Gå till innehåll

vad ska nästa ST-serie handla om?  

82 medlemmar har röstat

1. 1.

• Två säsonger till på Voyager
      14
    • Ett skepp som hamnar i 1000-talets Sverige
      3
    • Neelix liv efter Voyager
      1
    • Klingons attack mot Federationen
      13
    • Ett skepp som hamnar i en annan galax
      8
    • Ett skepp vars jobb är att infiltrera Flödesrymden
      5
    • Livet på en Space Dock
      11
    • Ett skepp som hamnar i Star Wars universumet
      8
    • Inget ST borde läggas ner
      10

Rekommenderade inlägg

Postad
.För mycket krig är inte kul, då blir det typ star wars.

Det är ju sant.

Voyager var ju mycket populärare än DS9 och ändå fanns det inget direkt krig i Voyager som i DS9. Så man kan inte säga att man ska ha ett krig för att göra det mer spännande, det viktiga att man har en bra story, skådespelare och en bra känsla i serien.

I sverige så är det klart att det är Voy frmför DS9 då ds9 knappt gått på TV.

Då DS9 som helhet har bättre story/manus samt skådisar så undrar man vad folk tittar på när dom dömmer en serie. Det kan även vara av samma anledninga att Baywacht gick så länge och vara så poppis smo gör att VOY är populärare än DS9. Då jag tror att vi alla kan hålla med om att bra story/skådisar har inte BW

Nej detta är en diskution för ett annat ställe (bästa serien kanske)

sen så är det inte själva kriget med borgarna som skulle göra en ny serie dålig utan det skulle vara borgarna. Då det är fienden som är det viktiga inte kriget. Om man har en bra fiende så kan man kriga länge utan att tappa gnistan i en serie.

• Svar 153
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Postad
.För mycket krig är inte kul, då blir det typ star wars.

Det är ju sant.

Voyager var ju mycket populärare än DS9 och ändå fanns det inget direkt krig i Voyager som i DS9. Så man kan inte säga att man ska ha ett krig för att göra det mer spännande, det viktiga att man har en bra story, skådespelare och en bra känsla i serien.

I sverige så är det klart att det är Voy frmför DS9 då ds9 knappt gått på TV.

Då DS9 som helhet har bättre story/manus samt skådisar så undrar man vad folk tittar på när dom dömmer en serie. Det kan även vara av samma anledninga att Baywacht gick så länge och vara så poppis smo gör att VOY är populärare än DS9. Då jag tror att vi alla kan hålla med om att bra story/skådisar har inte BW

Nej detta är en diskution för ett annat ställe (bästa serien kanske)

sen så är det inte själva kriget med borgarna som skulle göra en ny serie dålig utan det skulle vara borgarna. Då det är fienden som är det viktiga inte kriget. Om man har en bra fiende så kan man kriga länge utan att tappa gnistan i en serie.

Det jag menade var inte att Voyager är bättre än Ds9 men att Voyager hade h??gre tittarsiffror i främst USA. Och tittarsiffror är ju mycket viktiga i USA.

Jag skrev mitt inlägg på svar till Suskiv och Voyboy och menade att mycket krig inte är det som gör en serie intressant. (Ett exempel är ju DS9.) Jag tycker det är tråkigt att du ofta går i försvarsposition.

Postad
Det jag menade var inte att Voyager är bättre än Ds9 men att Voyager hade högre tittarsiffror i främst USA. Och tittarsiffror är ju mycket viktiga i USA.

Jag skrev mitt inlägg på svar till Suskiv och Voyboy och menade att mycket krig inte är det som gör en serie intressant. (Ett exempel är ju DS9.)  Jag tycker det är tråkigt att du ofta går i försvarsposition.

Jag ber om ursäkt om jag ofta verkar lite defensiv av mig.

Jag känner bara att på ett forum som nästan bara (till större del) består av "voy-nissar" (de som bara sett voy) så känns det att man behöver vara lite mer agresiv.

Ja det om det.

Jag hoppas i alla fall att nästa serie (om det nu blir något) har en bra fiende. i ent så har dom ännu inte hittat den rätta och voy var alldrig i närheten.

Postad
Det är ju sant.

Vilket såklart finns i DS9. (men imm inte i voyager)

Anledningen till att DS9 inte är lika populär som de andra serierna är många.

* Det annurlunda upplägget dvs. rymdstion istället för rymdresa

* Det faktum att det inte sändes som ensam serien utan fick slåss med Voyager.

* Det har knappt sänts i Sverige.

* Story arcs som gör att man måste kolla på flera avsnitt irad för att hänga med.

Postad

En bra ide vore ju om typ Romulanerna (stava) skulle komma i krig med någon ny stor supermakt så de skulle behöva all kraft på dom och lite till. Med andra ord, vi skulle aliera oss med romulanerna. (delvis pågrund av att om dom faller faller vi). Serien skulle då vara lite i TNG anda men ha inslag av krig och romulan uppdrag. Kanske en romulan ombord skeppet?

Sen (som någon redan sa?) tror jag nog mer på att få en bra kännsla i serien med bra karaktärer och en uppfräshning bland manusskrivarna.

Jag tror att lite fräsht blod bland manusförfattarna skulle göra det bättre. Skulle bli lite andra grejer då...

Det är viktigt med intressanta karaktärer i serierna så som data, the doctor, 7/9, odo, kes.

De får ju tyvär inte bli för lika dom i de gamla serierna. Några idéer om nya karaktärer?

Postad (redigerade)

Jag har funderat på hur nästa serie skulle kunna se ut...

Mitt förslag är att de gör en serie om "Section 31", den hemliga underrättelseorganisationen i DS9!

Star Trek: Section 31

Det ska då utspela sig under/efter tiden på DS9... Man kan väva samman historier från tidigare avsnitt och se dem ur ett annat perspektiv!

Redigerad av GuZZLo
  • 3 månader senare...
Postad
Captain Mariah: taget från "Enterprise på SVT, del 1"

Intressant att de valde att fortsätta med dessa tidsresor som har varit stor del av handlingen under säsongen. Härifrån kommer en intressant förslag på framtida Star Trek serie. Jag kommer att skriva om det i rätt inlägg...Jag säger ja till mer tidsresor och tidskrig. Detta gör ju bara Star Trek serierna ännu intressantare....

Eftersom det har varit så mycket med tidsresor på Enterprise, gav det mig en ide om en framtida star trek serie. Vad sägs om serie om en besättning (grupp med människor) utspelad långt in i framtiden. Dessa pseroner uppgift är att se till att tidslinjen förblir som den är och därmed kämpar mot eventuella fiender som försöker ändra historien, rättar till misstag som gjorts, med mera. Typ som en speciell avdelning i Starfleet. Man skulle nog komma långt med detta!

Skulle det fungera?

Postad

Intressant att de valde att fortsätta med dessa tidsresor som har varit stor del av handlingen under säsongen. Härifrån kommer en intressant förslag på framtida Star Trek serie. Jag kommer att skriva om det i rätt inlägg...Jag säger ja till mer tidsresor och tidskrig. Detta gör ju bara Star Trek serierna ännu intressantare....

Eftersom det har varit så mycket med tidsresor på Enterprise, gav det mig en ide om en framtida star trek serie. Vad sägs om serie om en besättning (grupp med människor) utspelad långt in i framtiden. Dessa pseroner uppgift är att se till att tidslinjen förblir som den är och därmed kämpar mot eventuella fiender som försöker ändra historien, rättar till misstag som gjorts, med mera. Typ som en speciell avdelning i Starfleet. Man skulle nog komma långt med detta!

Skulle det fungera?

Skulle det kanske. Men det mest troliga är att tittarna tycker att det blir för krångligt och slutar att titta.

Postad

Skulle det fungera?

Skulle det kanske. Men det mest troliga är att tittarna tycker att det blir för krångligt och slutar att titta.

Jsg skulle tycka att de skulle vara intressant med en sådan serie, men d skulle bli väldigt svårt att förklara alla saker man måste ta hänsyn till då man ändrar tiden (se voy Year of Hell part 1 och 2). Skulle tittarna orka att få en grundkurs i hur man undviker "Janeway paradoxen" m.fl. olika tidsparadoxer?

Postad
En serie som utspelar sig på ett Galor eller Keldon från Cardassien? Det skulle faktiskt äga rätt hårt. :cardassian:

Eller ialla fall med en utomjordisk kapten. Kan inte fatta att det ska vara så svårt för TPTB att förstå att det är en bra idé. När man har kört med både manliga och kvinnliga kaptener på både rymdskepp och rymdstationer i tre olika århundraden, så varför kan man då inte ha en utomjordisk kapten?

Postad
En serie som utspelar sig på ett Galor eller Keldon från Cardassien? Det skulle faktiskt äga rätt hårt. :cardassian:

Eller ialla fall med en utomjordisk kapten. Kan inte fatta att det ska vara så svårt för TPTB att förstå att det är en bra idé. När man har kört med både manliga och kvinnliga kaptener på både rymdskepp och rymdstationer i tre olika århundraden, så varför kan man då inte ha en utomjordisk kapten?

Skulle vara häftigt om det kom en Romulan som kapten. med tanke på att dom är fiender :vulcan:

Postad
eller en serie som utspelar sig i ett spegeluniversum

Det är faktist en bra ide. Om man är trött på star trek kontinuiteten kan man börja på nytt fast man inte förstör star trek, man skulle ha friare händer att utveckla en ny serie.

• 1 månad senare...
Postad

JO, fast om som jag ser det så är det större chans att de gör en långfilm om det ämnet, än att de gör fler säsonger även om det skulle vara kul! Faast jag har hört att de kanske inte ska göra fler långfilmer, i alla fall inte på ett tag. Är det någon mer som har hört och vet mer om detta? :huh:

Postad

Livet på en spacedock, helt klart! av alla val du gett ut. men personligen tycker jag att den borde handla om ett skepp som ska utforska gammakvadraten. :vulcan:

• 2 veckor senare...
Postad

Jag hade nog gärna vilja se flera säsong av Voyager, då det är min favorit serie. Jag tror dock att det inte kommer att ske.

Att se flera säsonger av TNG är alltid uppskattat. Men då medspelarna har gjort ett X antal filmer så tror jag nog att det ochså är en ganska liten chans att det sker.

Alltså tycker jag att de antingen ska skapa en ny serie med bra story och bra skådespelare eller så ska de förbättra Enterprise eventuellt förlänga serien.

Postad

Jag vill nog faktiskt inte se någon mer serie, känns som om de kommer att tömma ut de sista som går med Enterprise nu, så det är frågan om det går att göra någon varierande serie. Kanske en som skulle utspela sig väldigt långt in i framtiden då. Alltid kul att se vad som kommer hända med Romulans VS Federationen.

Postad
Jag vill nog faktiskt inte se någon mer serie, känns som om de kommer att tömma ut de sista som går med Enterprise nu, så det är frågan om det går att göra någon varierande serie. Kanske en som skulle utspela sig väldigt långt in i framtiden då. Alltid kul att se vad som kommer hända med Romulans VS Federationen.

Tja det har ju varit lite olika teman på serierna men det har ändå varit mycket utforskning

TOS - Lite thriller aktig men utforskning var ändå viktigt

TNG - Väldigt mycket diplomacy och utforskning trots allt en väldigt bra serie

DS9 - Här handlar det mycket om krig MEN det är trots allt en rymdbas och flera olika raser hälsar ju på så även det är ju en slags utforskning

VOY - tja utforska nya världar...

Den serie som sticker ut mest av dom här är ju då TOS, därför skulle jag vilja ha lite mer sånt. Men kanske ??r den härliga thrillern och spänningen i serien för att den tja inte har dom bästa special effekterna, dom där miljöerna och så som har blivit klassiker, vad tycker ni?

Postad

Ja, det borde ha funnit ett "annat" val, tycker att det är dags för något udda..något som inte har provats än...varför inte focusera på någon annan ras i centrum än just människor från Jorden....typ Klingons, Vulcan vad sjutton som helst... :P

• 1 månad senare...
Postad

Kanske en serie som man får följa lite olika raser i olika avsnitt? Visst skulle det bli jobbigt att göra, men om huvudpersonerna i varje avsnitt skulle heta samma sak så skulle det nog funka. Fast det skulle nog låta aningen fånigt om det kommer en Klingon som heter något jordiskt namn...eller en borg.

Annars kanske man kan följa ett rymdskepp från framtiden som har i uppgift att dokumentera varelser. Skulle det inte vara kul att få reda på varifrån Borg kommer, eller att få reda på varför dom började sträva efter "Perfection"?

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...