Morn Postad 16 April, 2002 Rapport Postad 16 April, 2002 Nu är det täffar samma dag både ST och WCT kommer ha en videodag den 4/5 här är det program som vi i stockholm troligen kommer att visa ENT Fusion DS9 field of fire (7) VOY Gravity (5) ENT Rogue Planet VOY Prey (4) TNG the last outpost (1) ENT Acquisition TNG rascals (6) ENT Oasis DS9 Shadowplay (2) ENT detained TNG Allegiance (3) MVH Morn
mumle Postad 16 April, 2002 Rapport Postad 16 April, 2002 De som planerar att komma till WCT-treffen den 4 maj är alltså: Ella Peter Quiet Lis@ P'tack Kommer några fler? Om tiden tillåter så kommer jag nog också.
Suskiv Postad 17 April, 2002 Rapport Postad 17 April, 2002 Vilka tider har Stockholm Trekkers på sina träffar. Är lite sugen på att gå på nästa, men eftersom jag åker tåg skulle jag behöva start och slut tid för att se om det går några tåg.
Morn Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 Vilka tider har Stockholm Trekkers på sina träffar. Är lite sugen på att gå på nästa, men eftersom jag åker tåg skulle jag behöva start och slut tid för att se om det går några tåg. start är kl 10:00 i hagsätra ((slutet av gröna linien) slutär någon gång mellan ca 21:00 och 22:00 om du antar att det börjar 10:00 och slutar 22:00 så kan det inte gå fel. det tar sen ca 20 min att ta sig från centralen till hagsätra där vi håller till.
Turambar Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 jag fick ett fint mail från WCT, men jag fattar inte om det är 09.00 på morgonen eller kvällen som gäller 09.00 eller 21.00??????
Quiet Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 jag fick ett fint mail från WCT, men jag fattar inte om det är 09.00 på morgonen eller kvällen som gäller 09.00 eller 21.00?? Vad stod det i mailet? Treffen börjar klockan 10.00, men biljettkassan öppnar en timma tidigare, 09.00. När det slutar vet man aldrig, men det har hållit på till mellan 00.30 och 01.30 förut. Om det nu är det du undrar.
Turambar Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 Vad stod det i mailet? Treffen börjar klockan 10.00, men biljettkassan öppnar en timma tidigare, 09.00. När det slutar vet man aldrig, men det har hållit på till mellan 00.30 och 01.30 förut. Om det nu är det du undrar. I mailet stog det: SWEDISH TREKKERS VÄLKOMNAR ER TILL STAR TREFF XXIII Den 4 maj är det dags för Star Treff XXIII. Temat den här gången blir "First Officers" och handlar, fyndigt nog, om de officerare som håller skeppen och rymdstationerna igång när kaptenen är upptagen med annat. Lördag 2002-05-04 Biografen Draken, Järntorget, Göteborg Inträde: 200kr 150kr med köpt Star Trek uniform 100kr med hemmagjord Star Trek uniform Familjerabatt: Minst tre personer varav minst en under 15 år = familjen går in för halva priset. Medlemskap i WCT/Swedish Trekkers, Trekkers Södra Sverige eller Stockholm Trekkers krävs. Program 0900 Insläpp 1000 Visning börjar TAS - The Lorelei Signal TOS - The Galileo Seven TOS - This Side Of Paradise TOS - Is There In Truth No Beauty TNG - The Icarus Factor 30 min paus TNG - First Contact (avsnittet, inte filmen) TNG - Frame Of Mind DS9 - Shakar DS9 - The Darkness And The Light 60 min paus DS9 - Covenant VGR - The Fight VGR - Shattered VGR - Natural Law 30 min paus ENT - Shadows of P'Jem ENT - Shuttlepod One ENT - Fusion ENT - Rogue Planet Mera information hittar du på föreningens webbsajt, http://www.trekkers.se men är det 09.00 på kvällen dvs. 21.00
Quiet Postad 18 April, 2002 Rapport Postad 18 April, 2002 men är det 09.00 på kvällen dvs. 21.00 09.00 är bara en tid på dagen, klockan 09.00 på morgonen! Inget annat. Och det skulle nog vara ganska jobbigt att kolla på star trek mellan 21.00 och typ 13.00 dagen efter. uuuh..
Morn Postad 19 April, 2002 Rapport Postad 19 April, 2002 Hej nu är temat till i maj klart Dessa avsnitt visas i stockholm. ENT Fusion DS9 field of fire (7) VOY Gravity (5) ENT Rogue Planet ENT Acquisition TNG rascals (6) ENT Oasis DS9 Shadowplay (2) the Search for Spock eller the Motion Picture TNG Allegiance (3) ENT detained Ett riktigt bra tema om jag får säga det själv
Phlox Postad 19 April, 2002 Rapport Postad 19 April, 2002 Hej nu är temat till i maj klart Dessa avsnitt visas i stockholm. the Search for Spock eller the Motion Picture Ett riktigt bra tema om jag får säga det själv Blir det Directors Editon av The motion picture?
Morn Postad 21 April, 2002 Rapport Postad 21 April, 2002 Blir det Directors Editon av The motion picture? Ja det blir det men vi har sagt så att vi tar med båda filmerna och så får publiken rösta om vilken man bör se
Morn Postad 25 April, 2002 Rapport Postad 25 April, 2002 Jag har tänt på en sak. WCT numrerar alla sina videodagar och är nu uppe i XXV tror jag att det är. Om ST skulle göra samma sak så skulle vi troligen vara uppe i XXXXX (eller vad 50 nu är i romersak siffror) Så jag kan förstå varför ST inte sätter nr på sina dagar
Quiet Postad 25 April, 2002 Rapport Postad 25 April, 2002 Jag har tänt på en sak. WCT numrerar alla sina videodagar och är nu uppe i XXV tror jag att det är. Om ST skulle göra samma sak så skulle vi troligen vara uppe i XXXXX (eller vad 50 nu är i romersak siffror) Så jag kan förstå varför ST inte sätter nr på sina dagar Vad har du emot WCT egentligen? Vi har ju konstaterat det nu, att föreningarna sinsemellan inte har nåt 'ont blod', och att ST satsar på många treffar - färre avsnitt medans WCT satsar på färre treffar - många avsnitt. Varför ska du hålla på o gnälla på ett gäng kompisar som startade en trekker-förening i Göteborg för fem år sedan?
Pjotr'k Postad 26 April, 2002 Författare Rapport Postad 26 April, 2002 Vi som skall träffa i Göteborg - hur skall vi känna igen varandra. Är det 200 pers så kan det ju bli lite svårt att gå runt och fråga alla. Excuse me, are you Quiet? :P
Morn Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Jag har inget imot WCT utan det var bara en sak som jag kom att tänka på. och jag tycker att alla som visar trek är bra WCT ST mf. Sen så det som kan tolkas som "gnäll" är det faktum som jag vill framföra att St ger mer trek för pengarna (rese kostnader inte in räknade) sen så tycker jag att det bara är bra att det framkommer när de olika treffarna är. Och för att det sak framkomma så behöver man folk som säger när/vad/hur visas. Och som dom säger i B5 (fast översatt) "Sanningen är somn ett tre eggat svärd. Min sida din sida och Sanningen" men om det räknas som "gnäll" så ska jag sluta framföra när ST har sina träffar.
mumle Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Vi som skall träffa i Göteborg - hur skall vi känna igen varandra. Är det 200 pers så kan det ju bli lite svårt att gå runt och fråga alla. Excuse me, are you Quiet? :P I dagens samhälle med sprudlande kommunikationsteknik lär det nog lösa sig. Mobilen är en hjälte i dessa sammanhang. ;)
ickamicka Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 De som planerar att komma till WCT-treffen den 4 maj är alltså: Ella Peter Quiet Lis@ P'tack Kommer några fler? jag tänker komma. det är nästa helg va? jo det är det ju.
ickamicka Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Vi som skall träffa i Göteborg - hur skall vi känna igen varandra. Är det 200 pers så kan det ju bli lite svårt att gå runt och fråga alla. Excuse me, are you Quiet? :p man kan ju alltid ha en liten lapp på tröjan där det står vad man heter här på forumet. kanske/kanske inte. är träffen från kl. 10.00 till 13.00 eller har jag missuppfattat det hela?? kan man betala medlemsavgift när man betalar inträdesavgiften??
Quiet Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 men om det räknas som "gnäll" så ska jag sluta framföra när ST har sina träffar. Nejdå, det är inte det jag anser vara gnälligt, det är bara informativt, så fortsätt med det. Men det är bara det att du försöker hitta skillnader mellan föreningarna hela tiden, och istället för att tänka efter själv så antar du automatiskt att WCT-sättet är fel och SthlmTrekkers-sättet är rätt. ST är säkert en jättetrevlig förening, så jag kan förstå att du gillar dem, men så länge du inte har varit på en WCT-treff så föreslår jag att du inte uttalar dig om huruvida ST ger 'mer trek för pengarna'.
Quiet Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 man kan ju alltid ha en liten lapp på tröjan där det står vad man heter här på forumet. kanske/kanske inte. är träffen från kl. 10.00 till 13.00 eller har jag missuppfattat det hela?? kan man betala medlemsavgift när man betalar inträdesavgiften?? Nej, treffen är mellan 10.00 (kassan öppnar 09.00) och håller på till ca 01.00 (på NATTEN!! ) Du kan betala medlemsavgiften på plats. Jag tänkte ev fixa en ST Voyager:datasbas-skylt som vi kan urskilja oss med. För er som är i Göteborg redan dagen innan rekommenderar jag after work-pre treff-träffen, som omnämns här.
Turambar Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Nej, treffen är mellan 10.00 (kassan öppnar 09.00) och håller på till ca 01.00 (på NATTEN!! ) Du kan betala medlemsavgiften på plats. Jag tänkte ev fixa en ST Voyager:datasbas-skylt som vi kan urskilja oss med. För er som är i Göteborg redan dagen innan rekommenderar jag after work-pre treff-träffen, som omnämns här. 1 på NATTEN????????????????????????
Phlox Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 men om det räknas som "gnäll" så ska jag sluta framföra när ST har sina träffar. Nejdå, det är inte det jag anser vara gnälligt, det är bara informativt, så fortsätt med det. Men det är bara det att du försöker hitta skillnader mellan föreningarna hela tiden, och istället för att tänka efter själv så antar du automatiskt att WCT-sättet är fel och SthlmTrekkers-sättet är rätt. ST är säkert en jättetrevlig förening, så jag kan förstå att du gillar dem, men så länge du inte har varit på en WCT-treff så föreslår jag att du inte uttalar dig om huruvida ST ger 'mer trek för pengarna'. Han menar ju att det blir billigare att gå på STs träffar jämtemot WCTs. Om man slår ut videodagarna på antalet avsnitt de visar per år så visar ST fler avsnitt än WCT och räknar man då med inträdesavgifter och medlemsavgifter är ST billigare per avsnitt jämfört med WCT.
Morn Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 men så länge du inte har varit på en WCT-treff så föreslår jag att du inte uttalar dig om huruvida ST ger 'mer trek för pengarna'. Jag kan säga att ST ger mer trek för pengarna det är fakta inte åsikt Detta är sista gången jag nämner detta. wct har 4 dagar/år med 16avsnitt/dag det blir 64avsnitt/år om man går på alla wct dagar (vi säger med köpt uniform)så kostar det 150kr/dag =600kr+100 medlämms avgift=700kr 900/64=14.0 kr/avsnitt utan uniform 700/64=10.9 kr/avsnitt med köpe uniform 500/64=7.8 kr/avsnitt med hemgjord uniform ST har 10 dagar/år med 12avsnitt/dag det blir 120avsnitt/år om man går på att ST dagar så kostar det 80kr/dag =800+100medlämms avgift = 900 900/120 = 7.5kr/avsnitt så som en slutsats konstaterar jag har att St kostar 7.5kr/avsnitt och WCT kostar max 14kr/avsnitt, minst 7.8kr/avsnitt. Med andra ord ST ger mer trek (avsnitt) för pengarna. Detta är baserat på fakta om de olöika priser som föreningaran har. men det påpekas så har jag alldrig varit på en WCT träff så jag vsom et inte om en sådan kanske är mer trekkig än de som är i stockholm. som jag sa tidigare så är detta sista gången jag tar upp detta (om inte någon frågar specielt efter det eler undrar över mina sifror mm.)
Quiet Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 Han menar ju att det blir billigare att gå på STs träffar jämtemot WCTs. Om man slår ut videodagarna på antalet avsnitt de visar per år så visar ST fler avsnitt än WCT och räknar man då med inträdesavgifter och medlemsavgifter är ST billigare per avsnitt jämfört med WCT. *suck, pust, stön* Det fattar jag också! Men det var inte det jag menade, l??s inläggen en gång till. Och Morn: jag tvivlar inte på dina fakta, men jag anser fortfarande att du ska besöka ALLA trekker-föreningarna innan du gör sådana här utlägg.
Quiet Postad 26 April, 2002 Rapport Postad 26 April, 2002 1 på NATTEN? Ja? 01.00, ungefär. Men man behöver inte stanna till sista avsnittet, man kan gå när man vill.
Rekommenderade inlägg