ickamicka Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 vad är TPTB?? :osäker: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 Det var EN dusch på SJU år. Det är inte ens i närheten av att räknas. Nja, jag tycker mig märka att det är på henne som uniformsjackan alltid åker av först, hon är ofta inblandad i away missions på varma ställen (kanske mer i tidigare säsonger, men, men ...). Men det är ju naturligtvis så att det är T'Pol, Seven och Troi (och kanske också Dax :osäker: ) som haft det uppdraget i vanliga fall. Iofs så tar ju Janeway också av sig sin uniform för att jaga makrob-virus o dyl, men det är ju, för att citera Sev Trek, "Captain's prerogrative, to strip down for an action scene" ;) . Dusch-grejen med B'Elanna räknas väl inte riktigt, eftersom man inte såg något Nja, man såg ju mer än man brukar iaf. Vad förväntar du dig av Star Trek egentligen ;) , de PG-varnar ju för minsta lilla oskyldiga kyss, i TNG iaf. Och förresten så brukar man väl inte "se något" i ENT-scenerna. Seven of Nine: TPTB= The Powers That Be (Brannon Braga & Co). Det står förresten i "Hjälp-förkortningar" (RTFM ;) ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 I star trek är "allt" "sex" "censurerat" tappa tröjan för att bara filma ryggen... De är så man har vant sig att amrekansk film är men något som fick mig att nästan trilla av stolen av förvåning var nakensenen i första avsnittet av stargate...ok svenska filmer brukar visa sådana sener men aldrig amrekanska... är de en ny trend eller ett försök att locka till sig nya tittare. Senen kändes som att den var till för att locka till sig nya tittare men inte så konstgjord som de brukar ha i enterprise. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 13, 2002 Report Share Posted December 13, 2002 (edited) Nja, jag tycker mig märka att det är på henne som uniformsjackan alltid åker av först, hon är ofta inblandad i away missions på varma ställen (kanske mer i tidigare säsonger, men, men ...). Men det är ju naturligtvis så att det är T'Pol, Seven och Troi (och kanske också Dax :osäker: ) som haft det uppdraget i vanliga fall. Iofs så tar ju Janeway också av sig sin uniform för att jaga makrob-virus o dyl, men det är ju, för att citera Sev Trek, "Captain's prerogrative, to strip down for an action scene" ;) . Jag har ingen aning om vilka avsnitt du syftar på, och jag har aldrig själv lagt märke till att B'Elanna skulle förekomma i lättklädda situationer oftare än någon av de andra officerarna. Men i vilket fall som helst, så är det helt naturligt att vara lättklädd i varma away-mission. Det är logiskt inom ramarna för handlingen. Att sätta på en Vulcan en dräkt som är så tajt att hon knappt kan sitta ner normalt, är däremot inte alls logiskt - det är endast menat att dra tittare. När det gäller Decon så kan man ju hävda att även scenerna som utspelar sig där är logiska, men eftersom saker och ting (åtminstone i "Broken Bow") reste på sig både här och där, så var det ju tydligt att det handlade mer om att visa kroppar än det handlade om dekontaminering. Dessutom (om jag inte minns fel) så satte man på Jolene Blalok (stavning?) någonting som gjorde hennes bröstvårtor mer framträdande. Edited December 13, 2002 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 14, 2002 Author Report Share Posted December 14, 2002 Men i vilket fall som helst, så är det helt naturligt att vara lättklädd i varma away-mission. Det är logiskt inom ramarna för handlingen. Att sätta på en Vulcan en dräkt som är så tajt att hon knappt kan sitta ner normalt, är däremot inte alls logiskt - det är endast menat att dra tittare. När det gäller Decon så kan man ju hävda att även scenerna som utspelar sig där är logiska, men eftersom saker och ting (åtminstone i "Broken Bow") reste på sig både här och där, så var det ju tydligt att det handlade mer om att visa kroppar än det handlade om dekontaminering. Dessutom (om jag inte minns fel) så satte man på Jolene Blalok (stavning?) någonting som gjorde hennes bröstvårtor mer framträdande. Hallå, hallå .... Nu verkar det som att samtalsämnet gått in på hur kvinnorna i serierna är/borde vara klädda? Är fler av Er så puritanska att Ni irriteras av tajta kläder (uj uj vad jobbigt Ni måste ha på gym) Eller om Ni ser en bar rygg? ;) Det är väl uppenbart för alla att Bragga lägger in lite mer modern "touch" sas i ENT. ENT skall inte bara sälja utan även konkurrera med övriga närbesläktade produktioner !!!!! De äldre serierna är ju så korrekta att man ibland sitter och småler istället. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 (edited) Hallå, hallå .... Nu verkar det som att samtalsämnet gått in på hur kvinnorna i serierna är/borde vara klädda? Är fler av Er så puritanska att Ni irriteras av tajta kläder (uj uj vad jobbigt Ni måste ha på gym) Eller om Ni ser en bar rygg? ;) Det är väl uppenbart för alla att Bragga lägger in lite mer modern "touch" sas i ENT. ENT skall inte bara sälja utan även konkurrera med övriga närbesläktade produktioner !!!!! De äldre serierna är ju så korrekta att man ibland sitter och småler istället. Nej, jag är inte puritansk; låååångt ifrån. Det enda sättet på vilket man kan använda ordet puritansk om mig, är om man vill beskriva min raka motsats. ;) Jag citerar mig själv: När det gäller sex i ENT så är det så att det inte är förekomsten av sex i sig som är problemet (inte för mig i alla fall), utan att TPTB bara stoppar in det i serien för att få högre tittarsiffror, inte för att det egentligen bidrar något till avsnitten. Dessutom tycker jag att allt sexrelaterat i ENT, så här långt, är på barnslig nivå. Och ja, jag vet att det är av ekonomiska skäl, att de måste konkurrera med andra serier osv. Men det innebär inte att jag måste tycka om det. Jag anser att det är ren och skär lathet att använda sig av så enkla knep som att sälja med en och annan välformad kropp. Jag säger till TPTB: "SKRIV BÄTTRE MANUS ISTÄLLET!" Våga sätta konsten framför plånboken! (konst är kanske ett lite väl starkt ord för att anv??nda om ST, men ändå) Men du har i alla fall rätt om att vi har gått av ämnet något. Edited December 14, 2002 by Sotunk Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 14, 2002 Author Report Share Posted December 14, 2002 (edited) Jag anser att det är ren och skär lathet att använda sig av så enkla knep som att sälja med en och annan välformad kropp. Jag säger till TPTB: "SKRIV BÄTTRE MANUS ISTÄLLET!" Våga sätta konsten framför plånboken! (konst är kanske ett lite väl starkt ord för att använda om ST, men ändå) Men du har i alla fall rätt om att vi har gått av ämnet något. hmm... men varför inte både och. Inte är det dåliga manus de skriver, visst ibland blir det något bottennapp men i det stora hela har det varit mkt bra rakt igenom i ENT. Både bra storys samt ibland både för män och kvinnor ngt att "vila ögonen på", men i all "enkelhet". Vi vill väl inte tillbaka till 60-70 talets vrålfula klädmedvetenhet, även i ST På tal om nakenhet, vem minns väl inte scenen med Phlox "nakna fötter" i a night in sickbay :blink: Nää, jag tror mer och mer på en ny kvinnlig besättningsmedlem, en riktig hårding som Seven. Sen hur denna person har sina kläder ... som what Edited December 14, 2002 by poth_99 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 hmm... men varför inte både och. Inte är det dåliga manus de skriver, visst ibland blir det något bottennapp men i det stora hela har det varit mkt bra rakt igenom i ENT. Både bra storys samt ibland både för män och kvinnor ngt att "vila ögonen på", men i all "enkelhet". Jämfört med Voyager så är ENT välskriven. Om man däremot jämför med andra serier (t.ex. min favorit DS9), så kan jag inte hålla med. Och då menar jag på det stora hela, för visst finns det några stycken höjdaravnitt även i ENT. Vi vill väl inte tillbaka till 60-70 talets vrålfula klädmedvetenhet, även i ST Jag är osäker på vad du menar här? Eftersom det förmodligen är jag som är korkad nu, så tillägnar jag mig själv en . På tal om nakenhet, vem minns väl inte scenen med Phlox "nakna fötter" i a night in sickbay :blink: HEHE. :lol: Nää, jag tror mer och mer på en ny kvinnlig besättningsmedlem, en riktig hårdning som Seven. Sen hur denna person har sina kläder ... som what Usch nej, jag hoppas verkligen att du har fel! Jag tycker inte alls om Seven. Och nej, detta beror inte bara på att jag avskyr hennes klädsel, jag tycker dessutom att hon är tämligen tråkig. Jag gillar dock Jeri Ryans skådespeleri, och då menar jag de få stunder när hon inte spelar stel, tråkig f.d. Borg som inte gör annat än att tjafsa om borgkollektivet hit och dit. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
poth_99 Posted December 14, 2002 Author Report Share Posted December 14, 2002 Vi vill väl inte tillbaka till 60-70 talets vrålfula klädmedvetenhet, även i ST Jag är osäker på vad du menar här? Eftersom det förmodligen är jag som är korkad nu, så tillägnar jag mig själv en . Jag tycker inte alls om Seven. Och nej, detta beror inte bara på att jag avskyr hennes klädsel, jag tycker dessutom att hon är tämligen tråkig. Jag gillar dock Jeri Ryans skådespeleri, och då menar jag de få stunder när hon inte spelar stel, tråkig f.d. Borg som inte gör annat än att tjafsa om borgkollektivet hit och dit. ;) 70-talet:Brun/rödmurriga kläder, säckiga och allmänt tråkiga, Nog måste du väl hålla med om att klädsmaken bland ENT-avsnitten är bra mkt trevligare än de övriga serierna. Framförllt de nya unifomerna i Marauders. Tycker inte om Seven ???????? Hon är ju svenska, Annika; samt har ju bra mkt mer humor en resten av VOYgänget; nåväl en supertorr sådan Du måste lyssna på henne inte bara titta :lol: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 70-talet:Brun/rödmurriga kläder, säckiga och allmänt tråkiga, Nog måste du väl hålla med om att klädsmaken bland ENT-avsnitten är bra mkt trevligare än de övriga serierna. Framförllt de nya unifomerna i Marauders. Tycker inte om Seven ???????? Hon är ju svenska, Annika; samt har ju bra mkt mer humor en resten av VOYgänget; nåväl en supertorr sådan Du måste lyssna på henne inte bara titta :lol: Personligen gillar jag 70-talsmode ;) Gilla kl??dsmaken i ENT? Nja. De vanliga blåa uniformerna tycker jag inte alls om. Men resten är bra mycket snyggare än något som någonsin burits i de andra serierna, det kan jag hålla med om. De snyggast standard-uniformera är dock de grå-svarta i DS9 s5-7 och FC/INS. Ja, jag tycker inte om Seven !!!!!!!!!! Titta på henne/lyssna på henne, det gör ingen skillnad vilket - tråkig ÄR hon! Och då menar jag generellt sett. Även Seven har sina stunder då hon är humoristisk eller på annat vis underhållande. Men dessa stunder är, enligt mig, väldigt få. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ella Posted December 14, 2002 Report Share Posted December 14, 2002 Men du har i alla fall rätt om att vi har gått av ämnet något. Precis! Det finns redan diskussioner om Seven och om uniformerna, däremot behöver nog nakenheten i Star Treks varande eller icke varande ett nytt ämne om ni vill fortsätta den diskussionen. Här handlar det om Framtida par i Enterprise?. Tillbaka till det, tack. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 18, 2002 Report Share Posted December 18, 2002 Tycker inte om Seven ???????? Hon är ju svenska, Annika; samt har ju bra mkt mer humor en resten av VOYgänget; nåväl en supertorr sådan Du måste lyssna på henne inte bara titta :lol: En liten rättning. Seven är inte svensk, hennes föräldrar kommer ursprungligen från Danmark då hon heter Hansen i efternamn. Sen hoppas jag på T´Pol och Archer!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Det gillar ju inte vulcanerna, blandras eller nåt sånt... lol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Captain Proton Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 Det gillar ju inte vulcanerna, blandras eller nåt sånt... lol Man kan ju alltid drömma!! Även om det är mycket unlikely om du förstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Warbird Posted December 23, 2002 Report Share Posted December 23, 2002 klart man kan drömma! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 26, 2002 Report Share Posted December 26, 2002 Tack, Sotunk, för rättelsen. Det var dock värre än så. Jag menade Maxwell Reed, inte Charles Tucker. Jag tycker mig känna en viss spänning mellan Maxwell och Hoshi, kanske mest från Maxwells sida, men ändå. Tro det eller ej, men det är ännu värre än så: han heter nämligen Malcolm Reed. ;) Jag tycker också att Malcolm och Hoshi passar bra ihop. Jag tycker att dom två ska ochså bli tillsammans hon dök väll upp i nått avsnitt utan tröja framför honom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 29, 2002 Report Share Posted December 29, 2002 Jag tycker också att Malcolm och Hoshi passar bra ihop. Jag tycker att dom två ska ochså bli tillsammans hon dök väll upp i nått avsnitt utan tröja framför honom? Japp, hon tappade sin tröja i en högst löjlig/tramsig/barnslig/Brannon Braga-aktig/Enterprise-typisk scen i Shockwave del 2 (nejdå, jag kritiserar inte. Inte alls ;) ). Men det hela var en olycka, så det har knappast något att göra med att Hoshi på något vis skulle vara intresserad av Malcolm. Om hon inte orsakade olyckan med vilje på en undermedveten nivå dvs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Jag tycker också att Malcolm och Hoshi passar bra ihop. Jag tycker att dom två ska ochså bli tillsammans hon dök väll upp i nått avsnitt utan tröja framför honom? Japp, hon tappade sin tröja i en högst löjlig/tramsig/barnslig/Brannon Braga-aktig/Enterprise-typisk scen i Shockwave del 2 (nejdå, jag kritiserar inte. Inte alls ;) ). Men det hela var en olycka, så det har knappast något att göra med att Hoshi på något vis skulle vara intresserad av Malcolm. Om hon inte orsakade olyckan med vilje på en undermedveten nivå dvs. Olycka?? kan du vara litte mer niga hur blev det en olycka hur lyckas man tappa tröjan rakt framför en person.. :blink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sotunk Posted December 30, 2002 Report Share Posted December 30, 2002 Olycka?? kan du vara litte mer niga hur blev det en olycka hur lyckas man tappa tröjan rakt framför en person.. :blink: Nej, inte ens i Enterprise kan människor tappa tröjan bara sådär framför folk av det motsatta könet. ;) Hoshi kravlade sig fram i en av Enterprise's Jeffries-gångar (hmm, heter de så i Enterprise också? Minns inte) och när hon skulle hoppa ur gången så fastnade hennes tröja i något och slets av henne. När hon sedan nådde sitt mål, Malcolms hytt, så var hon alltså naken från midjan och uppåt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lieutenet Lind Posted January 6, 2003 Report Share Posted January 6, 2003 Travis då?? kommer han kanske bli tilsammans med nån eller ska han stanna singel resten av serien bli en Harry Kim2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 10, 2003 Report Share Posted January 10, 2003 Ja på nästan 2 sesånger har han bara haft 1 avsnitt tillängnat honom, resterande avsnitt har han knappt en replik, (kanske inte så men nästan) Hans enda uppgift är att vara med som färgad i serien så att filmbolaget kan skryta titta vad anti-rasistiska vi är, vi har med en svart person. Link to comment Share on other sites More sharing options...
B'Elanna Posted January 11, 2003 Report Share Posted January 11, 2003 Vad har ni emot att se sex och tajta kläder. Jag tycker det skulle vara spännande om det kom in en ny karaktär i Enterprise. Vad gäller par så tror jag inte att T´Pol kommer att fastna för en människa. Däremot så gillar jag spänningen mellan henne och Archer. Skulle vilja se vad som händer om de bli strandade på en planet borta från Enterprise. Man måste komma i håg att T'Pol är vulcan det vill säga bra på att dölja sina känslor. Jag tror att Hoshi kommer att fastana för Malcolm (om hon fastnar för någon). Detta är dock svårt att sia om. Trip kommer fortsätta att vara ha bli missledd av exotiska alians. För övrigt tycker jag att histoprian där Trip blev gravis var ett bottennapp. Trots att Trip är min favorit i övrigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
rehnvall Posted January 12, 2003 Report Share Posted January 12, 2003 Jag gillar sex och tajta kläder men inte på det sättet som de framställt i den amrekanska dubelmoralens namn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
speck Posted January 23, 2004 Report Share Posted January 23, 2004 Jag tror nog att T´pol och malcom kan bli ett par bara hon börjar tycka att människor är mogna för att ha förhållanden med andra arter! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
thestargaze Posted February 11, 2004 Report Share Posted February 11, 2004 (edited) :!!!: SPOILVARNING :!!!: Det verkar som om Trip och T'Pol blir ett par. Enligt avsnittet "Harbinger" i säsong 3: "Enterprise encounters an abnormally large spatial distortion and rescues an alien from a craft trapped inside. While Archer and Dr. Phlox try to solve the mystery behind the rapidly deteriorating alien, tensions between Lt. Reed and MACO leader Major Hayes escalate into a full-blown brawl. Meanwhile, Trip's flirtation with a female MACO forces a surprisingly jealous T'Pol to confront her attraction to her fellow senior officer. " och utanav ha sett trailern till avsnittet så blir det nog så. Tydligen så blev hon avudsjuk på Trip's intima förhållande till en annan kvinna. Man kunde ju se tedenser till detta redan innan..... :!!!: SPOILVARNING :!!!: Personligen så tycker jag att de inte passar ihop... Edited February 11, 2004 by Captain Mariah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts