Nettan Posted January 15, 2002 Report Posted January 15, 2002 Hmm, Det är svårt att välja något av dem( utan phaser). Jag tycker att de är väldig bra uppfinning (rena påhittet ?). Om jag måste välja en av grejor, då blir det holodeck eller transporter. Quote
Mikael Posted January 20, 2002 Report Posted January 20, 2002 En mesig (ljud och effekt) phaser finns det nog inte många som vill ha. Quote
Lieutenet Lind Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 Jag tycker replikatorn verkar rätt cool men holodecket verkar oxå coolt Quote
Suskiv Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 En replicator skulle vara coolt att ha. Tänk att slippa laga mat. Man behöver bara säga vad man vill hå så får man det. Fast Holodeck skulle ju inte sitta helt fel heller. Quote
Lieutenet Lind Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 Jag håller med om att replekaton är efektiv men holodecket är nåt måste för framtiden man säger bara vad man vill göra tex åka gondel i venedig och man kan sen göra det.. :0 Quote
Suskiv Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 Det är sant, men man kunde ju bara rösta på ett alternativ och jag hatar verkligen att laga mat. Quote
Lieutenet Lind Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 ja och med den skulle man kunna få vapen kläder och allt sånt om du nu inte syftar på en matreplicater.?? ??? Quote
Suskiv Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 Industri och matreplicatorer skulle vara bra. Med Industrireplicataorerna kan man ju alltid skaffa fram det man behöver för att bygga ett holodeck. Quote
Lieutenet Lind Posted February 3, 2002 Report Posted February 3, 2002 ja det har du rätt att med den skulle man kunna bygga holodecks... ;) Quote
jimmie6 Posted February 12, 2002 Report Posted February 12, 2002 ;) Om man kunde ha valt voyager så hade jag självklart valt det men jag röstade på transporter. Tänk att kunna transpotera sig var man vill på bara några sekunder. Quote
Jello Posted February 20, 2002 Report Posted February 20, 2002 Pinsamt att ingen röstade på phasern.. den ser ju ändå råcool ut när man skjuter.. fatta att gå runt och stunna sina polare.. Quote
Lieutenet Lind Posted February 20, 2002 Report Posted February 20, 2002 Man kan väll igentligen transportera sig hur långt som helst med transport ??? Quote
Suskiv Posted February 20, 2002 Report Posted February 20, 2002 Man kan väll igentligen transportera sig hur långt som helst med transport ??? Nja, de har väl en begränsning. Har för mig att Dominons transpoters kunde fungera över 1-2 ljusår och det var mycket bättre än federationens kunde. Quote
Lieutenet Lind Posted February 20, 2002 Report Posted February 20, 2002 då kan inte deras gå långt.. Quote
ENEMiX Posted February 22, 2002 Author Report Posted February 22, 2002 Man kan väll igentligen transportera sig hur långt som helst med transport ??? Nja, de har väl en begränsning. Har för mig att Dominons transpoters kunde fungera över 1-2 ljusår och det var mycket bättre än federationens kunde. i ett avsnitt stötte voyager på en ras som hade en transporter som kunde transportera ca 10 ljusår... men bara en åt varje håll var nionde minut eller nåt sånt... lång uppladdningstid... kanske spoiler... * * * * * * * * de blir bortförda till ett skepp med rätt många holodecks... nån som vet vad detta avsnitt heter...? Quote
pmro Posted February 22, 2002 Report Posted February 22, 2002 ENEMiX: det är band 3:12 och avsnittet heter displaced. För övrigt röstade jag på holodäck, det skulle vara härligt att fly verkligheten ibland. En sak har jag funderat över: om jag inte har helt fel så grundar sig holodeck-tekniken på tranporter- och replicatorteknik. Dessa tar dock rätt mycket energi i anspråk, så då borde väl holodäck också göra det? Men folk är ju på holodeck rätt ofta... ??? Det går inte riktigt ihop... Quote
Ella Posted February 22, 2002 Report Posted February 22, 2002 Visst är dom ofta på holodeck, men när det händer något viktigt brukar dom ju styra om kraft från holodecken till viktiga system som vapen och liknande. Quote
Wrogie Posted February 22, 2002 Report Posted February 22, 2002 Jag har också tänkte på det Ella (sorry glömmde quote-a) Holodeck MÅSTE dra en massa energi? *Först så måste ju datorn replikera allt (om det är så), bakgrunden behöver inte replikeras om man inte tänker "gå" där, för det är onödigt, det kan vara kraftfällt som blir bilder typ. *Detta måste ta en massa energi, tänker Paris 1 programmet tror jag det där. En resurang/bar, men biljad bord, vanliga bor, stolar, mat, golv....... Hur går detta ihop?? Fast det kanske är en av St-"bugarna" Sen bara en sista grej?. *Ibland så går dom ju in på holodecket innan dom startar programmet, DÅ kan man se hela rummet. DEt är ganska litet. Hur kan man då vara på så stora ställen som i WWII?? i "The killing Game". Fast då hade ju Harry kim förstorat holodecket med ungefär 5500m2, från en panel och koppling?? ?? Nu kommer ni säga: Du skriver för slavigt, jag fatt inget eller hur? Jag hoppas att det i IAF finns någon som kan läsa och fatta samtidigt.....hehe Proton Quote
ENEMiX Posted February 24, 2002 Author Report Posted February 24, 2002 *Först så måste ju datorn replikera allt (om det är så), (...) Hur går detta ihop?? Fast det kanske är en av St-"bugarna" visst måste det gå åt mycket energi för att replikera alla objekt, men vi vet oxå att man får tebax en väldigt stor del av den energin när objekten återvinns, så den totala energiåtgången borde inte bli så j??ttestor ändå... programmet, DÅ kan man se hela rummet. DEt är ganska litet. Hur kan man då vara på så stora ställen som i WWII?? i "The killing Game". Fast då hade ju Harry kim förstorat holodecket med ungefär 5500m2, från en panel och det kan ju oxå vara så enkelt att själva rummet bara är en fysisk representation av holodecket, medan själva holodecket egentligen inte finns i något utrymme utan är mer likt en transporter-buffer där det helt enkelt inte finns någon egentlig storleksbegränsning mer än vad minnet i datorn räcker till... det förklarar kanske oxå varför de måste göra allt för att avbryta program som gått helt snett för att få ut folk istället för att bara gå rakt in och hämta ut dem... vet inte om det resonemanget funkar i alla sammanhang, men det är en teori... ;) Quote
Wrogie Posted February 25, 2002 Report Posted February 25, 2002 ....får tillbaka.... Oj ja visst....det hade jag INTE tänkt på men nu när du säger det var det ganska självklart..... Proton Quote
Lieutenet Lind Posted February 27, 2002 Report Posted February 27, 2002 Jag skulle villa ha en replikator man säger vad man vill ha och man får det.... Quote
Suskiv Posted February 27, 2002 Report Posted February 27, 2002 Jag skulle villa ha en replikator man säger vad man vill ha och man får det.... Är du medveten om att du upprepar dig ganska ofta. Detta har hänt i flera diskusioner. Quote
Lieutenet Lind Posted February 27, 2002 Report Posted February 27, 2002 Gör jag..... ockej en EMH skulle vara bra att ha.... han eller hon är en mycket duktig doktor som känner till nästan alla sjukdomar i världen... Quote
Bromma_Herman Posted March 9, 2002 Report Posted March 9, 2002 Vem **** behöver Holdeck och EMH när det finns replikatorer. Ni sitter vid ST Voyagers Forum och PANG! Ni är skithungriga! Då går ni fram till er lilla Replikator och säger en maträtt. Dock, Glöm inte att göra riktig mat också. Ett Holodeck skulle jag bara slösa bort genom att köra "USS Alexandria vinner över Borg eller Romulan Skepp" :vulcan: Förresten, Är inte Smilen som är Borgdrottningen l :borgdrottning: lik Michel Jackson? Quote
Bromma_Herman Posted March 9, 2002 Report Posted March 9, 2002 Voyager använder Anti-Materia för att styra kraft till skeppets mera "Onödiga" system(Se "Night) Quote
Recommended Posts