Morn Postad 17 Februari, 2003 Rapport Postad 17 Februari, 2003 när du åker i warp 10 så är du på alla plaster i univerum sammtidigt. det går nog men alla blir ju ödlor sen Men borgerna har väl ngt som kallas transwarp, som skall vara snabbare. hur funkar det? Det talas ju ofta om "transwarp-conduits", vilket verkar vara ngn typ av ledningar som gör att man kan åka snabbare. :osäker: Jag skulle anta att det är liknade att skeppet skapar ett maskhål fö sig själv.
Lieutenet Lind Postad 17 Februari, 2003 Rapport Postad 17 Februari, 2003 men alla blir ju ödlor sen Inte Doctorn...
Pjotr'k Postad 17 Februari, 2003 Rapport Postad 17 Februari, 2003 men alla blir ju ödlor sen Inte Doctorn... Nej, men han blir veterinär i stället för läkare... OK. Vi verkar börja tassa runt i gränstrakterna för detta ämne. Kan vi få tillbaka diskussionen till huvudfåran, tack?
Excelsior Postad 17 Februari, 2003 Rapport Postad 17 Februari, 2003 när du åker i warp 10 så är du på alla plaster i univerum sammtidigt. det går nog men alla blir ju ödlor sen Men borgerna har väl ngt som kallas transwarp, som skall vara snabbare. hur funkar det? Det talas ju ofta om "transwarp-conduits", vilket verkar vara ngn typ av ledningar som gör att man kan åka snabbare. :osäker: Jämför man transwarp med "vanlig" warp så är transwarp mellan 20 och 30 gånger snabbare. Hörde att standard-farten för vanlig transwarp är warp 28. Men det är ändå inte samma sak som vanlig warp. Någon som vet hur slipstream fungerar? Skapas det maskhål där med?
Turambar Postad 17 Februari, 2003 Rapport Postad 17 Februari, 2003 Jämför man transwarp med "vanlig" warp så är transwarp mellan 20 och 30 gånger snabbare. Hörde att standard-farten för vanlig transwarp är warp 28. Men det är ändå inte samma sak som vanlig warp. Någon som vet hur slipstream fungerar? Skapas det maskhål där med? Jag tror att skeppet skapar ett maskhål. Problemet i Voyager var väl att man inte visste hur man skulle modulera sköldarna för att inte gå sönder, eller?
UNDO_2000 Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Här är en karta av Star Trek galaxen för som som ville ha: <_< Den ska vara från Star Trek Encyclopedia Second Edition CD-ROM Här finns en MASSA fler Star Trek kartor Min fråga är varför åker inte Voyager till Gamma kadraten å tar DS9 maskhålet tillbaka till federationen. E dom så rädda för domineon att dom hellre åker den väääääldigt mycket längre vägen hem?
Turambar Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Min fråga är varför åker inte Voyager till Gamma kadraten å tar DS9 maskhålet tillbaka till federationen. E dom så rädda för domineon att dom hellre åker den väääääldigt mycket längre vägen hem? Jag tror det, dom hade mycket problem med Domion i DS9, och Janeway kanske inte vill riskera det. Det är ju inte Federationen som bestämmer vilken väg dom ska ta, det är ju Janeway, och hon kanske heldre vill upptäcka massa nya raser, istället för att komma hem
Morn Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 DÅ voy försvan så var det inte krig mellan Fed och dom. Jag skulle nog riskera att åka mot dom framför the borg.
Expendable Ensign Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Men då skulle det vara svårt att få ihop sju säsonger. :P
Morn Postad 18 Februari, 2003 Rapport Postad 18 Februari, 2003 Men då skulle det vara svårt att få ihop sju säsonger. :P troligen så skulle man det. det gäller bara att inte gör för stora/långa hopp. Sen att dom inte gjorde det visar att Janeway inte direkt vet något av det som 'är viktigt
Excelsior Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 DÅ voy försvan så var det inte krig mellan Fed och dom. Jag skulle nog riskera att åka mot dom framför the borg. Då Voyager "försvann" så visste ju besättningen om maskhålet, men inte att Dominion fanns. Så det mest logiska :vulcan: vore ju faktiskt att de åkte till maskhålet istället. Har själv undrat över detta länge.
UNDO_2000 Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 Men då skulle det vara svårt att få ihop sju säsonger. :P Nja, de skulle jag nog inte säga. Det hade ju fortfarande varit en massa tusen ljusår bort så det hade ju ändå tagit väääääääldigt lång tid att komma dit... Bara inte så vääääääääääääääääääääldigt lång tid som den vägen dom valde...
Morn Postad 19 Februari, 2003 Rapport Postad 19 Februari, 2003 (redigerade) DÅ voy försvan så var det inte krig mellan Fed och dom. Jag skulle nog riskera att åka mot dom framför the borg. Då Voyager "försvann" så visste ju besättningen om maskhålet, men inte att Dominion fanns. Så det mest logiska :vulcan: vore ju faktiskt att de åkte till maskhålet istället. Har själv undrat över detta länge. Jo dom viste om the Dominion redan inna dom åkte. säsong 1 voy är samma tid som säsong 3 DS9 för att vara mer exakt så är Cartaker (piloten i Voy) ca samma tid som ds9 avsnittet "past tense" (typ mitten av säsong 3 ds9) och om det är så att voy som då var ett nytt skepp inte har laddat in de senaste infon så visar det att det inte är ett direkt ett bra skepp/crew Redigerad 19 Februari, 2003 av Morn
Excelsior Postad 20 Februari, 2003 Rapport Postad 20 Februari, 2003 DÅ voy försvan så var det inte krig mellan Fed och dom. Jag skulle nog riskera att åka mot dom framför the borg. Då Voyager "försvann" så visste ju besättningen om maskhålet, men inte att Dominion fanns. Så det mest logiska :vulcan: vore ju faktiskt att de åkte till maskhålet istället. Har själv undrat över detta länge. Jo dom viste om the Dominion redan inna dom åkte. säsong 1 voy är samma tid som säsong 3 DS9 för att vara mer exakt så är Cartaker (piloten i Voy) ca samma tid som ds9 avsnittet "past tense" (typ mitten av säsong 3 ds9) och om det är så att voy som då var ett nytt skepp inte har laddat in de senaste infon så visar det att det inte är ett direkt ett bra skepp/crew Detta är ett av alla de fel som finns i ST. Tidsmässigt sett BORDE Voyager veta om Dominion, men de gör de inte. Bevis på detta ses i bl a "Message In A Bottle". "EMH2: No, our conflict with the romulans has nothing to do with the war with the dominion. EMH1: The who?" Ett annat bevis är ett avsnitt strax därefter: "B'Elanna: What happend? Chakotay: Looks like the cardassians found themselfs an ally in the Gamma quadrant. They helped them to hunt down all the Maquis and killed them." Även här verkar det som om Voyager inte känner till dominion.
Morn Postad 20 Februari, 2003 Rapport Postad 20 Februari, 2003 (redigerade) För det första så tvivlar jag på att doctorn har kunskap om the dominion. han är en akut läkare. Varför skulle dom programera inte kunskap som inte är nödvändig i han? Men då är frågan var för Mark 2 vet detta. troligen för att han är en protoyp. på ett ny skepp (detta är nu mitt i kriget så mer kunsap finn om dom och därför känndes det rätt att programera in den kunskapen i han. Sen så är ditt andra ex bevis på att de som skriver VOY inte verkar vara så smarta. Jag skulle kanlla det en blooper. Redigerad 20 Februari, 2003 av Morn
Original_Alec Postad 21 Februari, 2003 Rapport Postad 21 Februari, 2003 Eller så vill dem få det till att Janeway tänker på Skeppets bästa. :vulcan:
Morn Postad 21 Februari, 2003 Rapport Postad 21 Februari, 2003 Eller så vill dem få det till att Janeway tänker på Skeppets bästa. :vulcan: På vilket sett tänker hon på skeppets bästa då hon väljer att åka så det tar ca 70 år istellet för att åka den korta vägen dom bara skulle ta typ 50
Captain Proton Postad 22 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 22 Februari, 2003 [ På vilket sett tänker hon på skeppets bästa då hon väljer att åka så det tar ca 70 år istellet för att åka den korta vägen dom bara skulle ta typ 50 Jag säger inte att du har helt fel morn men Voyagers resa hem tog ju inte 70 år heller, så det kanske var bäst att de valde den rutten hem som de gjorde. Man vet aldrig vad som kan ha hänt om de valde att välja en annan väg.
Morn Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 [ På vilket sett tänker hon på skeppets bästa då hon väljer att åka så det tar ca 70 år istellet för att åka den korta vägen dom bara skulle ta typ 50 Jag säger inte att du har helt fel morn men Voyagers resa hem tog ju inte 70 år heller, så det kanske var bäst att de valde den rutten hem som de gjorde. Man vet aldrig vad som kan ha hänt om de valde att välja en annan väg. Då ingen på voyager kan se in i framtiden så är det omöjligt för dom att veta att det bara skulle ta 7 år. dom kan omöjligt veta detta. Så som kapten så måste man vara nästa galen (eller puckad) för att välja den långa vägen hem. skulle du välja att åka via New York när du ska åka från stockholm till göteborg? nej inte om ditt ända mål är att ta dig till GBG. Dina argument faller på att de inte kan se in i tiden.
Turambar Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Så som kapten så måste man vara nästa galen (eller puckad) för att välja den långa vägen hem. skulle du välja att åka via New York när du ska åka från stockholm till göteborg? nej inte om ditt ända mål är att ta dig till GBG. men om uppdraget är att utforska galaxen (jorden), så skulle jag göra det iaf
Morn Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 Sant men deras uppdrag är som nr 1 att ta sig hem. Sen om nu dom sk utforska nytt så skulle jag inte åka mot the borg. som tidigare varit extremt faliga. och att utforska i 70 år eller ca 40 gör inte direkt någon skilnad när som vill hem.
Borg1 Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 På vilket sett tänker hon på skeppets bästa då hon väljer att åka så det tar ca 70 år istellet för att åka den korta vägen dom bara skulle ta typ 50 "Korta vägen" 50 år Då de flesta på VOY är över 25 år så är inte skillnaden mellan en resa på 50 år och en på 70 år är inte så stor. Jag hade då hellre tagit tid till att utforska världar. Kanske finns det då chans att hitta någon ny teknik eller maskhål som förkortar resan. Lite förhandling med Q kunde kanske också vara ett alternativ.
Morn Postad 22 Februari, 2003 Rapport Postad 22 Februari, 2003 På vilket sett tänker hon på skeppets bästa då hon väljer att åka så det tar ca 70 år istellet för att åka den korta vägen dom bara skulle ta typ 50 "Korta vägen" 50 år Då de flesta på VOY är över 25 år så är inte skillnaden mellan en resa på 50 år och en på 70 år är inte så stor. Jag hade då hellre tagit tid till att utforska världar. Kanske finns det då chans att hitta någon ny teknik eller maskhål som förkortar resan. Lite förhandling med Q kunde kanske också vara ett alternativ. Q ville förhandla men det ville inte Janeway. Sen så är det inte bra tiden utan även att chansen att skeppet skulle klara sig är ganska låg (i princi lika med noll) om dom åker via borg-land. Dock bör jag på peka att de som skrivit Voy har ändrat nästa alla regler som tidigare trek satt fast. om dom hade följt det som var etablerats i tidigare trek så skulle VOy inte kommit längre än till säsong 4. säsong 4-7 skulle bli om Borg skeppet "39 Gamma 5"
Captain Proton Postad 23 Februari, 2003 Författare Rapport Postad 23 Februari, 2003 Lite förhandling med Q kunde kanske också vara ett alternativ. Q ville förhandla men det ville inte Janeway.
Morn Postad 23 Februari, 2003 Rapport Postad 23 Februari, 2003 Detta gör hon väldit bra också. genom att ljuga för sig själv. Hon bryter mot nästan alla SF regler och tror att hon knapt varit nära.
Rekommenderade inlägg
Vänligen logga in för att kunna kommentera
Du kommer kunna lämna en kommentar efter att du har loggat in
Logga in nu