Jump to content

130 members have voted

1. 1.

• Replicator
      33
    • Holodeck
      56
    • Phaser
      2
    • Transporter
      18
    • Combadge/Subspace Radio
      2
    • Tricorder
      10
    • EMH ;)
      6

Recommended Posts

Posted

Hmm, Det är svårt att välja något av dem( utan phaser). Jag tycker att de är väldig bra uppfinning (rena påhittet ?). Om jag måste välja en av grejor, då blir det holodeck eller transporter.

• Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Posted

En replicator skulle vara coolt att ha. Tänk att slippa laga mat. Man behöver bara säga vad man vill hå så får man det.

Fast Holodeck skulle ju inte sitta helt fel heller.

• 2 weeks later...
Posted
Man kan väll igentligen transportera sig hur långt som helst med transport ???

Nja, de har väl en begränsning. Har för mig att Dominons transpoters kunde fungera över 1-2 ljusår och det var mycket bättre än federationens kunde.

Posted
Man kan väll igentligen transportera sig hur långt som helst med transport ???

Nja, de har väl en begränsning. Har för mig att Dominons transpoters kunde fungera över 1-2 ljusår och det var mycket bättre än federationens kunde.

i ett avsnitt stötte voyager på en ras som hade en transporter som kunde transportera ca 10 ljusår... men bara en åt varje håll var nionde minut eller nåt sånt... lång uppladdningstid...

kanske spoiler...

*

*

*

*

*

*

*

*

de blir bortförda till ett skepp med rätt många holodecks... nån som vet vad detta avsnitt heter...?

Posted

ENEMiX: det är band 3:12 och avsnittet heter displaced.

För övrigt röstade jag på holodäck, det skulle vara härligt att fly verkligheten ibland.

En sak har jag funderat över: om jag inte har helt fel så grundar sig holodeck-tekniken på tranporter- och replicatorteknik. Dessa tar dock rätt mycket energi i anspråk, så då borde väl holodäck också göra det? Men folk är ju på holodeck rätt ofta... ???

Det går inte riktigt ihop...

Posted

Jag har också tänkte på det Ella (sorry glömmde quote-a)

Holodeck MÅSTE dra en massa energi?

*Först så måste ju datorn replikera allt (om det är så), bakgrunden behöver inte replikeras om man inte tänker "gå" där, för det är onödigt, det kan vara kraftfällt som blir bilder typ.

*Detta måste ta en massa energi, tänker Paris 1 programmet tror jag det där. En resurang/bar, men biljad bord, vanliga bor, stolar, mat, golv.......

Hur går detta ihop?? Fast det kanske är en av St-"bugarna"

Sen bara en sista grej?.

*Ibland så går dom ju in på holodecket innan dom startar programmet, DÅ kan man se hela rummet. DEt är ganska litet. Hur kan man då vara på så stora ställen som i WWII?? i "The killing Game". Fast då hade ju Harry kim förstorat holodecket med ungefär 5500m2, från en panel och koppling?? ??

Nu kommer ni säga: Du skriver för slavigt, jag fatt inget eller hur? Jag  hoppas att det i IAF finns någon som kan läsa och fatta samtidigt.....hehe :)

Proton

Posted
*Först så måste ju datorn replikera allt (om det är så),

(...)

Hur går detta ihop?? Fast det kanske är en av St-"bugarna"

visst måste det gå åt mycket energi för att replikera alla objekt, men vi vet oxå att man får tebax en väldigt stor del av den energin när objekten återvinns, så den totala energiåtgången borde inte bli så j??ttestor ändå...

programmet, DÅ kan man se hela rummet. DEt är ganska litet. Hur kan man då vara på så stora ställen som i WWII?? i "The killing Game". Fast då hade ju Harry kim förstorat holodecket med ungefär 5500m2, från en panel och

det kan ju oxå vara så enkelt att själva rummet bara är en fysisk representation av holodecket, medan själva holodecket egentligen inte finns i något utrymme utan är mer likt en transporter-buffer där det helt enkelt inte finns någon egentlig storleksbegränsning mer än vad minnet i datorn räcker till... det förklarar kanske oxå varför de måste göra allt för att avbryta program som gått helt snett för att få ut folk istället för att bara gå rakt in och hämta ut dem...

vet inte om det resonemanget funkar i alla sammanhang, men det är en teori... ;)

• 2 weeks later...
Posted

Vem **** behöver Holdeck och EMH när det finns replikatorer.

Ni sitter vid ST Voyagers Forum och PANG! Ni är skithungriga!

Då går ni fram till er lilla Replikator och säger en maträtt.

Dock, Glöm inte att göra riktig mat också. Ett Holodeck skulle jag bara slösa bort genom att köra "USS Alexandria vinner över Borg eller Romulan Skepp"  :vulcan: Förresten, Är inte Smilen som är Borgdrottningen l :borgdrottning: lik Michel Jackson?