Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trekker-föreningar

Recommended Posts

Quote from commander jennie, posted on Nov. 16 2001,14:08

Öh, vill påminna alla om att TSS är den bästa startrek klubben i Sverige!

Jag är liksom medlem . Förra gången var detväl i Helsingborg??? ???

det är ju väldigt subjektivt jag tycker att stockholm trekkera är bäst. detta pågrund av att vi har c:a 10 videodager om året och vi (som alla föreningar troligen gör) visar nya avsnitt ofta. sen så är vi inte så dyra bar 70 per gång och medläms avgift på 100/år

ps. :borg1: älskar denna smily

Det är väl visserligen lite storleksskillnad på TSS-treffarna och WCT-treffarna? Förra TSS-treffen va väl för sådär 20 pers nere i DVD-shoppens källare eller nåt sånt?

Jag tycker ju att TSS nästa mål borde va en stor treff på Kino i Lund, men det är ju min högst personliga åsikt ;)

Givetvis skall jag till Draken den 24:e... :)

För en gångs skulle slipper jag göra trivian iaf... :P

Och det blev på Draken denna gång oxo... Jipii..!

Quote from Peter, posted on Nov. 17 2001,13:45

Morn: Skall du gå på Videodagen den 1/12 i ST? Jag kommer dit, om inte det blir flygstrejk eller dylikt.

Under dom två åren jag varit med i stockholm trekkers så har jag aldrig missat en videodag så det är självklart att jag kommer :jemhadar:

Suck, jag har bara varit på en träff hittills, på Stockholm Trekkers sista videodag med nya VOY, dvs då de visade Endgame. Jag ska antagligen dir igen i Januari och se på ENT.

Temat för Träffen i Ronneby 8/12 är fastställd. Flera höjdaravsnitt är bokade, men flera är nya för mig:

THE GUILD OF SUPERIORS

11.00 Strange new world ENT

11.50 Charlie X TOS-1

12.40 Lunch (KORT styrmöte)

14.10 The squire of Gothos TOS-1

15.00 Where silence has lease TNG-2

15.50 Transfigurations TNG-3

16.40 Paus

16.50 Cold fire VOY-2

17.40 The gift VOY-4

18.30 Middag

19.45 Fury VOY-6

20.35 The reckoning DS9-6

21.25 Slut

(reservation för vissa mindre ändringar)

Vilka var på video dagen i stockholm i lördags.

Ni som inte var där missade värkligen något.

020119 visar vi de 11 första avsnitten av enterprise det får ni inte missa

Vilken förening var det? Men en sak håller jag med TSS har faktiskt väldigt lite träffar och hög medlems avgift. Funderar på att gå med i WCT! :)

det är stockholm trekkers

(se www.stockholmtrekkers.a.se)

Vilken förening var det? Men en sak håller jag med TSS har faktiskt väldigt lite träffar och hög medlems avgift. Funderar på att gå med i WCT! :)

Har TSS hög avgift? Va det inte typ 150:- eller nåt sånt?

Jag vet med säkerhet att alla föreningar tar 100:- i medlemsavgift. Är man medlem i en av föreningarna, har man "medlemsstatus", på så sätt att man får gå på träffar, till samma pris som för andra medlemmar i den föreningen.

Vad är då priset för de olika träffarna i föreningarna?

TSS: 0 - 150:-

ST: ca 100:-

WCT: 100-200:-

Jag vet med säkerhet att alla föreningar tar 100:- i medlemsavgift. Är man medlem i en av föreningarna, har man "medlemsstatus", på så sätt att man får gå på träffar, till samma pris som för andra medlemmar i den föreningen.

Vad är då priset för de olika träffarna i föreningarna?

TSS: 0 - 150:-

ST: ca 100:-

WCT: 100-200:-

ST (stockholm trekkers har 70-80 kr/gång

Sorry, visste inte den exakta summan.

På lördag är det träff med TSS i Ronneby. Kostnad: 0:- (om man är medlem i någon av föreningarna TSS, WCT, ST eller trekkies.dk)

Stockholm Trekkers är väl närmast? Om du väljer mellan Göteborg, Skåne/Småland eller Stockholm, så är nog ST det bästa valet.

Det har du nog rätt i.

Om man sen ser till det fatum att jag väldigt sällan är i Göteborg, och aldrig har varit i Skåne så är ju ST det uppenbara valet :)

Ska bara se till att göra slag i saken snart också, och inte bara prata om att gå med...

Nu är det bara en och en halv vecka kvar tills Stockholm Trekkers har ENT visning den 12:te Januari. Jag har nyss skaffat tågbiljetter. Denna gång blir det de 11 första avsnitten dvs alla som hittills visats i USA.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...