-serie. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag måste säga holodeck..

Tänk nu till vintern och skriva ett majorka program eller något annat varmt och skönt land  :)

eller en bio kväll med borgerna..

Oendlig fantasi...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här var jättelätt, jag skulle absolut vilja ha ett holodeck. Transporter vore inte heller helt fel, men då är man begränsad till att åka till existerande, nutida platser.

Med ett holodeck kan man vara vart som helst, närsomhelst (även om det inte är på riktigt, men närapå :) )

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bah! Trams, en riktig dödsstråle är vad vi vill ha. Och en blixtsköld och satans robot och...

Ahem, fast i brist på annat vill jag ha en tricorder. Vem kan motstå en maskin som låter "pip"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
...eller en bio kväll med borgerna...

mmm... sitta i en jättestor salong omgiven av ett hundratal borger... och varje gång det dyker upp nån ny människa på duken säger alla i ett kör "we are borg, you will be assimilated..."

hehe... hade vart kul... men kanske aningen tröttsamt...

:borg2:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag valde replikatorn, man får vilken maträtt, manick, mojäng som funkar väldigt snabbt, vem vill inte ha det, istället för att åka och köpa det får man det snabbt i sin hand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med på replicatorn, men warpspeed (om vi nu räknar allt möjligt) är en given vinnare, men EMH och hologram är frestande, men replicator blir det nog.

__

Smooth like an anderoids but, hey Data

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

EMH och holodeck är så nära varandra att om man skulle tra EMH kan man ta holodeck och få så mycket annat med på köpet, så att säga. EMH ÄR ju ändå ett hologram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och Kapten Kosmos(Från yes-reklamen), valde holodeck. Det vore ju rätt coolt att ha vintersemester i fjällen när man är på ett mycket varmt ställe (Vi gillar Snö mycket mer än Sol). Eller åter skapa Liseberg =) (okej det tyckte inte ni är kul =( )

I "The killing game" Säger en hirogen att kim ska utöka holodmätet. Holodäcket är ju inte så värst stor och hur kan man då göra ett så stort ställe ("Flyttar bilden sig eller?")

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
EMH och holodeck är så nära varandra att om man skulle tra EMH kan man ta holodeck och få så mycket annat med på köpet, så att säga. EMH ÄR ju ändå ett hologram.

mmm... men om man väljer EMH så har man ju en holografisk person som man kan ta med sig irl... medan en EMH på holodeck stannar just på holodecket...

I "The killing game" Säger en hirogen att kim ska utöka holodmätet. Holodäcket är ju inte så värst stor och hur kan man då göra ett så stort ställe ("Flyttar bilden sig eller?")

eftersom holodecket kan rymma en hel värld av folk och flera kan vara i det samtidigt på olika ställen skulle jag gissa på att man inte rör sig särskilt mycket egentligen... utan att det simuleras rakt in i en... att man bara tror att man rör sig över en stor yta fast alla kanske står bredvid varandra och rör sig på plats... nån som har nån annan hypotes om hur det funkar...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
...eller en bio kväll med borgerna...

mmm... sitta i en jättestor salong omgiven av ett hundratal borger... och varje gång det dyker upp nån ny människa på duken säger alla i ett kör "we are borg, you will be assimilated..."

hehe... hade vart kul... men kanske aningen tröttsamt...

:borg2:

Något i den stilen... Skapa sin hemstad och ta med borgerna på en krogrunda.. Wi are the borg Ber is resistens eller något sånt.. Vem kan motstån dom små liven

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tycker att du missade den viktigaste saken tyvärr. Warp drive. det vore ju roligast. då skulle vi kunna lämna den här dammiga planeten och flyga/sväva/warpa oss långt här i från. till mars t.ex.  ;)och leta efter liv.  IMM så vore warp drive eller voyager det viktigaste eller vad tycker ni.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
är det inte lite fel att ha doktorn med har är ett data program inte en mojäng hans sändare är en mojäng men inte han.

Nja, "han" är ju en uppfinning, ett dataprogram. Så han räknas. Det skulle bli lite jobbigt om vi skulle ha en röstning för dataprogram, manicker och annat var för sig. Väldigt många röstningar blir det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
är det inte lite fel att ha doktorn med har är ett data program inte en mojäng hans sändare är en mojäng men inte han.

Nja, "han" är ju en uppfinning, ett dataprogram. Så han räknas. Det skulle bli lite jobbigt om vi skulle ha en röstning för dataprogram, manicker och annat var för sig. Väldigt många röstningar blir det.

mojäng och manick är ssamma saker doktorn är inte en fysisk sak har en ett data program med bra AI

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
jag tycker att du missade den viktigaste saken tyvärr. Warp drive. det vore ju roligast. då skulle vi kunna lämna den här dammiga planeten och flyga/sväva/warpa oss långt här i från. till mars t.ex.  ;)och leta efter liv.  

Tycker jag med.

Det vore toppen!   :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu