Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trekker-föreningar

Recommended Posts

Du frågade inte någon annan där? :-)

Jag känner inte till saken, det måste vara en WCT-grej.

Själv missar jag nästa träff i Växjö, då den är flyttad till 3/11 och jag är upptagen Alla Helgons dag.

Jag siktar på Ronneby den 8/12 samt WCT i Götet den 24/11. Då kanske även jag får uppleva stampen...

Jag kan säga så här att astroid applåder är inte en wct grej utan det görs också på STs träffar

Citat: från Peter den 5:25 pm den okt. 7, 2001

Du frågade inte någon annan där? :-)

Jag känner inte till saken, det måste vara en WCT-grej.

Själv missar jag nästa träff i Växjö, då den är flyttad till 3/11 och jag är upptagen Alla Helgons dag.

Jag siktar på Ronneby den 8/12 samt WCT i Götet den 24/11. Då kanske även jag får uppleva stampen...

Det var samma sak förra gången jag var på treff, när asteroiden i introt till ds9 och Voayger visar sig så jublar hela salongen. Varför?

Om du ska till Göteborg 24/11 så kanske vi ses där. :)

Så, nu har jag varit på min första (och definitivt inte sista) Star Treff, WCT-treffen i Gbg igår. Nåt som är kul är ju alla spontana applåder. Däremot är det en applåd som jag och Quiet inte riktigt kunde fatta.

Varje gång det kommer fram en asteroid på duken så blir det värsta applåd-orgien med stamp i golvet och hela köret. Hur kommer detta sig? Visst, asteroider är ju skojj...men SÅ skojj

Hehe... Var ett tag sedan jag var här... Sorry :)

Jo, den där stenen (det skall vara asteroiden i Voyager, Den i DS9 är ett plagiat som kom mycket senare) är en tradition sedan länge (jag var har varit på Star Treffarna sedan nummer 4, och missat ytterligt få sedan dess).

Jag tror att det var under treff 5 det började... Alla applåderar ju namnen på de skådisar/karaktärer som man gillar i introt. Någon lustigkurre började med att applådera stenen och sedan blev det bara fler och fler... :) Applåderna för stenen i DS9 började nog under någon av dominiontreffarna, när det inte fanns nåt voyager att visa...

Tyckte ni trivian var svår förresten, skyll på mig. Jag och en till gör triviatävlingarna sedan några år tillbaka... :)

De träffar som kommer att äga rum i det närmaste är dessa. Jag markerar i detta inlägg vilka som har sagt att de troligen skall gå med kursiv text.

011124: Göteborg (WCT) Quiet

011201: Stockholm (ST) Peter

011208: Ronneby (TSS) Peter

011208: Göteborg (WCT Mini) Ingen har anmält att de skall gå

020112: Stockholm (ST) Ingen har anmält att de skall gå

020920-020922: TrekCon Köpenhamn (.dk) Peter

Vänta lite nu.....

JAG har aldrig varit, sett någon "treff". Första gången jag hördes talas om "treffar" och föreningar var här i forumet för typ 3 månader sen. Så.....

Är det så att (rätt mig om jag har fel)

På en treff träffas man och kollar på Tos och sådana grejer.

WCT= Weast Coat Trekkers

TSS= Treeker Södra Sverige någonting

Ge ett helt möjligt exempel på en treff:  

Det är väl inte så att det är åldersgräns?? ?

Jag kanske ligger i det risigaste lagret    

Mhv  Fredrik

Vad jag vet så har inte West Coast Trekkers (=WCT) någon åldersgräns. Men man ska kunna hålla sig vaken under nästan 15 timmar star trek. ;)

Mumle: hur blir det 24/11?

Det är inte åldersgräns, det va flera är som inte kunder varit mer än 7-8 år...dom hade visserligen familjer med sig (såg det ut som). Men om du frågar Peter snällt kanske han kan spela pappa! :D

Nästa gång är det koffein-tabletter som gäller...eller otroligt mycket kola...

Quiet: Stop pushing me!! ;) har inte bestämmt mig, ska tänka på det...

ok, jag och David är i alla fall över 7-8 år

Jag är 12  fyller i Juli. Min bror david (han förtjänar ett litet D) är 10 år , men , men han vet lika mycket engelska som en 12 åring (nästan) men beter sig som en 3 åring

Om det är någon här som kallar detta ett personangrep så säger jag att: Syskonregeln bör införas!!!

Fredrik

Quote from commander jennie, posted on Nov. 03 2001,12:19

:0 Va? Har du inte varit på någon träff. OKej, jag har inte heller varit på många senaste var när TSS var  i Helsingborg.

Just det Jennie!:)

Quote from Peak, posted on Feb. 16 2001,17:19

En sisådär sexton timmar Star Trek på en bio är inte fy skam...

Sexton timmar? sexton timmar startrek låter lockande det kan jag hålla med om.

Ni som har varit på träffar kan väl svara på hur man orkar, jag menar, har man en paus och gå hem och sover eller?

fast det verkar ju kul ändå. Ska gå med i föreningen i Göteborg :)

Tja, man har "raster" på 30 minuter och 60 minuter. Om man vill sova på dem så kan man väl göra det! ;)

Det är svårt att låta bli att somna sista timmen.

Tips från Quiet och Mr. Mumle: koffeintabletter!

Jag tror inte jag lyckades förra gången... När jag såg Broken Bow andra gång så insåg jag att jag hade missat jättemycket! Sen är det smart att sova mer än 5 timmar o inte festa kvällen innan, det gör inte saken lättare...???

känner mig intresserad av att dyka upp på nån sån treff... låter ju kul... 16 timmar star trek på DRAKEN... =) här kan vi snacka om grym ljudanläggning oxå... THX kan slänga sig i graven vid en jämförelse... :)

sen var det det där om en mindre träff med folk från detta forum... det låter oxå rätt intressant.. =) även om jag inte varit med länge...

sen kan jag tipsa om café-cola... kostar 5kr/burken i en turkaffär i gamlestan (gbg) och är god som fan =) och uppiggande oxå...

Dessutom har ju Folkets Hus köpt Draken och de höjer priserna hela tiden = det blir väl nån ny biograf på Chalmers nästa gång (skall tydligen ha mycket bra ljud och sånt...)...

Dessutom är det väl lite overkill med drygt 700 platser när det bara dyker upp 300-400 pers...

Mycket av trivseln försvann också i och med att Drakens Vänner petades ut från försäljningen av kaffe och sånt... Nu är priserna skyhöga istället...

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...