thestargaze Postad 5 April, 2004 Författare Rapport Postad 5 April, 2004 (redigerade) Conner (Trip) berättade under "Creation's Grand slam Winds Down" att han ska gifta sig. ....Connor revealed a bit of personal information when asked what projects he plans to undertake during hiatus. "I'm doing a little lifelong project — I'm gettin' married." The audience gleefully applauded their congratulations. "Who's casting that?" Dominic asked. "Oh, it's Ron Surma," Connor deadpanned.... Förutom Conner så fanns även Dominic Keating, Anthony Montgomery och Brent Spiner där. För att läsa mer om vad de sa där, gå till: http://www.startrek.com/startrek/view/news/article/5065.html Redigerad 5 April, 2004 av Kathryn Archer Citera
Bradis_Mamma Postad 22 April, 2004 Rapport Postad 22 April, 2004 En kort fråga. Förekommer det några andorians i säsong två och i så fall i vilka avsnitt? Inga överiga spoilers om handlingen tack utan bara info om vilka avsnitt de är med i. Tack Citera
Pjotr'k Postad 23 April, 2004 Rapport Postad 23 April, 2004 En kort fråga. Förekommer det några andorians i säsong två och i så fall i vilka avsnitt? Inga överiga spoilers om handlingen tack utan bara info om vilka avsnitt de är med i. Tack Som vi kan läsa på databasen, på sidan om andorianer, får serien besök av andorianerna i 2.15 Cease Fire. Citera
Damien Stone Postad 3 Maj, 2004 Rapport Postad 3 Maj, 2004 Sen håller jag även med Captain Proton, Archer känns mer som ett lägre befäl, typ Chief Engineer eller möjligen First Officer. (Tänk på LaForges kamratlighet med besättningen t ex) Men å andra sidan är han ju den först, så det kan ju vara förklarligt om han inte riktigt beter sig på "rätt" sätt. Jag tycker att Archer gör ett alldeles utmärkt jobb som Kapten och efter Picard så är han den klart bäste Kaptenen i någon serie hittils. Under första säsongen så verkade som om han letade lite efter sin form men hann fann den mot slutet av serien och han har bara blivit bättre för vraje avsnitt. Under säsong tre har han i många fall haft stor press på sig som tvingat honom att göra saker som han i vanliga fall skulle ha skytt som pesten, ett exempel är ENT 3x19 DAMAGE där han efter att ha fått rapporten om att skeppet inte kommer någonstans i n??rheten av Warp-fart utan en ny Warpcoil som de inte har beslutar sig för att utföra en ren piratakt där han kapar ett främmande skepp och tar deras. Ett beslut som inte var helt lätt att ta och knappast lätt att leva med. Vad beträffar hans kamratlighet så tycker jag att det är bra, det är en brist jag ser hos t.ex. Janeway. hon verkar se sig själv som förmer bara för att hon är Kapten. Jag har dessutom personliga erfarenheter av detta eftersom jag tjänstgjort som KB och därmed är Fänrik i den svenska armén. Om det är något som folk föredrar inklusive jag så är det befäl som är kamratliga och som behandlar än därefter. det är såna man har respekt för och när situationen kräver det så är de inte sämre än det strikt auktoritära befälet på att ta kommandot och göra det som ska göras. Direktstyrning är bara bra när man har med fullkomligt okända elelr okunniga människor att göra eller när man är i strid, då handlar det enkelt om att vara bestämd. Citera
filikoster Postad 6 Juli, 2004 Rapport Postad 6 Juli, 2004 Hej! Detta blir mitt första inlägg här i forumet som medlem. Det handlar då om Enterprise. Jag som de flesta andra ser nu på den andra säsongen på SVT. Jag tycker seriens kvalitet har sjunkit rejält i och med säsong 2. Jag "köpte" serien direkt i första säsongen, gillade premisser, avsnitt och skådisar. Kanske är Archer inte historiens bäste kapten men ändå (Picard är min favorit, liksom TNG min favoritserie). T'pol är min favoritkaraktär, en blivande klassiker enligt min mening. Jag hoppas verkligen att manusen blir bättre igen, det händer liksom inget. Allmänt rankar jag serierna såhär: 1. TNG 2. VOY 3. ENT 4. TOS 5. DS9 ENT började ju så bra, men just nu tycker jag serien är mesig och tandlös. Skulle inte denna serie representera en "darker, grittier Star Trek"? Citera
Thalaxian Postad 6 Juli, 2004 Rapport Postad 6 Juli, 2004 Välkommen till forumet! Jag får nog som många andra säga att Enterprise blivit bättre nu i andra säsongen och tredje säsongen ska ju vara ännu bättre sägs det ju. Citera
Captain Proton Postad 10 Juli, 2004 Rapport Postad 10 Juli, 2004 Jag tycker seriens kvalitet har sjunkit rejält i och med säsong 2. Jag "köpte" serien direkt i första säsongen, gillade premisser, avsnitt och skådisar. Kanske är Archer inte historiens bäste kapten men ändå (Picard är min favorit, liksom TNG min favoritserie). T'pol är min favoritkaraktär, en blivande klassiker enligt min mening. Jag hoppas verkligen att manusen blir bättre igen, det händer liksom inget. ENT började ju så bra, men just nu tycker jag serien är mesig och tandlös. Skulle inte denna serie representera en "darker, grittier Star Trek"? Jag håller inte med att serien blivit sämre utan jag tycker många avsnitt i sig blivit bättre. Men däremot är det en viss ändring till det sämre och det är att Enterprise inte verkar gå någon stans, de verkar inte ha något mål. Det händer inte mycket som följs upp i andra avsnitt. Citera
One Postad 21 Juli, 2004 Rapport Postad 21 Juli, 2004 Jag håller inte med att serien blivit sämre utan jag tycker många avsnitt i sig blivit bättre. Men däremot är det en viss ändring till det sämre och det är att Enterprise inte verkar gå någon stans, de verkar inte ha något mål. Det händer inte mycket som följs upp i andra avsnitt. Duger inte utforskning av rymden som mål? :P Det finns ju en tråd som går genom hela serien och som garanterat kommer mynna ut i något - the temporal cold war (hur översätter man det, det tidsmässiga kalla kriget? :P ). Citera
Legendia Postad 1 November, 2004 Rapport Postad 1 November, 2004 (redigerade) T´Pol e ju helt klart bättre som kapten isåfall! Archer e bra, men han e nog lite tom som nån sa.. Annars e serien bättre än dom andra..har visserligen bara sett VOY, ENT och DS9..nåra filmer osså, men d har inte med frågan att göra. Vill se TNG bara för att få se Picard in action..han verkar va omtyckt:) Redigerad 1 November, 2004 av Legendia Citera
EoNeel Postad 21 Januari, 2005 Rapport Postad 21 Januari, 2005 Jag vet inte om detta är rätt tråd för denna fråga, men jag ställer den ändå, så får vi se... Jag är nästan säker...öh, någolunda säker, på att jag i slutet av säsong 6 el. mycket tidigt av säsong 7 av DS9 såg ENTs Enterprise ta del av ett slag. Det ser verkligen ut som samma modell av skepp!! Är det någon annan som lagt märke till detta fenomen? Citera
rehnvall Postad 21 Januari, 2005 Rapport Postad 21 Januari, 2005 Allmänt rankar jag serierna såhär: 1. TNG 2. VOY 3. ENT 4. TOS 5. DS9 <{POST_SNAPBACK}> Smaken är som baken delad, men har du sätt hela DS9? Första seångerna är bedrövliga men sedan blir det mycket bättre. Citera
EoNeel Postad 21 Januari, 2005 Rapport Postad 21 Januari, 2005 Jag vet inte om detta är rätt tråd för denna fråga, men jag ställer den ändå, så får vi se... Jag är nästan säker...öh, någolunda säker, på att jag i slutet av säsong 6 el. mycket tidigt av säsong 7 av DS9 såg ENTs Enterprise ta del av ett slag. Det ser verkligen ut som samma modell av skepp!! Är det någon annan som lagt märke till detta fenomen? <{POST_SNAPBACK}> Jag förstår att detta låter sjukt! Men jag undrar om det är någon annan som lagt märke till detta? Citera
rehnvall Postad 21 Januari, 2005 Rapport Postad 21 Januari, 2005 Jadå NX-1 är nästan en exakt kopia av Akira klassen. Tyckte de var B-aktigt redan i första sesången.... Citera
Peter Postad 21 Januari, 2005 Rapport Postad 21 Januari, 2005 Jämförelse mellan NX-1 och Akira NX-class Akira-class Sidorna är länkade till Daystrom Institute Finns ju distintka skillnader mellan stora likheter. Den mest uppenbara likheten är direkt i fören, i det "inhuggna" partiet på båda skeppen. Citera
captain archer Postad 28 Januari, 2005 Rapport Postad 28 Januari, 2005 (redigerade) även jag har märkt att dom nästan ser likadana ut :P Redigerad 29 Januari, 2005 av captain archer Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.