Gå till innehåll

vad ska nästa ST-serie handla om?  

82 medlemmar har röstat

1. 1.

• Två säsonger till på Voyager
      14
    • Ett skepp som hamnar i 1000-talets Sverige
      3
    • Neelix liv efter Voyager
      1
    • Klingons attack mot Federationen
      13
    • Ett skepp som hamnar i en annan galax
      8
    • Ett skepp vars jobb är att infiltrera Flödesrymden
      5
    • Livet på en Space Dock
      11
    • Ett skepp som hamnar i Star Wars universumet
      8
    • Inget ST borde läggas ner
      10

Rekommenderade inlägg

Postad (redigerade)

Expendable Ensign yttrade vid något tillfälle en ide till nästa Star Trek serien som jag tyckt var mycket bra. Att låta serien handla om Star Fleet accademy och kadeternas liv. Tycker jag skulle kunna bli mycket intressant. kanske kan man sätta kadeterna på ett rymdskepp där deras utblidning är skeppets syfte.

Redigerad av Unkas
  • 1 månad senare...
  • Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
Expendable Ensign yttrade vid något tillfälle en ide till nästa Star Trek serien som jag tyckt var mycket bra.  Att låta serien handla om Star Fleet accademy och kadeternas liv.  Tycker jag skulle kunna bli mycket intressant.  kanske kan man sätta kadeterna på ett rymdskepp där deras utblidning är skeppets syfte.

Det är en bra idé. Men finns det inte en risk att det kommer påminna om amerikanska high school-serier? ;)

Postad

Det skulle nog slå mkt bra med Star Trek vs High School. Kolla bara på serier som Buffy eller Dawsons Creek. Det är väl mest Kids som kollar på trek på TV idag ändå? (dvs tittare som även ser på Buffy osv) dessutom skulle det behövas lite nytt material, inte bara Standardformat A (som TOS, TNG, VOY o ENT). Det finns ju en SF Academy serietidning. Den är lite kul.

Postad

Har inte orkat läsa alla svar i denna post! Själv röstade jag på lägg ner! Mitt argument är precis samma som bland dom som har sett MYCKET star trek! man tröttnar på det! Samma sak händer om och om igen! TNG och VGR är inga undantag! Har iofs inte emot TNG!

Vad jag har fattat av det jag läst så måste DS9 vara den bästa serien! Och det kan jag bara hålla med om! Persiónigen vill jag se en 8 säsong av den serien! Så här på efter slänten!

BTW Voyager är för Newbies :lol:

Postad
Det skulle nog slå mkt bra med Star Trek vs High School. Kolla bara på serier som Buffy eller Dawsons Creek. Det är väl mest Kids som kollar på trek på TV idag ändå? (dvs tittare som även ser på Buffy osv) dessutom skulle det behövas lite nytt material, inte bara Standardformat A (som TOS, TNG, VOY o ENT). Det finns ju en SF Academy serietidning. Den är lite kul.

nej snälla inte en high school trek nej.

Har vi inte sett för många ungdoms serier som handlar om ja nästan inget.

nej ta in M Piller igen och gör något som är bra (liknande DS9 eller scape kanske dock gärna om dom kunnde komma på något nytt isellet för att rippa allt annat som dom nu gjör i ENT (som dom även gjorde i de sista säsongerna voy))

Postad (redigerade)

Jag tycker att nästa ST serie ska utspelas efter Voyager, dvs i framtiden. Ett nytt skepp med ny besättning.

Det pågår ett intergalaxtiskt krig. Hela Starfleet måste samarbeta med deras tidigare fiender för att överleva.

Deras fiende: Ny super avancerad alien-art, som vi ta över galaxen. :borg1: Värre än borg!

Tricket är att de kommer från en annan Galax, nämligen Andromeda. Besätttningen blir utsänd i ett viktigt uppdrag till deras galax för att spionera eller något annat. (Då med den superwarp som de har tagit från deras fiende under ett tidigare lyckat krigsuppdrag!)

Aliens slås över hela galaxen. Alla påverkas. Besättningen är kanske de enda som kan hjälpa oss att vinna kriget. Men besättningen får det svårare än vad de trodde. De är fast där i en obestämd tid. Under den tiden hamnar det i olika äventyr på gott och på ont. Tillsist efter tag (seriens slut!) så har de gjort/hämtat vad de var ute efter och kan äntligen åka hem....Galaxen ärf räddad! :)

Ps! Detta är ett förslag, inte direkt utarbetat så det kan vara lite rörigt! :P

Redigerad av Captain Mariah
Postad
Jag tycker att nästa ST serie ska utspelas efter Voyager, dvs i framtiden. Ett nytt skepp med ny besättning.

Det pågår ett intergalaxtiskt krig. Hela Starfleet måste samarbeta med deras tidigare fiender för att överleva.

Deras fiende: Ny super avancerad alien-art,  som vi ta över galaxen.  :borg1:  Värre än borg!

Tricket är att de kommer från en annan Galax, nämligen Andromeda. Besätttningen blir utsänd i  ett viktigt uppdrag till deras galax för att spionera eller något annat. (Då med den superwarp som de har tagit från deras fiende under ett tidigare lyckat krigsuppdrag!)

Aliens slås över hela galaxen. Alla påverkas. Besättningen är kanske de enda som kan hjälpa oss att vinna kriget. Men besättningen får det svårare än vad de trodde. De är fast där i en obestämd tid. Under den tiden hamnar det i olika äventyr på gott och på ont. Tillsist efter tag (seriens slut!) så har de gjort/hämtat vad de var ute efter och kan äntligen åka hem....Galaxen ärf räddad! :)

Ps! Detta är ett förslag, inte direkt utarbetat så det kan vara lite rörigt! :P

Det låter nästan precis som tidigare serier.

Om du blandar DS9 och VOY så har du den.

Då den storra handlingen i DS9 är som du beskrev.

och voy med skepp tanken.

Postad

Verkligen! Jag har aldrig sett DS9! :blink:

Vad handlar den serien egentligen om? :huh: Är det verkligen sant att jag nyss beskrev en blandning av DS9 och Voyager. :blink:

........... :rodna: Och jag som trodde att jag hade en jättebra ide!!!

Postad (redigerade)
Verkligen! Jag har aldrig sett DS9! :blink:

Vad handlar den serien egentligen om?  :huh: Är det verkligen sant att jag nyss beskrev en blandning av DS9 och Voyager.  :blink:

........... :rodna: Och jag som trodde att jag hade en jättebra ide!!!

Hela delen om strid mot en jätte elak fiende från någonstans långt borta och att man måste aliera sig med gamla fiender för att vinna är väligt likt DS9 i stora drag.

och att via hyperwarp ta sig dit i DS9 finns maskhålet

sen ett skepp ensamt långt borta det låter väldigt likt voy

Redigerad av Morn
Postad

huvud personerna från The Next Generation, Voyager och Deep Space Nine hämtas till t.ex. år 2867 av "tidspolisen" där får dom tre skepp utrustade med det pästa från den tiden, deras uppdrag är att utplåna Borg. :borg1:

Postad (redigerade)

Jag tror att man inte kan gå förlångt från orginalkonseptet. Det blir inte startrek då. Bara si-fi i startrek universiumet. Sen kan det inte bli för mycket krig. Det är inte häller startrek. Det är starwars.

Jag tror på en serie några år senare än slutet på voyager. En grupp rymdskepp (vi får följa ett av dom) har fått i uppdrag att värna medlemmar i federationen. De åker ut mot okännt håll. Första säsongen kan det t ex bara vara i något imperium medan andra säsongen åker de runt för att värna små medlemmar. Grejen är att de ska vara långt från jorden men ändå inom avstånd för att kunna åka hem, få hjälp, mm. Det kommer fortfarande vara startrek men med ett till mål, inte bara utforskandet utan också värnandet. Sen i senare säsonger kan det bli någon typ av kris på jorden så "missonärerna" får svårare tider (ingen support).

Då dom är på långt avstånd fån jorden men nära varandra ska det vara mycket snack mellan de olika skeppen. Vissa ur besättningen kan åka över till ett annan skepp och liknande. I senare säsonger kan dom kanske få byggt en liten rymdstation i de nya övertagna områderna.

En till sak jag vill se är typ någon karaktär (eller fler?) som typ jobbar med reparationer, torpedrumen eller liknande. De ska absolut inte ha några högra poster, typ medellägsta. Men grejen är att någon av de på bryggan ska vara bästa kompis med han på reparations avdelningen eller så. På så sätt skulle vi få lite fler sidor av st och det skulle ge flera nya typer av avsnitt.

Vad tycker ni om allt det här?

Redigerad av baracuttra
Postad

Jag tycker det låter som en jättebra ide. Jag skulle i alla fall se den. Vad vill du kalla serien? Du borde skriva ett brev till Star Trek eller någon om din ide. Kanske så får vi se din ise i en framtida ST-serie!!!

Jag röstar för din ide!!!!

Postad

Kanske skulle de låta nån som aldrig sett strek utan bara hört talas om det lägga fram en idé. Fast det är klart, det finns ju en risk att den personen omedvetet gör en serie som liknar de andra allt för mycket. Men jag tycker att det är svårt att hitta på nånting nytt till något som man vet hur det ska vara. Jag hoppas bara att nästa serie inte blir som ENT. Det är ju jättedumt att göra en serie som utspelar sig före TOS och så ser den mordernare ut (själv tror jag att de gjort ENT för att få med mer klingoner ;) )

Nä... Jag tror tyvärr att star trek borde ta en rejäl paus :(

Postad (redigerade)

Jag skulle villja se en säsong till av Star Trek Voyager. den skulle handla om att besättningen på Voyager får ett nytt skepp (ett sånt som finns på sidan: (http://vv8.jetc.org/tech/index.html) med det åker tillbaka till Delta kvadrant och besöker bland andra dom människor man träffade på i avsnittet: the 37´s, stardate 48975.1 och ger dom den teknologin som behövs för att komunisera med Jorden i real tid. :borg1:

Redigerad av USS VOYAGER
Postad

Jag tycker att tiden ska vara kanske 2700 eller 2900 och att federationen vuxits sig stor och håller nu stora delen av Vintergatan. Klingon, ferengis och andra raser, är också medlemmar av federationen. Nu börjar man utforka andra galaxer t.ex. andromeda men det finns en fiende utanför galaxen, den så kallade galaxhopparen :blink: en art som invaderar galax efter galax och tar alla resurser från varelserna och planeterna där och fortsätter. Nu är det Vintergatans tur...men federationen står som försvarare av frihet och demokrati <_< :P !

Ungefär som independance day men i större skala om ni förstår.

• 4 veckor senare...
Postad

Star Trek e ju det bästa som hänt männskligheten,men lite mer slag och krig borde det vara,så, klingon vs federation borde bli grymt,men inte om deras bird of pray kan skjuta kamouflerad... :klingon: + :w00t: =krig

Postad

VArför att inte göra så att Archer träffar Janeway i Deltakvadranten.

Kan ju va tufft att ha två skepp från olika tider som slåss tillsammmans.

Då kan ju enterprise få sköldar av Voyager!!!!

Postad
VArför att inte göra så att Archer träffar Janeway i Deltakvadranten.

Kan ju va tufft att ha två skepp från olika tider som slåss tillsammmans.

Då kan ju enterprise få sköldar av Voyager!!!!

Det var en dålig ide eftersom det skulle ändra hela kontinuiteten i star trek universumet. Om Voyager skulle ge enterprise sk??ldar skulle Voyager inte vara som den var...

jag tar det du sa som ett skämt.

Postad
Star Trek e ju det bästa som hänt männskligheten,men lite mer slag och krig borde det vara,så, klingon vs federation borde bli grymt,men inte om deras bird of pray kan skjuta kamouflerad... :klingon: + :w00t: =krig

Om det vore mer krig skulle det inte vara Star Trek längre. Visst, de flesta tycker nog att det är roligt att kolla på balla rymdstrider, men det skulle inte vara star trek. Star Trek är så mycket mer än att skjuta sönder fiendeskepp.

Ett krig mellan Klingon och federationen skulle inte heller passa in i historien då det numera är fred och en alians mellan Klingons och federationen. Visst de bröt den aliansen en gång, men det var ju faktiskt dominons fel.

Postad
.För mycket krig är inte kul, då blir det typ star wars.

Det är ju sant.

Voyager var ju mycket populärare än DS9 och ändå fanns det inget direkt krig i Voyager som i DS9. Så man kan inte säga att man ska ha ett krig för att göra det mer spännande, det viktiga att man har en bra story, skådespelare och en bra känsla i serien.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...