Jump to content

Trekker-föreningar

Pjotr'k

Recommended Posts

Vet ni något om vad som händer i Trek-föreningar? Jag har haft funderingar på att gå med i någon men vet för det första inte om det finns någon i min närhet. Jag har förstått att det finns någon i Blekinge. Är det någon mening att gå med i någon förening? Vilka fördelar får man? Svara mig om ni vet.

• 1 month later...
  • Replies 191
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tja...

WCT (eller Svenska Trekkers, som de vill kalla sig nu för tiden) är väl den bästa föreningen jag känner till (Göteborgsbaserat, men många medlemmar från 'out there').

Brukar ha fyra Treffar om året på biografen Draken i Göteborg. En sisådär sexton timmar Star Trek på en bio är inte fy skam... Få se om den här IkonCoden funkar nu då:

Hemsida: http://www.trekkers.se

Tack, Peak!

Jag har beslutat att gå med i Trekkers_i_södra_Sverige. De har en medlem som uppger sig att bo i Kalmar. Enligt deras stadgar har de samarbete med WCT och man får då gå även på deras Treffar.

Tack för tipset. De här Treffarna verkar intressanta.

/ Peter

• 3 weeks later...

Jodå... Medlem sedan länge.

Förhoppningsvis så kommer jag iväg i April (beror lite på om min chaufför är ledig eller inte, förra gången kunde vi tyvärr inte åka, fast jag har bara missat 2 treffar sedan min första hittills (jag var på ST IV då)...

Om inte annat så gör jag väl triviatävlingen som vanligt, tänker jag mig...

• 2 months later...

Hej!

Här kommer en lista på de planerade träffarna i TSS, WCT och Stockholm Trekkers. [senast uppdaterad 2001-06-04]

2001

06-09 VOY (ST)

08-25 Tema: UFO (TSS Helsingborg)

09-01 Star Trek 35 år (ST)

09-29 (TSS Malmö)

09-29 (WCT)

10-06 Vulcan (ST)

10-06 (TSS Växjö)

10-27 (WCT Minitreff)

11-03 Odo (ST)

12-01 Great Battles (ST)

12-08 (TSS Ronneby)

2002

01-12 Alien of the week (ST)

WCT träffas i Göteborg

ST - Stockholm Trekkers i Bio Focus, Hagsätra, Sthlm

TSS någonstans i södra Sverige (Skåne, Ronneby, Växjö)

(Ändrad av Peter kl. 6:31 pm den juli 19, 2001)

• 1 month later...
  • 1 month later...

TSS-treffarna är på olika platser runtom i södra Sverige. Nästa gång är i Malmö den 29/9 (jag tror att det är fullt, men kolla annars på http://www.tss.st ) och därefter är det i Växjö den 20/10. I början av december är det i Ronneby.

Är du medlem i WCT, ST eller trekkies.dk så är du välkommen att vara med motsvarande vanliga medlemmar i TSS. Det är dock alltid en kostnad för alla n??rvarande. I Helsingborg kostade det 10:- och i Malmö 90:- (tror jag). Allt beror på vilka samarbetspartners vi har.

Var hålls treffarna då? Tio kronor låter väldigt billigt.  WCT´s treffar kostar 200 kr utan ST-kostym och 100 kr med hemsydd kostym. De är heldagar från klockan 10.00 till efter 01.00.

Kan inte du informera när nästa treff i Helsingborg är?

Deras sida verkar nere för tillfället...

Vårprogrammet är ännu inte klart. Nästa gång i Helsingborg lär väl bli någonstans i början av 2002, antar jag. Det finns en till Göteborgare som var med på treffen i slutet av augusti. Ni kanske kan samåka? Växjö är inte heller särskilt långt bort från Göteborg, i varje fall inte med tåg (2 timmar), och Malmö går att ta sig till inom rimlig tid dessutom.

• 2 weeks later...
Citat: från Peak den 11:19 pm den feb. 16, 2001

Tja...

WCT (eller Svenska Trekkers, som de vill kalla sig nu för tiden) är väl den bästa föreningen jag känner till (Göteborgsbaserat, men många medlemmar från 'out there').

Brukar ha fyra Treffar om året på biografen Draken i Göteborg. En sisådär sexton timmar Star Trek på en bio är inte fy skam... Få se om den här IkonCoden funkar nu då:

Hemsida: http://www.trekkers.se

jag tycker att stockholm trekkers är den bästa st föreningen. vi har c:a 10 videodagar/år

vi kommer troligen att kunna visa nya serien redan 6/10

Citat: från Peak den 6:02 pm den feb. 25, 2001

Jodå...

De är verkligen intressanta :)

Både TSS och Stockholm Trekkers är ju mindre än WCT, men det spelar som sagt inte så stor roll eftersom man ändå kan gå på WCT:s treffar...

Om man tänker på antalet medlämmer så är nog WCT större än StockholmTrekkkers men om man tänker på antalet träffar/vidodagar dom har så ligger ST flera ljusår före (med c:a 10dagr/år)

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Så, nu har jag varit på min första (och definitivt inte sista) Star Treff, WCT-treffen i Gbg igår. Nåt som är kul är ju alla spontana applåder. Däremot är det en applåd som jag och Quiet inte riktigt kunde fatta.

Varje gång det kommer fram en asteroid på duken så blir det värsta applåd-orgien med stamp i golvet och hela köret. Hur kommer detta sig? Visst, asteroider är ju skojj...men SÅ skojj?!

(Ändrad av mumle kl. 4:23 pm den okt. 7, 2001)

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...