Aike Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Ja, vad förväntar du dig av nästa film? Jag själv hoppas på att det blir väldigt bra och förstås den bästa Star Trek-filmen hittills. Jag är dock lite osäker om det blir så eftersom manusförfattarduon Orci och Kurtzman kan ha berättat sin främsta berättelse genom hur de skildrade Spock och Kirk i Star Trek (2009). Sedan förväntar jag mig att det blir en film som återkopplar ganska mycket till TOS. Så ja, jag tror att vi har sett skurken förut. Även om det kanske är Khan. Så mina förväntningar är höga men inte mycket denna gången. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Facepalm Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Star trek filmer på jämna tal(2.4.8..) bruka vara bra, så min föhoppning är ganska hög. Men jag gilla egentligen inte J.J Abrams alternativa-TOS tidslinjen. Jag vill hellre en film(eller serie) som utspelas i 2400-talet, eller återminstone efter Nemesis. Jag vill ser tekniken går framåt, inte bakåt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Di Lego Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Även jag är måttligt förtjust i JJ Abrams nya Star Trek än så länge, men mina förväntningar är ändå ganska höga. Jag är känner mig ganska splittrad i frågan, och mycket av det kan kortfattat kategoriseras som rädsla... Å ena sidan är jag väldigt beskyddande när det kommer till Star Trek, jag vill att de ska hålla sig till kärnan av det Star Trek är, det Star trek ska representera, och ha handling men någon djupare mening än specialeffekter, precis som Star Trek alltid har försökt göra. Jag vill inte att ny Star trek blir någon blek kopia av någon annan franchise som har gått ett helt annat spår, och jag vill inte känna att det är en generisk action/äventyrsfilm i rymden med Star Treks varumärken klistrade på den. Å andra sidan tycker jag att Star Trek filmerna aldrig har uppnått sina potential, de har aldrig ens varit uppe och nosat på seriernas bästa avsnitt, och även de få filmerna som jag anser ha varit riktigt bra var inte många om man ser till antalet som har kommit ut. Så jag kan absolut ha överseende med att filmerna kan behöva raskare tempo och mer action/specialeffekter än vad man är skulle vilja ha i serierna. Man får inte glömma att framför allt TNG-filmerna även de lutade sig mycket mot action, och de var ju knappast de mest minnesvärda delarna av ST-universumet. :P Även om jag tyckte att förra filmen lutade alltför mycket mot generisk action/äventyrsfilm och att de hittade på för mycket saker som inte var vettiga enbart för att få handlingen dit de ville, så tycker jag inte att de har målat in sig i ett hörn än. Det går fortfarande att följa Star Trek andan och göra något riktigt bra.Så jag hoppas verkligen att de tar tillfället i akt och knyter an andan som Star Trek representerar, men jag är också väldigt rädd att de kan ta Star Trek exakt åt det hållet jag inte vill... Jag kommer förmodligen göra samma sak som jag gjorde i.o.m. den förra filmen, nämligen vänta ut det hela lite, väntat till hypen lagts sig lite och sen se den när jag känner mig redo för det. Jag kommer ändå läsa generella recensioner om den, men försöka att inte ta in för mycket detaljer förrän jag ser den. Det funkade bra vid förra filmen iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
orville Posted September 18, 2012 Report Share Posted September 18, 2012 Jag gillade verkligen nystarten på star trek och vad den senaste filmen levererade. Vad det gäller namn och liknande är mina förväntningar att titeln avspeglar stämning i sinnet hos kanske spock eller liknande efter att hans planet förstörts i senaste filmen. Jag tror precis som någon ovan att filmen kommer att knyta an till TOS och andra delar av star trek. Kanske att vi får se någon koppling till Scottys Bror eller systerson, akademin igen ... Spock Primes roll ska vara där helst.. Jag hoppas även på mer screentime för McCoy som i mina ögon är en motor för kirk och spock rent berättartekniskt. Han driver på dialogen i mina ögon helt enkelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shran Posted September 25, 2012 Report Share Posted September 25, 2012 (edited) Mina förväntningar pendlar mellan att vara låga till att vara strax över medel. Den förra filmen fick inte direkt min värld att snurra, så med det som bakgrund har jag medvetet sänkt min förväntningar på den kommande filmen. På så sätt behöver man inte bli mer besviken än nödvändigt om man inte gillar filmen. Och tycker man att den är bättre än förväntat så är det en trevlig överraskning. Edited September 25, 2012 by Shran Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fleetadmiral Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Min förväntningar är mycket höga. Jag gav den förra filmen en fyra, men hoppas kunna ge en femma denna gång. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
O'Brien Posted September 26, 2012 Report Share Posted September 26, 2012 Jag har ganska höga förväntningar på Into Darkness, speciellt med tanke på vad som är möjligt att göra med dagens teknik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
startrek92 Posted November 11, 2012 Report Share Posted November 11, 2012 Medel eller ganska höga, men jag valde här medel. Tror att jag kommer att gilla denna film lite bättre än förra Star Trek. Beror helt på hurudan Khan är, om de har respekt för originalet kommer allt att bli bra. Och lite mer Star Trek moralfrågor med istället för bara action. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted December 17, 2012 Author Report Share Posted December 17, 2012 (edited) Jag har gått från höga till mycket höga förväntningar. De bägge trailerna, fokus på Kirk, Benedict Cumberbatchs rollprestation och särskilt nio minuters trailern har lyft dem markant. Jag tror att denna filmen kommer att kunna tävla med Star Trek (2009) om att vara den bästa filmen. Edited December 17, 2012 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts