Gå till innehåll

vad ska nästa ST-serie handla om?  

82 medlemmar har röstat

1. 1.

• Två säsonger till på Voyager
      14
    • Ett skepp som hamnar i 1000-talets Sverige
      3
    • Neelix liv efter Voyager
      1
    • Klingons attack mot Federationen
      13
    • Ett skepp som hamnar i en annan galax
      8
    • Ett skepp vars jobb är att infiltrera Flödesrymden
      5
    • Livet på en Space Dock
      11
    • Ett skepp som hamnar i Star Wars universumet
      8
    • Inget ST borde läggas ner
      10

Rekommenderade inlägg

Postad

Tja

Jag tycker dom sak fortsätta gör fler serier.

Men som sagt var jag har inte sett alla avsnitten av allt än men när jag har

gjort det, då kanske jag har ändrat min uppfattning.

jag anser frågan öppen för mig så länge.. B)

• Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad

jag valde "Space docks" alternativet med lite tanke på alla de alternativ till action Stra Trek man stöter på i böckern asom skrivs.

Ja, space docks låter ju inte kul men tanken var lite att gräva där man står och förändra och hitta roliga alternativ kring dem.

jag inbillar mig att mna kan bygga mer vetenskapliga, trovärdiga serier kring rymdutforkning, baserad på fakta.

Likväl som man kan få mer "riktig" action utan att bli spekulativ.

Läs t.ex. interphase... Interphase II

• 3 veckor senare...
Postad

EoNeels förslag om en serie i Starfleet academy miljö (se forumet om star trek 11) tycker jag låter som en kul idé. Jag tror att det verkligen skulle vara en kul grej. Serien skulle kunna vara karaktärsdriven som ds9 men kanske innehålla lite mer tng liknande idéer bakom avsnitten. Till exempel avsnitt liknande the first duty (TNG). Idéer?

• 2 månader senare...
Postad

Det vore kul att få se en serie där "skurkarna" blir hjältar. Eftersom borgkollektivet upplöstes i sista Voyger avsnittet så tycker jag att det vore passande med en grupp borger som försöker bli individer och återgällda allt som de ställt till med som borger. Då kanske man får en chans att se Seven of Nine igen också.

Sedan vore det ju alltid kul att få se hur starfleet utblidar sina officerare. Kanske en dåkusåpa? J.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...