Gå till innehåll

Star Trek- flashmobbing


Essray

Rekommenderade inlägg

Den senaste trenden från USA sägs ju vara flashmobbing. Att man samlas ett gäng på stan och gör galna saker i en kort stund, för att sedan splittras upp. Personligen tycker jag att detta verkar ganska kul, så länge man drar gränser och inte stör den allmäna ordningen alltför mkt.

Vi skulle ju kunna bli de första att införa detta fenomen i Sverige (Ngt som inte gjorts än, så vitt jag vet). Troligen skulle vi få en hel del uppmärksamhet om vi gjorde det med Star Trek-tema(t ex säga LLAP) , och det kanske skulle leda till ett ökat intresse för Star Trek i medierna. Så vad tror ni andra? Är detta ngt ni skulle kunna tänka er att medverka i?

Redigerad av Essray
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... jag fattar inte riktigt vad det går ut på. Vad man gör och så. Flashmobbing låter ju inte så snällt direkt. Eller det man kanske inte gör något elakt utan bara... tja, jag vet inte. Fattar inte riktigt som sagt.

Det kommer ju av det engelska ordet mob, alltså folkmassa, och flash.. ja de dyker upp som en blixt och försvinner lika snabbt. Det som folk har gjort hittills är t ex flaxa med armarna och låta som ankor på Times Square, eller gå in ett hundratal personer i en bokhandel och fråga efter en bok som inte finns.

Dett jag tänkte att man kunde göra är t ex att alla som har uniform tar på sig den och tar en jacka över, sedan tar alla vid en given signal av sig jackorna och går runt och säger Live long and prosper. Men det är bara ett förslag, om ngn annan har ngn bättre idé så är de välkomna att framföra den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter kul. När blir det?

Tänk er detta: En liten grupp iklädda kläder med olika tekniska saker fastklistrade på sig går in i en liten affär eller ett kafe och säger:

We are the Borg. You will be assimilated. Resistance is futile...

Hur ska man INTE garva ihjäl sig efteråt

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den senaste trenden från USA sägs ju vara flashmobbing. Att man samlas ett gäng på stan och gör galna saker i en kort stund, för att sedan splittras upp. Personligen tycker jag att detta verkar ganska kul, så länge man drar gränser och inte stör den allmäna ordningen alltför mkt.

Vi skulle ju kunna bli de första att införa detta fenomen i Sverige (Ngt som inte gjorts än, så vitt jag vet). Troligen skulle vi få en hel del uppmärksamhet om vi gjorde det med Star Trek-tema(t ex säga LLAP) , och det kanske skulle leda till ett ökat intresse för Star Trek i medierna. Så vad tror ni andra? Är detta ngt ni skulle kunna tänka er att medverka i?

Personligen tycker jag detta låter riktigt patetiskt .... Men om ni tycker det verkar vara intressant så har ni mitt fulla stöd ...

Allt som kommer från USA behöver inte upprepas i Sverige... ha det i åtanke... Vi i det svenska samhället är ju till utseendet relativt lika amerikanarna, med detta menar jag HELA samhället och alla majoritets- och minoritetsgrupper .... dock har vi en helt annan mentalitet och intigritet .... så jag kan tänka mig att detta skulle fungera alldeles ypperligt i USA men enbart bli pinsamt i Sverige .....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
×
×
  • Skapa nytt...