Jump to content

Framtida par i Enterprise ?

poth_99

Recommended Posts

... som sagt,

mitt tips är Trip och Hoshi; med tanke på Hoshis "dröm" om Trip i

"Vanishing point".

Vad tror Ni; Archer / T´Pol eller kommer det in en ny Seven of Nine el. Kes?

Kanske utvecklas Phlox relation ännu mer?

Fram med kristallkulorna, vem träffar rätt? :D

entpairs.jpg

Precis som det fanns Janeway/Chakotay-fantaster (J/C) i VOY är jag starkt övertygad om att det kommer att bli samma historia mellan Archer och T'Pol, men att det inte leder någon vart.

Phlox och Cutter (P/C) hoppas jag utvecklas mer.

En som jag tror utvecklas mer, tror jag är Hoshi och Maxwell Tucker, det har funnits en viss spänning mellan dem, så där tror jag att något kan utvecklas.

Jag måste säga att jag tycker att sexscenerna (eller det man i närmast kan kalla för sexscener) är betydligt fler i ENT än vad jag har sett i någon annan Trek-serie. Ex: Archers sexdrömmar om T'Pol, Hoshis överdel försvann i Shockwave, etc. Säkert ytterligare fula knep för att öka tittandet.

Precis som det fanns Janeway/Chakotay-fantaster (J/C) i VOY är jag starkt övertygad om att det kommer att bli samma historia mellan Archer och T'Pol, men att det inte leder någon vart.

Phlox och Cutter (P/C) hoppas jag utvecklas mer.

En som jag tror utvecklas mer, tror jag är Hoshi och Maxwell Tucker, det har funnits en viss spänning mellan dem, så där tror jag att något kan utvecklas.

Jag måste säga att jag tycker att sexscenerna (eller det man i närmast kan kalla för sexscener) är betydligt fler i ENT än vad jag har sett i någon annan Trek-serie. Ex: Archers sexdrömmar om T'Pol, Hoshis överdel försvann i Shockwave, etc. Säkert ytterligare fula knep för att öka tittandet.

Först en liten rättning: Trip heter Charles Tucker, inte Maxwell. :)

Jag tror inte heller på T'Pol/Archer och om dem faktiskt blir ihop så kommer jag att starkt överväga att sluta titta på Enterprise.

Phlox och Cuttler hade varit kul att se lite mer av.

Jag såg en intervju häromdagen där någon av manusförfattarna lovade (eller som jag ser det - hotade) att Enterprise skulle mer sexigt.

Det är skönt att veta att TPTB har en sådan tilltro till sin egen förmåga att dem måste slänga in billiga sexscener för att kunna dra tittare. :rolleyes:

Inte för att jag har något emot sexscener i sig. Vad jag inte tycker om är att TPTB bara slänger in dessa sexscener för att kunna dra tittare. Istället så kanske de borde försöka att skriva bättre manus.

Edited by Sotunk

Tack, Sotunk, för rättelsen. Det var dock värre än så. Jag menade Maxwell Reed, inte Charles Tucker. Jag tycker mig känna en viss spänning mellan Maxwell och Hoshi, kanske mest från Maxwells sida, men ändå.

Tro det eller ej, men det är ännu värre än så: han heter nämligen Malcolm Reed. ;)

Jag tycker också att Malcolm och Hoshi passar bra ihop.

Edited by Sotunk

Jag tror inte på Malcolm/Hoshi, möjligtvis att Malcolm kommer bli förälskad i henne men det är nog obesvarat.

Trip/Hoshi däremot... Jag tycker dom skulle vara söta ihop :)

Och sen är det ju T'Pol/Archer... Det är ju lite J/C över hela det förhållandet, fast ändå inte. T'P/A är inte alls lika önskat bland fansen som J/C var/är, det finns inte alls lika mycket fanfiction eller mailinglistor som det fanns för J/C vid samma tidpunkt i respektive serie.

Själv vet jag inte vad jag tycker.

Jag har inget emot lite avsnitt som hintar på ett ev. förhållande mellan dom, men om det faktiskt skulle inträffa... Det skulle bli så konstigt, jag tror faktiskt jag skulle hålla mig till fanfiction i det fallet.

Något som möjligtvis kan hända är ett avsnitt där T'Pol blir av med sin självkontroll, och i ett svagt ögonblick erkänner att hon har känslor för Archer. Just ett sånt avsnitt kan jag tänka mig Braga skriva bara för att *****s...

Men första paret ut blir nog Trip/Hoshi.

Jag tror inte på Malcolm/Hoshi, möjligtvis att Malcolm kommer bli förälskad i henne men det är nog obesvarat.

Trip/Hoshi däremot... Jag tycker dom skulle vara söta ihop :)

Men första paret ut blir nog Trip/Hoshi.

Jag tror inte på Hoshi/Trip, och det av ungefär samma anledning att du inte tror på Hoshi/Malcom. Hoshi kanske blir/är kär i Trip, men jag tror att känslorna isf är obesvarade. Det känns som om Hoshi inte riktigt är Trips typ.

hmmm....

nåt säger mig att det dyker upp fler kvinnor i serien,

T´Pol och Hoshi är "för få".

Med tanke på T´Pols position samt att allt inte kan kretsa kring

Hoshi, så ...

Det kommer en ny kvinnlig besättnngsmedlem, sanna mina ord och

då kan det bli intressant :D

Trip verkar intressera sig för det mesta, se kommande "precious cargo"

blir det då nån reaktion från Hoshi ,,,uj uj :rolleyes:

Läste i en intervju med Scott Bacula (Archer, för den som inte visste det) att han trodde att det skulle finnas en stark sensuell ladning mellan T'Pol och Archer, men att det aldrig skulle bli ngt p g a "the reality of command".

Edited by Essray

Tror att Archer och T'Pols förhållande blir som J/C i voy alla större händelser kommer att tas bort av "resett" knappen.

T'Pol kommer aldrig få någon pojkvän förutom i ett avsnitt då manusförfattarna kommer på att hon ska ha p´fan (hur stavas det) men det kommer att vara glömt i nästa avsnitt.

Hoshi kommer vara intresett för Trip och Reed och någon av de två kommer troligtvis bli ihop med henne.

I 3:e sesången kommer de att införa en kvinlig säkerhetschef med stora bröst eller något sådant atribut, hon framstäls som någon typ av komandosoldat och kommer att vara fruktansvärt kompentent några avsnitt medan ett våp i högklackat som måste räddas av de manliga karaktärerna i de övriga. Kommer att vara intresset för Trip och Reed. Hon kommer att ha ett kyligt förhålande med T'Pol när hon tycket T'Pol logik är ologiskt.

Mayweather kommer aldrig ha någon romans, har har knappt någon rad i manus, förutom den gågen han blir kidnappad av amazon drottning vampyren...någonting.

Skulle du vilja se en romans med som inehåller Phlox? Därför kommer han inte ha någon märkvädig romans möjligt vis brevväxlar han med någon.

Vi får se hur rätt jag har när de har sänt klart enterprise...

Har ni någta ider eller komentarer?

Tror att Archer och T'Pols förhållande blir som J/C i voy alla större händelser kommer att tas bort av "resett" knappen.

T'Pol kommer aldrig få någon pojkvän förutom i ett avsnitt då manusförfattarna kommer på att hon ska ha p´fan (hur stavas det) men det kommer att vara glömt i nästa avsnitt.

Hoshi kommer vara intresett för Trip och Reed och någon av de två kommer troligtvis bli ihop med henne.

I 3:e sesången kommer de att införa en kvinlig säkerhetschef med stora bröst eller något sådant atribut, hon framstäls som någon typ av komandosoldat och kommer att vara fruktansvärt kompentent några avsnitt medan ett våp i högklackat som måste räddas av de manliga karaktärerna i de övriga. Kommer att vara intresset för Trip och Reed. Hon kommer att ha ett kyligt förhålande med T'Pol när hon tycket T'Pol logik är ologiskt.

Mayweather kommer aldrig ha någon romans, har har knappt någon rad i manus, förutom den gågen han blir kidnappad av amazon drottning vampyren...någonting.

Skulle du vilja se en romans med som inehåller Phlox? Därför kommer han inte ha någon märkvädig romans möjligt vis brevväxlar han med någon.

Vi får se hur rätt jag har när de har sänt klart enterprise...

Har ni någta ider eller komentarer?

Jag skulle inte ha något emot en romans mellan Phlox och någon annan, exempelvis Cuttler. Vad som talar emot en Phlox-romans är ju det faktum att han redan har tre fruar (och lika många "co-husbands").

Din "3:e säsongen och säkerhetschef"-idé tror jag inte på. De har redan T'Pol och jag tror att till och med Brannon Braga nöjer sig med bara EN kvinna vars uppgift är att visa upp sin kropp för lättupphetsade tonåringar.

N??r det gäller Hoshi så tror jag fortfarande på att hon hamnar med Reed snarare än Trip. Jag tror nämligen att Trip och T'Pol kommer att bli ihop (även om jag tycker att detta är en riktigt dålig idé).

Jag tror nämligen att Trip och T'Pol kommer att bli ihop (även om jag tycker att detta är en riktigt dålig idé).

Då skriver du alltså på min protestlista som omedelbart kommer skickas till Braga & co, om det där händer?

Dom två är så inte rätt för varandra, det finns ingen som helst spänning mellan karaktärerna och det är bara "fel fel fel"!

Men en till kvinnlig besättningsmedlem tror jag på, förhoppningsvis en som då inte bara ska vara snygg...

Jag tror nämligen att Trip och T'Pol kommer att bli ihop (även om jag tycker att detta är en riktigt dålig idé).

Då skriver du alltså på min protestlista som omedelbart kommer skickas till Braga & co, om det där händer?

Dom två är så inte rätt för varandra, det finns ingen som helst spänning mellan karaktärerna och det är bara "fel fel fel"!

Men en till kvinnlig besättningsmedlem tror jag på, förhoppningsvis en som då inte bara ska vara snygg...

Japp, jag skriver på. Utan tvekan! :)

Varken Trip eller Archer passar ihop med T'Pol, inte på något sätt. Förhållanden mellan Vulcans och människor är ju inte om??jligt, vilket Amanda och Sarek visar, men en person som ska vara ihop med en Vulcan måste ha en extrem förkärlek för logik och rationalitet över sådana saker som passion och instinkt. Både Trip och Archer är långt ifrån att passa in på den beskrivningen. Då skulle till och med Malcolm passa bättre. ;)

"Din "3:e säsongen och säkerhetschef"-idé tror jag inte på. De har redan T'Pol och jag tror att till och med Brannon Braga nöjer sig med bara EN kvinna vars uppgift är att visa upp sin kropp för lättupphetsade tonåringar"

Du kan ha rätt men destå mer motsats till babylon 5 still (inga samanhängande avsnitt och lågiska saker) Jaså de Cell ship vi tog för ett år sedan som vi inte har sätt eller hört något om stillen destå mer "sex" måste de sätta in i stället.

Fotnot: Babylon 5 gick 3 sesånger utan "sex" även om de förekom romanser.

Tror att Mayweather kommer att bli totalt bortglömd av manusförfattarna och han är bara med som "snyftneger" bara för att de amrekanska filmbolaget ska kunna säga titta vad anti rasitiska vi är i dena serie vi har en färgad med.

Han kanske kan få en större roll om de befodrar honom till säkerhets offiser och utökar besättnigen med en ny fänrik.

varför inte ger de namlösa personerna i korídoren åtminstonde en liten roll/replik.

Edited by rehnvall

"Din "3:e säsongen och säkerhetschef"-idé tror jag inte på. De har redan T'Pol och jag tror att till och med Brannon Braga nöjer sig med bara EN kvinna vars uppgift är att visa upp sin kropp för lättupphetsade tonåringar"

Du kan ha rätt men destå mer motsats till babylon 5 still (inga samanhängande avsnitt och lågiska saker) Jas?? de Cell ship vi tog för ett år sedan som vi inte har sätt eller hört något om stillen destå mer "sex" måste de sätta in i stället.

Fotnot: Babylon 5 gick 3 sesånger utan "sex" även om de förekom romanser.

Tror att Mayweather kommer att bli totalt bortglömd av manusförfattarna och han är bara med som "snyftneger" bara för att de amrekanska filmbolaget ska kunna säga titta vad anti rasitiska vi är i dena serie vi har en f??rgad med.

Han kanske kan få en större roll om de befodrar honom till säkerhets offiser och utökar besättnigen med en ny fänrik.

varför inte ger de namlösa personerna i korídoren åtminstonde en liten roll/replik.

Har du problem med att använde quote-funktionen?

Ja, att B5 är en bättre serie än Enterprise råder det inga tvivel om. :)

Alla serier som vågar satsa på story-arcs är bättre än de som inte vågar.

Jag tror dock inte att det är så att Berman & Braga inte kan göra längre story-arc, utan snarare att de inte vill, och det av ekonomiska skäl.

När det gäller sex i ENT så är det så att det inte är förekomsten av sex i sig som är problemet (inte för mig i alla fall), utan att TPTB bara stoppar in det i serien för att få högre tittarsiffror, inte för att det egentligen bidrar något till avsnitten. Dessutom tycker jag att allt sexrelaterat i ENT, så här långt, är på barnslig nivå.

Jag börjar också undra vad det är med TPTB och Mayweather egentligen. Det är nästan som om de undviker honom med vilje, som om de anstränger sig att visa så lite av honom som de bara kan. Mer Mayweather åt folket! säger jag. :)

Edited by Sotunk

[quote=

Jag tror dock inte att det är så att Berman & Braga inte kan göra längre story-arc, utan snarare att de inte vill, och det av ekonomiska skäl.

Vad menar du att de har inte råd att göra story-arcs? Hur svårt är de att lägga in lite repliker som refererar till föregående avsnitt eller en röd tråd Nu har vi satt kurs mot XXX men det tar lite tid innan vi kommer dit så vi kan köra vanliga avsnitt under tiden.

Förväntar mig inte att de ska göra en B5 även om enterpris vore taksamt eftersom de är spikat för 7 sesånger....

Din "3:e säsongen och säkerhetschef"-idé tror jag inte på. De har redan T'Pol och jag tror att till och med Brannon Braga nöjer sig med bara EN kvinna vars uppgift är att visa upp sin kropp för lättupphetsade tonåringar.

Nja, de hade ju faktiskt två i VGR iaf, Seven och B'elanna (sonic shower...),

även om Seven kanske var mest använd i det syftet.

Fast huruvida det var Bragas ide, vet jag inte.

[quote=

Vad menar du att de har inte råd att göra story-arcs? Hur svårt är de att lägga in lite repliker som refererar till föregående avsnitt eller en röd tråd Nu har vi satt kurs mot XXX men det tar lite tid innan vi kommer dit så vi kan köra vanliga avsnitt under tiden.

Förväntar mig inte att de ska göra en B5 även om enterpris vore taksamt eftersom de är spikat för 7 sesånger....

Eftersom jag inte orkar upprepa mig själv just nu, så hänvisar jag till mitt senaste inlägg i Star Trek XI för att förklara vad jag menade med "av ekonomiska skäl". :)

De kan köra så mycket lösryckta repriser.....nåväll har alltid trot att en ricktig handling lockar till sig tittare men det kanske inte gäller i USA.

Det är svårt att ta ett avsnitt ut mängden och sända för sig självt, så som de brukar göra när de sänder repriser på vissa kanaler i USA, om avsnittet är en del i ett story-arc (finns det inget bra svenskt ord för "story-arc" - någon?). En sådan reprisering skulle dra mindre tittare, vilket innebär mindra pengar.

Edited by Sotunk

Det var EN dusch på SJU år. Det är inte ens i närheten av att räknas.

När det gäller Seven och T-Pol däremot, så är det ju uppenbart att TPTB försöker manipulera till sig tittare. Man sätter inte på någon en så löjligt tajt dräkt av andra skäl än att göra henne (eller honom) till ögongodis.

Samma sak gäller det nya de har hittar p?? för ENT - att både män och kvinnor ska springa runt i sina underkläder så mycket de bara kan.

Och så har vi förstås insmörjningarna i Decon.

Det var EN dusch på SJU år. Det är inte ens i närheten av att räknas.

När det gäller Seven och T-Pol däremot, så är det ju uppenbart att TPTB försöker manipulera till sig tittare. Man sätter inte på någon en så löjligt tajt dräkt av andra skäl än att göra henne (eller honom) till ögongodis.

Samma sak gäller det nya de har hittar på för ENT - att både män och kvinnor ska springa runt i sina underkläder så mycket de bara kan.

Och så har vi förstås insmörjningarna i Decon.

Dusch-grejen med B'Elanna räknas väl inte riktigt, eftersom man inte såg något. Och Seven har väl aldrig duschat?

Måste dock hålla med om T'Pol. Det finns liksom ingen annan anledning för henne att ha en sådan dräkt.

Jag har hört om det med underkläderna, men jag har bara sett pilot-avsnittet så jag kan inte bedömma det hela så bra...

Insmörjningen i första avsnittet var GANSKA UPPERNBART menat för att öka målgruppen (läs: "stilla Braggas lustar").

• Create New...